Slušaj vest

Nadležne institucije u Beogradu najavile su inspekciju svih javnih porstora i objekata u vlasništvu grada nakon nesreće u Novom SaduPrvo je zatvoren deo prolaza kod Terazija, a potom i ulaz u podzemnu stanicu Vukov spomenik.

Slobodan Maldini, arhitekta, rekao je nešto više o ovome za Kurir televiziju:

"Kada je pre tri godine srušen neboder na Floridi ta država je smanjila tehničke preglede sa 40 na 10 godina. Mi u Srbiji nemamo takav zakon, već je po zakonu o održavanju objekata propisano da je svaka stambena zajednica dužna da održava lift, krov, spenenice i slično. To mogu da vrše kada oni žele, a onda se pravi zapisnik koji govori o stanju zgrade", kaže Maldini.

On je objasnio da u svetu svaka zgrada mora da ima sertifikat o svojoj bezbednosti, onda je ona klasifikovana, a po grupi klasifikacije bezbednosti ona dobija svoju vrednost u prodaji.

"Nema pravila da li su novoizgrađeni objekti bezbedniji od starogradnje. Starogradnja je u Srbiji često kvalitetnija jer se nije štedelo na građevinskim materijalima i više se ulagalo u objekte", kaže arhitekta, navodeći da novogradnja može da bude nekvalitetna jer se u obzir uzima profit i štednja.

On je apelovao na građane da poštuju propise kretanja, posebno na stanici Vukov spomenik gde postoje naznake da može doći do povrede građana ili pada dela konstrukcije.

MONDO/Milutin Vujičić novi sad železnička stanica

(Kurir, Mondo.rs, I.L.)