- Potpuno nov kompaktni SUV model s pogonom na struju
- Snažan i privlačan SUV dizajn i izdignuta pozicija u vožnji
- Prostrana i praktična unutrašnjost s kliznim zadnjim sedištima
- Dve opcije baterija – 49 kW i 61 kW – uz pogon na prednjim ili svim točkovima, odgovoriće na različite potrebe kupaca
- Javno predstavljanje zakazano je za Brussels Motor Show 2025
Urban Cruiser, koji je razvijen na osnovu koncept modela Urban SUV, omogućiće Toyoti snažan adut u brzorastućem i veoma konkurentnom tržišnom segmentu u Evropi i tako obogatiti izbor i ponudu modela njene potpuno električne game.
Uvođenje ovog modela označava još jedan važan korak u Toyotinoj proširenoj strategiji da brojnim rešenjima kupcima ponudi veliki izbor tehnologija elektrifikovanog pogona širom Evrope. Do 2026. godine Toyota će imati 15 vozila s nultom emisijom u svom programu, uključujući šest električnih vozila na baterije koja koriste platformu posebno konstruisanu za električna vozila.
Proširenje Toyotine game vozila s električnim baterijama, uporedo s velikom ponudom hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila s gorivnim ćelijama, progresivno će smanjiti Toyotine emisije gasova širom našeg kontinenta. Cilj je smanjenje emisije CO2 za 100% do 2035. godine, što će doprineti da Toyota Motor Europe dostigne punu neutralnost emitovanja ugljenika do 2040.
Upečatljiv SUV dizajn
Upečatljiv dizajn Urban Cruisera odlučujuća je karakteristika koji ga razlikuje od konkurenata. Svoju privlačnost za kupce gradi kao automobil s autentičnim SUV karakterom, koji je posebno naglašen snažnim donjim delom karoserije. Razvijen po ideji „Urban Tech“, njegov prefinjeni, zreli stil daje hrabar izgled iz svih uglova. Prednji kraj s motivima „čekića” – što je savremeni Toyotin dizajnerski element – ključni je detalj. Prednji i zadnji branici izgledaju moćno, a upečatljivo raspoređena zadnja svetla protežu se celom širinom zadnjih vrata, uvijajući se u mišićave bokove automobila.
Skladne dimenzije Urban Cruisera su nešto veće u odnosu na Toyotin potpuno hibridni, kompaktni SUV, Yaris Cross.
• Ukupna dužina: 4.285 mm
• Ukupna širina: 1.800 mm
• Ukupna visina: 1.640 mm
• Međuosovinsko rastojanje: 2.700 mm
Upravljivost automobila se ogleda i u krugu okretanja od samo 5,2 m. Aluminijumski naplaci imaju prečnik od 18 ili 19 inča, u zavisnosti od verzije, i prepoznatljivi su po oštro oblikovanim linijama po celoj površini čime je omogućena ušteda na težini i unapređen aerodinamički kvalitet automobila. Širok spektar boja karoserije uključuje i dvobojne opcije s kontrastnim crnim krovom.
Prostrana unutrašnjost
Relativno dugo međuosovinsko rastojanje Urban Cruisera (duži je za 140 mm u odnosu na Yaris Cross) zaslužno je za prostranu i praktičnu unutrašnjost.
Zahvaljujući kliznom sistemu zadnjih sedišta, razmak između putnika napred i pozadi može se lako podesiti kako bi se stvorio prostor koji se može uporediti s mnogo većim SUV vozilima D segmenta. Sedišta se preklapaju u konfiguraciji 40:20:40 i, takođe, mogu da se nagnu. Tako dizajnirana fleksibilnost omogućava da se unutrašnjost lako prilagodi kako bi pružio dodatni komfor putnicima ili poslužio kao prošireni prtljažni prostor, prema potrebi.
Prolagodljiva unutrašnjosti usklađena je s moćnim dizajnom vernim karakteru automobila nadahnutog SUV-om. Dizajn je čist i otvoren, s niskom, horizontalnom instrument tablom u kombinaciji s visokim položajem sedišta koja pružaju odličan pogled za vozača i putnike. Presvlake i ukrasni detalji izrađeni su u kombinaciji crne i tamno sive boje.
Za bilo koje putovanje ili doba dana, ambijentalno osvetljenje nudi izbor od 12 različitih boja za postizanje željene atmosfere u kabini.
Više opcija pogona
Urban Cruiser će biti ponuđen s dve baterije i opcijom pogona na prednje ili na sva četiri točka. Obe baterije koriste tehnologiju litijum-gvožđe-fosfat, uz prednosti koje omogućavaju izdržljivost, sigurnost i smanjene troškove. Ubrzanje je brzo i linearno, kako prilikom polaska, tako i pri brzinama preticanja.
