Slušaj vest

Kampanja "Uncool Friend", koju kompanija Carlsberg Srbija sprovodi sa brendom Tuborg, a u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, vraća se drugu godinu zaredom, ali sa još snažnijim i angažovanijim pristupom. Cilj ove kampanje je da se mladi podstaknu da prepoznaju šta je zaista "kul" – odgovorno ponašanje koje spašava živote, a ne glorifikovanje neodgovornog i rizičnog delovanja.

Iako mladi od 15 do 30 godina čine oko 18% ukupnog stanovništva Srbije, njihova zastupljenost u saobraćajnim nezgodama je alarmantno visoka. Između 2022. i 2024. godine, broj poginulih mladih se značajno menjao – 127 mladih je poginulo u 2022, 90 u 2023, a čak 115 mladih osoba je izgubilo život u saobraćajnim nesrećama u 2024. godini. To znači da svakog četvrtog dana jedna mlada osoba pogine, a oko 17 mladih bude povređeno. Posebno zabrinjava da se skoro polovina nesreća događa bez prisustva drugog vozila – sletanja s puta, gubitak kontrole, neiskustvo i želja za dokazivanjem često dovode do tragedija.

"Malo sam popio, samo ću do kuće"

Iako 80% građana zna da je vožnja pod dejstvom alkohola opasna, istraživanja pokazuju da čak 16% vozača priznaje da je to ipak uradilo makar jednom u poslednjih mesec dana. Niko ne planira da vozi pijan, ali u tom jednom trenutku pomisli da može. Deluje kao da je sve pod kontrolom, kao da je "još ta vožnja do kuće" bezopasna. I upravo tada nastaje greška koja može imati fatalne posledice.

Vreme reakcije treznog vozača je samo jedna sekunda – dovoljno da na brzini od 50 km/h pređe 14 metara pre nego što zakoči. Vozač pod dejstvom alkohola reaguje tek za tri sekunde, što znači da pređe više od 40 metara pre nego što uopšte shvati da mora da reaguje. To su desetine metara koje često odlučuju o životu ili smrti.

K3 copy.jpg
Foto: Promo

Mašan Lekić na strani bezbednosti mladih

Ove poruke postale su još snažnije zahvaljujući videu sa Mašanom Lekićem, objavljenom na Tuborg instagram stranici koji je odmah postao viralan. Video je izazvao pravi bum na mrežama, jer je s jedne strane zabavan, ali s druge strane nosi ozbiljnu poruku o odgovornosti i sigurnosti na putu. Mašan Lekić je prikazao snagu koju nosi biti "uncool" – biti prijatelj koji prepoznaje opasnost i deluje pre nego što bude prekasno. Kampanja je još jasnije pokazala da nije "kul" voziti pijan, ali da jeste biti odgovoran i reći "ne", čak i kad društvo to možda neće odobravati.

"Uncool Friends" su naši heroji

"Tuborg brend i ove godine nastavlja da bude 'uncool', tako da smo se svojom kampanjom 'Uncool Friend' pridružili podizanju svesti o problemu učestalih saobraćajnih nezgoda kod mladih lica, a u okviru Svetske nedelje prevencije saobraćajnih nezgoda. Jako je važno informisati mlade vozače o tome koliko je veliki rizik upravljati vozilom nakon konzumacije alkohola i zato se trudimo da svoje poruke komuniciramo upravo na način koji je blizak i prijemčiv ovoj ciljnoj grupi. U današnje vreme kada su mladi ljudi konstantno 'pod lupom' svojih vršnjaka na društvenim mrežama, veoma je važno ohrabriti ih da deluju odgovorno i reći im da uvek treba da postupaju ispravno čak i kada društvo u datom trenutku to ne odobrava. Naši 'uncool prijatelji' su naši heroji, jer svojim delovanjem čuvaju bezbednost svih nas", izjavila je Jovana Vještica, Corporate Affairs manager.

K2 copy.jpg
Foto: Promo

Kampanja je već postigla snažan uticaj, a Tuborg je uspešno pokazao da odgovorno ponašanje može biti trend, ako se na pravi način komunicira sa mladima. Na kraju, kako bi rekao Mašan Lekić u video klipu koji je sada viralni hit – "Niko ne planira da vozi pijan, ali u tom trenutku pomisli da može" – baš tada je trenutak kada moraš reći "ne" i biti heroj. Bezbednost je kul.