Slušaj vest

Da li vam se ikada dogodilo da naručite proizvod preko društvenih mreža, platite unapred, a ono što ste naručili nikada ne stigne? Nažalost, sve više građana postaje žrtva ovakvih prevara. Internet je preplavljen pričama o lažnim prodavcima, a društvene mreže često služe kao platforma za njihovo delovanje.

Jedan od najsvežijih slučajeva dolazi iz grupe "Novosađanke," gde je jedna članica podelila iskustvo kada joj je, umesto naručene bundice, "isporučen" blok na svim kanalima komunikacije.

"Platila sam, a bunda nikada nije stigla"

"Ja sam joj uplatila novac u petak, 13. decembra, za bundu koja nikada nije stigla. Plela je neistine nekoliko dana, a zatim me blokirala,“ piše prevarena žena u grupi.

"Objavila sam ovo da bih upozorila druge. Naravno, prijavila sam je policiji, a pronaći ću je svakako! Ako je neko poznaje, neka zna da je prevarant".

Ova objava izazvala je lavinu komentara, a mnoge članice grupe podelile su slična iskustva. Jedna od njih navodi:

"I meni se to desilo prošle godine. Uplatila sam novac za krzneni prsluk, ali ni prsluka, ni novca. Kada sam pokušala da stupim u kontakt, blokirala me je. Kasnije sam saznala da uzima slike s drugih sajtova i prodaje proizvode koje uopšte nema".

Na "crnoj listi" društvenih mreža

Članice grupe "Novosađanke" tvrde da je osoba koja stoji iza ovih prevara već poznata i da se njeno ime često pojavljuje na crnim listama. Prema njihovim rečima, ista osoba koristi društvene mreže za objavljivanje lažnih oglasa, blokira prevarene kupce i nastavlja s prevarama u drugim grupama.

"Ne šalje torbe, bunde, niti vraća novac. Jednostavno vas blokira i nastavi dalje", piše jedna od članica.

Solidarnost na delu

Jedan od najpotresnijih slučajeva je priča o devojci koja je prevarena, a uz to se suočava i s teškom bolešću. Članice grupe odlučile su da organizuju prikupljanje novca kako bi joj nadoknadile štetu i možda poklonile bundu koju je želela.

Policija uključena u slučaj

Uplate su vršene na tekući račun u banci, a slučaj je prijavljen policiji. Iako prevareni kupci očekuju pravdu, postavlja se pitanje kako zaštititi građane od ovakvih situacija.

Kako se zaštititi?

Da biste izbegli prevare na internetu:

  • Proverite prodavca: Potražite recenzije ili preporuke.
  • Ne plaćajte unapred: Ukoliko je moguće, koristite opcije plaćanja po prijemu.
  • Budite skeptični: Ako cena deluje suviše dobra da bi bila istinita, verovatno jeste.

Ovo je još jedan primer kako nepažnja na društvenim mrežama može skupo da nas košta. Oprezno s kupovinom!

BONUS VIDEO:

Kurir televizija Ispovest Milice Milanović: Na društvenoj mreži joj stigla ponuda za posao koja je otvorila Pandorinu kutiju! Prevara traje godinama a na meti su mlade devojke

 (Kurir/MONDO/J.D.)