Baterija od 49 kW biće dostupna isključivo u verziji s prednjim pogonom, isporučujući snagu od 106 kW (144 KS). Osim ove baterije, za verziju s prednjim pogonom predviđena je i baterija od 61 kW koja proizvodi 128 kW (174 KS). Kao autentični SUV, Urban Cruiser će takođe biti u ponudi i s pogonom na sve točkove. Za potrebe ove verzije baterija od 61 kW daje snagu od 135 kW (184 KS).
Sve verzije Urban Cruisera opremljene su štedljivom toplotnom pumpom za sistem klimatizacije, kao i manuelno upravljanim baterijskim predgrevanjem radi poboljšanja rada u hladnijim uslovima.
Nova BEV platforma
Automobil je konstruisan na novoj platformi posebno namenjenoj električnim vozilima na baterije. Snažna, ali lagana platforma pruža prostranu unutrašnjost s ugrađenom zaštitom za visokonaponske delove automobila. Konstrukcija strukture uklanja neophodnost ugradnje poprečnih nosača u podu, oslobađajući više prostora za smeštaj baterije.
Sigurnija vožnja s pogonom na sva četiri točka
Jedan od ključnih kvaliteta novog Urban Cruisera jeste i dostupnost sistema pogona na sva četiri točka, čime se dodatno potvrđuje njegov karakter istinskog SUV vozila.
Dodatni motor snage 48 kW, koji je smešten na zadnju osovinu, omogućava ravnomerne i sigurne performanse na rastresitim i klizavim površinama, pružajući bezbrižnost u teškim uslovima i bolji doživljaj u vožnji.
Sistem takođe obezbeđuje kontrolu za pomoć pri spuštanju (Downhill Assist Control) i režim za vožnju u terenskim uslovima (Trail Mode) tako što detektuje i kočenjem usporava točak koji se preterano okreće, preusmeravajući obrtni moment na suprotni točak. Model s pogonom na prednje točkove opremljen je režimom vožnje po snegu (Snow Mode) koji kontroliše obrtni moment, kako bi se smanjilo proklizavanje točkova prilikom vožnje po putevima prekrivenim snegom.
Vodeća tehnologija
Ugrađena oprema pruža najnovije tehnologije za bezbednost, informacije i povezivanje.
Sve verzije Urban Cruisera imaće sveobuhvatne pakete aktivne bezbednosti i sistema za asistenciju vozaču, pomažući mu u prepoznavanju i izbegavanju mnogobrojnih uobičajenih rizika od saobraćajnih nezgoda. Ta rešenja uključuju sistem za upozorenje na mogućnost sudara, adaptivni tempomat, upozorenje o napuštanju trake i pomoć za održavanje vozne trake. Sistem kamera pokriva 360 stepeni i daje vozaču potpuni pregled okoline automobila, bilo kada vozi po lošem terenu ili parkira na uskim prostorima.
Prednji panel elegantno objedinjuje vozačevu digitalnu instrument tablu dijagonale 10,25 inča i multimedijalni ekran od 10,1 inča u jednu jedinicu. Multimedijalni sistem je projektovan za brz, intuitivan rad sa satelitskom navigacijom koja pristupa podacima na internetu i obrađuje najnovije podatke o protočnosti saobraćaja. Integracija pametnog telefona je takođe obezbeđena tako da vozač može s lakoćom da pristupi svojim omiljenim aplikacijama i uslugama.
Tehnologija je uvek pri ruci kako bi vam pomogla i u svakodnevnom korišćenju električnog vozila. Toyota HomeCharge je kućna zidna kutija koja obezbeđuje mogućnost punjenja i osmišljena je za besprekoran rad s Toyotinim modelima. Dodatnu pogodnost pruža aplikacija MyToyota koju vlasnici mogu koristiti za proveru stanja napunjenosti baterije svog vozila, lociranje pogodnih stanica za punjenje i zakazivanje i praćenje sesija punjenja.
Ostala dodatna oprema, u zavisnosti od varijante, uključuje električno podešavanje vozačevog sedišta, JBL premium audio sistem i fiksni krovni prozor.
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Ma ovde nema govora, skočio sam sa stolice kad sam video": Srpski sudija zgranut gledao kako kradu Zvezdu
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Hrvatski komentator u šoku šta su uradili Zvezdi u Milanu: Vikao kad je video sudijsku nepravdu i gol! (Video)