Slušaj vest

Tradicija kojom se Galenika ponosi je nešto što i potrošači veoma cene, uz dokazani kvalitet farmaceutskih proizvoda, a to sve pokazuju i rezultati istraživanja. Sa druge strane tradicije stoji Galenikina fokusiranost na budućnost i modernizaciju proizvodnog portfolija, za dobrobit pacijenata. Na kraju krajeva, da biste bili relevantni u budućnosti, morate početi da planirate tu budućnost mnogo unapred.

Ova godina je bila veoma važna ne samo zbog jubileja već i zato što je kompanija zabeležila značajnu regionalnu ekspanziju i rast portfolija. Sa dvocifrenim rastom u 2025. Galenika nastavlja da jača svoju poziciju u farmaceutskoj industriji. Karlos Pulja, izvršni direktor za prodaju i marketing Galenike, rekao nam je: „Najveće dostignuće ove godine je to što smo nastavili proces regionalnog širenja kompanije i započeli poslovanje u dve nove zemlje Evropske unije, a to su Slovačka i Češka. Od početka 2024. lansirali smo 50 proizvoda u Srbiji, a imamo i primetnu ekspanziju na tržištima regiona i EU gde smo lansirali čak 230 proizvoda.“


Priznanje za doprinos zdravlju i prevenciji

Ono što takođe dokazuje da su korporativno planiranje i rezultati Galenike na dobrom putu jeste i nagrada koju je Galenika upravo dobila na konferenciji ,,Svet u 2025.’’ za izvanredan doprinos zdravlju i prevenciji.

Proširenje asortimana Galenike jača tržišnu poziciju kompanije i što je najvažnije – potrošačima i pacijentima nudi širok spektar savremenih i efikasnih farmaceutskih proizvoda najvišeg kvaliteta koji doprinose zdravlju. Kompanija Galenika je i ove godine imala niz značajnih projekata u vezi sa podizanjem svesti o važnosti zdravlja i prevencije. Od kampanje i donacije ,,Galenika Roze oktobar’’, do višestruko nagrađivane internet platforme ,,Zdravo dvadesete’’, Galenikine inicijative pokazuju koliko je prevencija važna na kompanijskoj agendi.

1b.Galenika - fabrika copy.jpg
Boris Nikolašević 

Galenika je tokom prošle godine započela nove investicione cikluse u vrednosti od 35 miliona evra za period 2023-25. sa fokusom na dalje proširenje najsavremenijih proizvodnih kapaciteta i zaštitu životne sredine. Galenikin portoflio lekova na recept je veoma jak i predstavlja skoro dve trećine (65 odsto) ukupnog portfolija kompanije. U segmentu lekova koji se mogu izdavati bez recepta, kompanija je fokusirana na rast i potrošačima nudi savremene terapije za njihove savremene potrebe. U ovom delu proizvoda, dermokozmetika je jedna od oblasti koju je Galenika prepoznala kao posebno važnu danas, kao i segment dijetetskih proizvoda. „Galenika je prošle godine kupila Lifemedic u Srbiji i započela ekskluzivno distributivno partnerstvo sa italijanskim proizvođačem Pharmalife Research, kao pouzdanim proizvođačem lekova u oblasti pedijatrije i dijetetskih suplemenata. U međuvremenu, ne samo da smo integrisali novu kompaniju, tim i portfolio u Galeniku, već smo i povećali prodaju na srpskom tržištu za 10 odsto. To je jedna od stvari koja dokazuje da se Lifemedic portfolio već dobro uklopio u naš portfolio“, istakao je Karlos Pulja iz Galenike.


Važnost širenja potrfolija za potrošače

Galenika je ove godine nastavila strateško širenje svog portfolija kroz partnerstvo i ekskluzivni ugovor sa jednim od vodećih španskih proizvođača vrhunskih dermatoloških brendova prisutnih na 85 tržišta širom sveta. Na ovaj način, Galenika je preuzela ekskluzivnu distribuciju brendova Cantabria Labs za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije, obezbeđujući ne samo širenje portfolija, već i najviše standarde kvaliteta i proizvode koji su lideri u svojim kategorijama širom Evrope. Ostvarila je odlične rezultate u prvim mesecima nakon ovog lansiranja, što dokazuje poslovnu odluku i procenu tržišta.

Pored toga, Galenika je upravo potpisala još jedan međunarodni ugovor sa austrijskom kompanijom CromaPharma, koja je prisutna na tržištima širom sveta sa vrhunskim proizvodima na bazi hijaluronske kiseline, koja je važan sastojka za negu kože. Galenika ovim poslovnim potezom najavljuje distribuciju sedam novih proizvoda iz segmenta estetske medicine, za tržišta Srbije i Bosne i Hercegovine.

Karlos Pulja, izvršni direktor za prodaju i marketing Galenike objašnjava: „Nova poslovna partnerstva povećavaju naše kapacitete i konkurentnost i jačaju naše prisustvo u zemljama EU. Strateški obogaćuju portfolio Galenike savremenim i efikasnim farmaceutskim proizvodima najvišeg kvaliteta koje potrošači, apotekari i lekari jasno prepoznaju i cene. Ova partnerstva takođe doprinose našoj savremenoj viziji i misiji zdravlja i prevencije.“


Liderstvo i planovi kompanije

Biti lider u farmaceutskoj industriji zahteva stručnost i stalna ulaganja u tehnologiju, digitalizaciju i dalji razvoj proizvodnih kapaciteta, uz širenje poslovnog prisustva na međunarodnim tržištima. Nakon što je prvobitno otvorila EU kancelarije u Mađarskoj, Hrvatskoj i Sloveniji, Galenika je ove godine otvorila nova tržišta – Portugal, Češku i Slovačku. Na temu planova kompanije za budućnost i šta je bitno na tržištu, Karlos Pulja, izvršni direktor prodaje i marketinga u kompaniji Galenika, je izjavio: „Planiramo dinamičan rast na novim tržištima u EU i proširenje našeg portfolija lekova na recept na Balkanu. Takođe pripremamo kompaniju za lansiranje peptida, što je značajna prekretnica za nas, tržište, brazilsku NC Grupu kojoj Galenika pripada, kao i samu industriju.


Direktna interakcija sa ljudima i dalje čini razliku

Govoreći o ljudskom aspektu farmaceutske industrije, naš sagovornik je istakao: „Veoma je važna i interna i eksterna komunikacija i odnosi koje gradimo. Kvalitet, inovacije, investicije i napredna tehnologija - sve je to bitno. Ali direktna interakcija sa ljudima i dalje čini razliku i biće tako i u budućnosti. Naši zaposleni i timovi imaju istinsku strast prema zdravlju i prevenciji. To je ono po čemu se Galenika izdvaja.“