Ukoliko odvajate novac neko vreme i pratite oglase na sajtovima za kupovinu i prodaju polovnih automobila, prva odluka koju bi trebalo da donesete jeste da li želite da vozite automobil koji koristi dizel ili benzin. Ukoliko ste se odlučili za "dizelaša", onda bi trebalo da znate par stvari na vreme.
Prvo i osnovno jeste DPF. DPF (Diesel Particulate Filter) je filter čestica koji je u proizvodnji automobila obavezan od 2009. godine za vozila koja ispunjavaju Euro 5 i Euro 6 standarde.
Novi dizelaši jesu ekološki prihvatljivi, ali DPF može da predstavlja ozbiljan problem kod polovnih automobila ukoliko se ne održava redovno.
Ako vozite dizel automobil koji je proizveden nakon 2009. godine, kada je uveden Euro 5 standard, pa su ekološki standardi za emisiju azotnih oksida i sitnih čestica čađi značajno pooštreni, simbol koji ukazuje na problem sa filterom čestica (DPF filter) može da zasvetli na instrument tabli vašeg automobila. Do začepljenja filtera obično dolazi usled kratkih razdaljina vožnje, posebno zbog režima gradske vožnje start-stop.
Iz tog razloga, preporučuje se svima koji voze dizel automobile uglavnom u gradskim uslovima, da posle određenog vremena autoputem prođu najmanje 20 minuta vozeći brzinom od 120 km/h. A ako se lampica upali, možete pokušati da odete do autoputa i skrenete da izduvate filter.
Ako to ne uspe, moraćete da odete u servisni centar da očistite i regenerišete DPF. Čišćenje DPF-a je mnogo jeftinije od cene novog filtera, tako da ako se može popraviti, to je definitivno isplativija opcija.
Čemu služi DPF?
DPF je dizajniran da zadrži čestice čađi i pepela iz izduvnih gasova. Napravljen je od keramičkog materijala u obliku saća, a njegova svrha je da smanji emisiju štetnih gasova.
DPF hvata čađ iz izduvnih gasova, koja se povremeno sagoreva kako bi se filter regenerisao čime se sprečava oslobađanje crnog dima u atmosferu. Kada vam se upali lampica, to je jedan od indikatora da imate problem sa DPF-om, a može da vam se dogodi da motor gubi snagu i da slabije ubrzava.
Troškovi zamene
Troškovi zamene nisu nimalo niski. Zbog zamene DPF-a, mnogi vozači odlučuju se za regeneraciju. Cena varira između nekoliko stotina i preko hiljadu evra, dok zamenski koštaju oko 400 do 600 evra uz troškove ugradnje.
Uklanjanje DPF-a: olakšanje za novčanik, problem sa zakonom
Neki vlasnici automobila odlučuju se za uklanjanje DPF-a kako bi izbegli troškove održavanja. Međutim, ovo nije legalan potez i možete snositi ozbiljne posledice jer vozilo bez DPF-a ne zadovoljava tehničke standarde bez kojih se ne može proći tehnički pregled.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO:
(MONDO)
Zvezda ispala iz Lige šampiona - PSV je kaznio i izbacio! "Marakana" se zatresla, ali bilo je prekasno za sve
Novak je kralj Melburna, neka Alkaraz čeka: Ovo može samo Đoković!
"Ljudi moraju da shvate da se i Mančester siti stropoštao": Milojević u ponoć govorio o velikom problemu Zvezde
Partizan igra meč sa Parizom na Dan žalosti: Klub se hitno oglasio i poslao važnu poruku navijačima
U suzama otišao iz Zvezde, nikome nije bilo teže na Marakani: Svi prilazili da ga teše, ali utehe nije bilo