Konferencija "Tranzit ka održivosti - budućnost transporta u Srbiji", u organizaciji kompanije WMG (Wireless Media Group)u okviru višegodišnjeg serijala konferencija "Re-set Summit", održava se danas u Privrednoj komori Srbije, uz institucionalnu podršku Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, Privredne komore Srbije i Nemačko-srpske privredne komore, kao i uz podršku partnera WMG fondacije i kompanija: Evropske investicione banke (EIB), Bex Energy Solutions d.o.o., Stadler Rail AG, MOL Serbia i Milšped Group.
Cilj ovog događaja je da podstakne dijalog i saradnju između državnih institucija, transportnih preduzeća, međunarodnih organizacija, finansijskih institucija i privatnog sektora kako bi se razvile efikasne strategije i rešenja za unapređenje održivog transporta u Srbiji. Razmenom iskustava i uvida u najnovije tehnologije i inovacije, konferencija će doprineti definisanju smernica za održivi razvoj transportne infrastrukture, kao i za smanjenje ekološkog otiska u sektoru transporta i logistike.
Na četvrtom panelu pod nazivom "Pametno i održivo unapređenje vodnog transporta i rečnih luka" učesnici su razgovarali o razvoju luka i rečnih transportnih puteva za održivi transport, kako podstaći kompanije da više koriste vodni transport, međunarodnoj saradnji i ulozi vodnog transporta u regionalnom razvoju i o zelenim lukama Dunava.
Živana Luković, viši savetnik Sektora za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, rekla je da je jedan od značajnijih projekata koje sprovodi to ministarstvo uklanjanje nemačke flote iz Dunava gde se nalaze već 80 godina.
- To je naš najizazovniji i najinteresantniji projekat. Želimo da rasrkrčimo plovni put i kada uklonimo 21 plovilo imaćemo plovni put adekvatne širine, odnosno 80 metera. Tu su pronađene razne vrste eksploziva, a samim njihovim uklanjanjem, povećavamo i bezbednost ljudi, kao i ekološku bezbednost u smislu zaštite životne sredine - rekla je ona i dodala da je pred nama i velika investicija u cilju proširenja lučkih kapaciteta i da je planirano i proširenje kapaciteta luke u Sremskoj Mitrovici.
- Ministarstvo razvija jedan interesantan projekat koji će se sprovoditi kroz program izgradnje infastrukture - da školujemo kvalifikovano osoblje koje će da upravlja brodovima i da tu mogućnost pružimo i zemljama iz okruženja. Biće to jedna lepa nacionalna akademija za obuku kadra ovog sektora - istakla je ona naglasivši da naša zemlja ostvaruje i međunarodnu sradnju i da smo uključeni u rad Savske komisije, Dunavske komisije, transportne zajedinice i svh drugih važnih sektorskih organizacija.
Rukovodilac Centra za lučku delatnost Srđa Lješević naglasio je da smo kroz transformaciju lučkog sistema došli do mnogih projekata.
- Vodni saobraćaj se u mnogim vremenima pokazao kao otporan na krizne situacije, što se pokazalo tokom pandemije kovida. Brzina saobraćaja nije bila ugrožena. Danas dosta slušamo o problemima na graničnim prelazima što se tiče drumskog i železničkog saobraćaja, međutim tog problema u lučkom sabraćaju nema - rekao je on i dodao da su jako bitne investicije i ulaganja, ali da su takođe važne veštine i znanja, te u tom smislu treba raditi i na obrazovanju odgovarajućeg kadra.
Aleksandar Pantelić, v. d. direktora Direkcije za vodne puteve "Plovput", rekao je da javni i privatni sektor treba da deluju zajedno i sarađuju u cilju poboljšanja vodnog saobraćaja.
- Naš je cilj modernizacija i razvoj međunarodnih vodnih puteva. Potrebno je da primenjujemo mere kako bi obezbedili odgvarajuću plovnost čak i kada je nizak vodostaj - rekao je on i dodao da se sprovode brojne aktivnosti u smislu bezbednije plovidbe.
- Izvodimo, na primer, razne hidrotehničke radove što se vidi i po generalnom stanju na reci Dunav koje je poboljšano. Drugo što radimo je modernizacija i razvoj rečnog sistema - kaže on i dodaje da Direkcija učestvuje u velikim međunarodnim projektima koje primenjuje sve regulative EU.
- U naredne dve godine moramo uskladiti sve regulative. Ne radimo remont samo radi funkcionalnosti već i da poboljšamo uslove. Dunav je važan koridor, danas se mnogo toga izmenilo, ulaže se i u vodeni sektor - kaže on i dodaje da je značajno što se uvezuju svi vidovi transporta, kao i da uvek postoji mogućnost za napredak.
Dr Vladislav Maraš, redovni profesor Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu, rekao je da je Saobraćajni fakultet uključen u pet evropskih projekata.
- Država nam je, što se tiče samih naučnih radova, omogućila bazu te imamo pristup svim naučnim dostignućima, pa čim se nešto objavi, možemo da se upoznamo sa tim sadržajem - rekao je on i doda da fakultet u Beogradu i Ministarstvo saobraćaja imaju potpisan sporazum o studentskoj praksi, kako za osnovne tako i za master studije, što je vrlo važno jer mladi imaju priliku da se iz prve ruke upozanju sa tim kako sistem funkciniše. A, kako kaže, i privatni sektor je tu veoma uključen.
- Mi ne možemo da iškolujemo studenata koliko je potrebo za ovaj sektor. Bar jednom sedmično dobijamo zahteve za angažovanje od velikih kompanija. Veliki je broj i studenata koji su na završetku studija, a koji već rade u vodnom saobraćaju - kaže on.
Rapsodija Zvezde, Olimpijakos je pao u Areni: Ovako se ide u plej-of Evrolige!
Pravio haos na utakmici Zvezde, sada joj opet sudi! Evroliga ga vratila u Arenu posle velikog skandala
Ovako će izgledati novi kružni tok u centru Beograda! U sredini sat od 15.000.000 RSD: "To će biti simbol grada"
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Miloš Teodosić ne igra protiv Olimpijakosa: Još jedan problem za Crvenu zvezdu