Slušaj vest

Međunarodna organizacija civilnog vazduhoplovstva (ICAO), telo UN odgovorno za izradu pravila vazdušnog saobraćaja, planira veliku reviziju postojećih pravila za aerodrome i avio-kompanije uvođenjem "digitalne putne karte".

Ovaj sistem bi omogućio putnicima da čuvaju podatke o pasošu na mobilnim uređajima za upotrebu tokom svog putovanja. Prema pisanju Tajmsa, promene bi mogle da stupe na snagu u roku od tri godine.

Prepoznavanje lica na aerodromima

Trenutno putnici moraju da se čekiraju, bilo onlajn ili na aerodromu. Tada im se izdaje propusnica za ukrcavanje sa bar kodom, koji zatim moraju da pokažu na više kontrolnih punktova i prilikom ukrcavanja. Izmenama koje se najavljuju eliminisaće se potreba za ukrcavanjem i prijavom na let. Umesto toga, putnici bi preuzimali "putnu kartu" na svoj telefon prilikom rezervisanja leta. Ako dođe do promena u rezervaciji, propusnica će se automatski ažurirati.

Putnici bi takođe mogli da učitaju pasoš na svoj telefon i koriste prepoznavanje lica da prođu kroz aerodrom. Umesto prethodne registracije, koje avio-kompanije dobijaju informacije o tome ko planira da se ukrca u avion, ubuduće će se automatski obaveštavati kada putnik stigne na aerodrom i kada mu se skenira lice.

"Najveća promena u poslednjih 50 godina"

Valeri Viale, direktorka upravljanja proizvodima u tehnološkoj kompaniji Amadeus, rekla je za Tajms da su promene "najveće u poslednjih 50 godina". "Poslednje veliko poboljšanje bilo je uvođenje e-karata početkom 2000-ih. Industrija je sada odlučila da je vreme za modernizaciju – prema sistemima koje koristi, na primer, Amazon."

Da bi uspešno sproveli promene, aerodromi će morati da investiraju u infrastrukturu za prepoznavanje lica i sisteme koji mogu da čitaju pasoše sa mobilnih uređaja.

"Mnogi sistemi se nisu promenili više od 50 godina jer sve mora biti kompatibilno i interoperabilno", rekao je Viale.

Nova tehnologija bi mogla da izazove zabrinutost za privatnost, ali Amadeus tvrdi da su razvili sistem u kome se svi lični podaci brišu u roku od 15 sekundi nakon svakog kontakta sa sistemom – na primer na bezbednosnim kontrolnim punktovima. 

Promene prilikom prenosa

Takođe bi se promenio način na koji se rešavaju kašnjenja i propušteni letovi.

U novom sistemu, putnici koji propuste let sa presedanjem zbog kašnjenja koje nije njihova krivica automatski bi na svoj mobilni telefon dobili obaveštenje sa detaljima o novom letu, a njihova bording karta bi se automatski ažurirala kako bi im se omogućilo da se ukrcaju na novi let.

BONUS VIDEO:

01:33
DIGLI CENE KARATA ZA AVIONE I BRODOVE, VLADA ODMAH REAGOVALA! Izvor: Kurir televizija

 (Index.hr/MONDO)