Zbog nestanka struje u Španiji tamošnje Ministarstvo unutrašnjih poslova proglasilo je vanredno stanje, a zbog toga otkazani su mnogi letovi. Putnici iz Srbije takođe nisu mogli da lete ka Španiji i Portugaliji, a zbog toga se postavlja pitanje - da li oni koji su kupili karte mogu da dobiju novac nazad ili novi termin za let?
Odgovor na ovo pitanje dao je Nemanja Rodić, advokat koji je otkrio u kojim sutuacijama, ukoliko nam je otkazan let, imamo pravo na naknadu štete.
Advokat je otkrio i koji iznos možete dobiti ako se nađete u takvoj situaciji, kao i šta treba da uradite ako vam otkažu let.
"U konkretnoj situaciji naknada štete koja je predviđena konvencijom definisana je da se odnosi na avio-kompaniju, tako da bih ja rekao da ovi putnici ne bi imali pravo na naknadu štete jer su ovo bile vanredne okolnosti koje ugrožavaju zdravlje i bezbednost ljudi. To što ne može da se leti jeste sporno, ali nije osnov za naknadu štete", rekao je advokat Rodić.
Rodić je takođe rekao da samo u određenim slučajevima putnici imaju pravo na naknadu štete.
"Prvi je vremenski momenat gde je potrebno da bude tri ili više sati kašnjenja u odnosu na završnu destinaciju, drugo je da su letovi vezani za Evropsku uniju, u smislu da polaze ili završavaju se u EU, ili da je barem završna destinacija EU. Još jedan momenat koji je bitan kod naknade štete jeste dužina trajanja leta i od toga će i zavisiti iznos koji možete da dobijete kada uložite žalbu", rekao je Rodić.
BONUS VIDEO:
(Prva/MONDO)