Slušaj vest

Nedavno je jedna žena parkirala svoj terenac i blokirala i trotoar i autobuse na Vračaru, što je izazvalo bes građana, ali i drugih vozača, jer je saobraćaj bio blokiran sat vremena.  Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja predložio je rešenje za ovakve situacije.

Na Instagram nalogu Moj_beo_grad, navodi se da je žena parkirala BMW X5 u Golsvordijevoj ulici, zbog čega je ceo taj prometni deo grada je bio blokiran, a i žena koja je invalid, u kolicima, takođe nije mogla da prođe.

Kazne za nepropisno parkiranje iznose od 5.000 do 25.000 dinara, ali čini se da nesavesne vozače, pogotovo vlasnike luskuznih automobila, ta suma ne može da "zaplaši“ i da ih natera da se pridržavaju propisa. Čak ni žuta traka ili tramvajske šine nekima od njih ništa ne znače. Damir Okranović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, predlaže novo rešenje i uvođenje nove vrste kazne za nepropisno parkiranje.

"Ovde imamo nekoliko problema. Prvi problem je što zakon ne prepoznaje razliku između toga kada se vozilo nepropisno parkira, a pri tom se niti ugrožava bezbednost saobraćaja niti ometa saobraćaj, sa situacijom kada se isto nepropisno parkira ali dođe do situacije kao što je ova sa snimka, da se blokira jedna jako važna ulica glavnog grada“, objašnjava Okanović i dodaje:

"Ono što bi trebalo uneti u zakon je poseban, teži oblik kažnjavanja kada dođe do obustave, odnosno otežavanja saobraćaja. Ovo nije prva takva situaciju u Beogradu, ovo vidimo svakodnevno. Podsećam na nedavnu situaciju u Zemunu kada se vozač parkirao na okretnici autobusa, kada je kompletan autobuski saobraćaj bio blokiran i autobusi nisu mogli da prođu sat vremena sa okretnice kod Zemunskog keja“, objašnjava Okanović.

On ima i rešenje za ovaj problem, a to je naplata po minutu blokade.

"Ono što bi definitivno trebalo da bude uvedeno kao praksa jeste da se od takvih vozača naplaćuje materijalna šteta koja nastane usled blokiranja, odnosno otežavanja saobraćaja. To bi mogao da uradi Sekretarijat za javni saobraćaj, da prosto napravi studiju kojom će utvrditi koliko košta jedan minut zastoja vozila javnog saobraćaja i u tom slučaju, u zavisnosti od toga koliko vozila je bilo parkirano, toliki bi račun bio isporučen vozaču“, kaže sagovornik.

Ukazuje na još jednu bitnu okolnost.

"Ovo pričam i zbog onih situacija koje su možda najčešće, da dođe do obustave tramvajskog saobraćaja jer vozač nije parkirao na pravilan način, već je onemogućio prolazak tramvaja, kao što se nedavno dogodilo u Ulici 27. marta kada je dvadesetak tramvaja stajalo zbog nepropisno parkiranog vozila. Prosto, nije u redu da neko napravi haos i kolaps, da potpuno poremeti javni gradski prevoz i poremeti život ljudi u glavnom gradu i da za to plati najmanju kaznu. Mora da se uspostavi cenovnik i da se naplaćuje obustava javnog saobraćaja i da se naplaćuje po ulicama, da li su prvog, drugog ili trećeg prioriteta i da to bude obračunato na jedan minut. Potom da se vozač utuži za tu sumu“, objašnjava Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

(Nova, Mondo.rs, I.L.)