Slušaj vest

Posle sudara sa jatom ptica, avion iz Podgorice prizemljen je na beogradskom aerodromu. Da li to može da bude opasno i sa kojim sve nevoljama se susreću piloti tokom leta, govorio je u "Jutru" pilot u penziji Stevan Ignjatović.

To se najviše dešava do 1.000 metara visine gde lete galebovi, kobac, orlovi, divlje patke, divlje guske...

"Opasno je. Zamislite sada pticu koja je teška par kilograma, i koja uleti u motor koji ima goriva, gde se troši gorivo, znači gde ima vatre i ta ptica sagori, perje se sagori i svi delovi mogu da se zapale, oštete se lopatice motora koje se vrte i tu može da napravi problem, pogotovo ako se odvoji neke od odvoji neka od lopatica motora", objašnjava sagovornik.

Kako pilotska posada saznaje da u tom trenutku postoji opasnost od ptica, pogotovo sada u vreme njihove selidbe i šta se radi u takvim situacijama, objasnio je Stevan Ignjatović kome se tri puta dogodio da tokom leta ptica uleti u motor:

"To je kao kad biste u ventilator ubacili metalni predmet, ceo ventilator bi se raspao -  to se dešava i sa avionom. Pre 40 godina Kvantas je izgibio putnika jer se lopatica motora odvojila, razbila prozor pored kog je sedeo putnik, dogodila se dekompresija, putnik nije bio vezan i izleteo je iz aviona. Kao na filmu. Ovo može da se desi na malim visinama, jer ptice ne lete na 10.000 metara", rekao je Ignjatović.

Pilot na ovakvu situaciju ne može da utiče, jedino aerodromsko obezbeđenje. "Oni putem zvučnika pticama reprodukuju zvuke koji ih teraju, to je jedini način. Puštaju im zvukove grabljivica kako bi se druge ptice razbežale. 

BONUS VIDEO:

Kurir televizija "RUSKI VOJNICI NEKADA DOBIJALI 30.000 EVRA ODŠTETE, SADA JE CIFRA MIZERNA!" Obradović izneo šok tvrdnje: Zbog sankcija ne mogu avion da napune gorivom

 (TV Prva/MONDO/J.D.)