Slušaj vest

Večerala je s državnicima, krasila naslovnicu Cosmopolitana, našalila se s Jimmyjem Fallonom, postala prvi robot-građanin sveta i ambasador inovacija Ujedinjenih nacija – a sada će s učesnicima Dana komunikacija preispitati granice tehnologije, čovečanstva i budućnosti! Sophia, najpoznatija humanoidna veštačka inteligencija, dolazi u Hrvatsku, najavili su organizatori Dana komunikacija, festivala koji će se održati u Rovinju od 15. do 18. maja 2025. godine.

Organizacijski odbor Dana komunikacija_foto Vana Katančić (1) copy.jpg
Foto: Vana Katančić

Vođena principom saradnje ljudi i veštačke inteligencije, Sophia podstiče važne rasprave o etici veštačke inteligencije i stalno promenljivom odnosu između čoveka i mašine. Njena misija je da služi kao most između ljudi i tehnologije, demistifikujući potencijal veštačke inteligencije i otvarajući vrata novim mogućnostima.

Njen tvorac, dr David Hanson, predviđa budućnost u kojoj mašine dosežu svest, približavajući nas granicama razumevanja svesti i čovečanstva. Sophijin dolazak na DK2025 biće prilika da se diskurs o veštačkoj inteligenciji u Hrvatskoj podigne na viši nivo – ali i da se preispitaju načini na koje gradimo održiv okvir za koegzistenciju s AI tehnologijom.

„Hrvatska komunikacijska industrija često raspravlja o budućnosti veštačke inteligencije, ali dolazak Sophie na Dane komunikacija potvrđuje da je ta budućnost već ovde. A uz to, ima i bolje fore od većine nas“, rekla je Dunja Ivana Ballon, dugogodišnja direktorka Dana komunikacija i programa festivala, HURA-e i IAB Hrvatska.

Dunja Ivana Ballon i Jelena Fiškuš_foto Vana Katančić (1) copy.jpg
Foto: Vana Katančić

DK2025 ugostiće vizionara koji oblikuje budućnost marketinga

Dva ključna pokretača budućnosti komunikacione industrije – a možda i celokupne industrije – jesu tehnologija i kreativnost pretočeni u inovacije. Dok Sophia demonstrira kako veštačka inteligencija može da redefiniše interakcije i strategije u savremenom poslovanju, drugi najavljeni govornik Dana komunikacija, Fernando Machado, jedan od najuticajnijih marketinških lidera današnjice, donosi neprocenjivo razumevanje transformacije brendova kroz inovativni marketing.

Nazivan najinovativnijim CMO-om na svetu prema Business Insideru i jednim od tri najuticajnija CMO-a prema Forbesu, Machado je osvojio više od 200 nagrada Cannes Lions, uključujući titulu Creative Marketer of the Year. Poznat je po tome što je predvodio transformaciju Burger Kinga u globalnu ikonu, revolucionisao marketinške strategije Call of Dutyja i kreirao čuvenu kampanju Dove Real Beauty Sketches. Danas, kao operativni partner u Garnett Station Partners i dekan Akademije za marketing brendova u Cannes Lionsu, nastavlja da oblikuje industriju svojim inovativnim pristupom.

„Svakodnevni život savremenog kreativca sastoji se od pažljivog balansa između tehnologije i one savršeno nesavršene kreativnosti svojstvene samo ljudima – kreativnosti koja često počiva upravo na nelogičnosti, grešci ili uvrnutom humoru. Zato je sjajno što DK dovodi Sophiju kao otelotvorenje veštačke inteligencije, ali za razliku od nje, mi imamo i istinskog kreativca od krvi i mesa. I to ne bilo koga – govorimo o Fernandu Machadu, jednom od najvećih kreativaca u marketinškoj industriji. U predavanju The Temptations of the Modern Marketer, Machado će otvoriti važna pitanja o savremenom marketingu i kako ostati fokusiran na ključne vrednosti koje grade brend i poslovanje“, rekla je Jelena Fiškuš, predsednica Upravnog odbora HURA-e i članica Organizacionog odbora Dana komunikacija.

Sunce, more, komunikacije – i najimpresivnija dodela nagrada do sada

Pored bogatog programa, koji svojom nekonvencionalnom filozofijom uvek izlazi iz okvira, organizatori su predstavili nove festivalske prostore i formate. Učesnike festivala ne privlače samo stručnjaci svetske klase, već i edukativni i zabavni sadržaji koji su odavno zaštitni znak Dana komunikacija.

Dani komunikacija najavili dolazak Sophije u Hrvatsku 3_foto Vana Katančić (1) copy.jpg
Foto: Vana Katančić

Ove godine, diskusije domaćih i regionalnih stručnjaka o aktuelnim industrijskim temama sele se iz hale Šššumica u novu POOLSIDE Stage arenu – dok će posebne komunikacijske sesije biti održane na potpuno novoj lokaciji, u okruženju bazena.

Poznato je da ovaj festival voli da ruši četvrti zid i svoje učesnike stavlja u centar dešavanja, ali u večernjim satima festivala zidovi neće biti potrebni – glavna festivalska dvorana tri noći biće zamenjena glamuroznom THE OTHER BEACH Stage, a ako vremenske prilike dozvole, dodela nagrada održaće se pod zvezdanim nebom Rovinja.


Prijave za učešće dostupne su na zvaničnom sajtu festivala, gde se mogu pronaći sve informacije o kotizacijama i luksuznom smeštaju u Rovinju – jednoj od najlepših evropskih destinacija.