Slušaj vest
  • Napredni hibridni sistem nove generacije Hyundai Motor Grupe uključuje inovativne tehnologije elektrifikacije koje poboljšavaju performanse i efikasnost potrošnje goriva
  • Nova transmisija sadrži dva integrisana elektromotora i može se kombinovati sa različitim motorima u širokom spektru klasa vozila
  • Optimizovani dizajn omogućava besprekornu integraciju novog P1 motora, povećavajući efikasnost prenosa energije pri startovanju, generisanju energije i vožnje
  • Turbo benzinski motor zapremine 2.5 litara dostiže do 2.9% veću efikasnost zahvaljujući unapređenom termodinamičkom ciklusu i strategijama ubrizgavanja goriva
  • Novi hibridni sistem pruža 45% bolju ekonomičnost goriva i 19% više snage u poređenju sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem iste klase
  • Sistem koristi napredne tehnologije upravljanja motorom i baterijom kako bi unapredio upravljivost i obezbedio vrhunsko hibridno iskustvo
  • Biće dostupan i novi 1.6-litarski hibridni sistem, pružajući kupcima širi izbor
  • Ojačani hibridni pogonski sklopovi obuhvataju snagu od preko 100 KS do preko 300 KS, a prvi se uvodi u Hyundai Palisade 2.5 turbo hibridu

Hyundai Motor Grupa predstavila je svoj hibridni sistem nove generacije, koji postavlja nove standarde u pogledu snage i efikasnosti. Ovaj napredni sistem osmišljen je da unapredi iskustvo vožnje i da dodatno učvrsti poziciju Grupe kao lidera u tehnologijama elektrifikacije.

Grupa je predstavila ovaj napredni sistem tokom događaja „Next-Gen Hybrid System Tech Day“, ističući značajno unapređenu hibridnu tehnologiju koja će poboljšati iskustvo vožnje i vlasništva kod budućih modela Grupe, donoseći benefite usmerene na potrebe kupaca.

Hibridni sistem nove generacije sadrži novu transmisiju sa dva integrisana elektromotora, koja se može fleksibilno kombinovati sa različitim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, omogućavajući optimizovane performanse i efikasnost potrošnje goriva u različitim klasama vozila. Pored toga, u ovaj sistem integrisane su brojne tehnologije fokusirane na elektrifikaciju, koje dodatno poboljšavaju performanse u vožnji, rafiniranost i udobnost tokom vožnje.

„Razvili smo inovativan novi hibridni sistem koji objedinjuje naše dugogodišnje iskustvo u razvoju motora, transmisije i hibridnih sistema sa tehnologijama elektrifikacije koje primenjujemo u našim vrhunskim električnim vozilima“, izjavio je Dong Hee Han, izvršni potpredsednik i direktor Centra za testiranje elektrifikovanih pogonskih sistema u Hyundai Motor Grupi. „Nastavićemo da razvijamo inovativne tehnologije koje aktivno koriste potencijale elektrifikacije u periodu tranzicije ka električnim vozilima, pružajući kupcima ekološki prihvatljiva vozila sa vrhunskim performansama.“

Poboljšane performanse, efikasnost i kompaktnost

Novo razvijena transmisija uključuje novi P1 elektromotor koji je zadužen za pokretanje vozila, generisanje energije za bateriju i raspodelu energije u cilju asistencije pri ubrzanju. Pogonski P2 motor je odgovoran za samu vožnju i regenerativno kočenje. Ova integrisana konfiguracija sa dva motora poboljšava snagu, performanse i efikasnost potrošnje goriva, istovremeno omogućavajući glatko menjanje brzina, smanjenje buke i vibracija za ugodnije iskustvo u vožnji.

Transmisija se može fleksibilno kombinovati sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem iz celokupne ponude Grupe, pružajući ukupnu izlaznu snagu od nešto više od 100 KS pa do srednjih 300 KS, što omogućava široku primenu — od malih gradskih automobila do velikih vozila.

Hyundai Motor Grupa iskoristila je svoje bogato iskustvo u razvoju hibridnih pogonskih sistema, kao i u kontroli rada motora i baterije — stečeno kroz razvoj nagrađivane E-GMP platforme za električna vozila — kako bi dodatno unapredila performanse i udobnost vožnje. Novi hibridni sistem nove generacije takođe integriše praktične funkcionalnosti poznate iz električnih vozila Grupe, kao što su režim Stay Mode, funkcija Vehicle-to-Load (V2L) i pametno regenerativno kočenje (Smart Regenerative Braking).

Unapređen dizajn motora, napredne strategije kompresije i ubrizgavanja povećavaju efikasnost

Prvi pogonski sistem koji koristi hibridnu tehnologiju nove generacije zasniva se na novorazvijenoj 2.5-litarskoj turbo hibridnoj benzinskoj jedinici, koja unapređuje dizajn i kontrolne tehnologije postojećeg 2.5 turbo benzinskog motora radi maksimalnog povećanja efikasnosti. Dostupan će biti i novi, hibridni pogon nove generacije sa 1.6-litarskim turbo benzinskim motorom.

Preusmeravanjem zadataka pokretanja i generisanja energije sa 2.5 motora na novi P1 elektromotor, turbo hibridni pogonski sistem minimizuje gubitke snage. U kombinaciji sa unapređenim protokom kroz cilindre i usvajanjem visokoefikasnog radnog ciklusa optimizovanog za hibride, značajno je poboljšana potrošnja goriva.

Kod klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, snaga se proizvodi kroz četiri takta: usis, kompresija, sagorevanje i izduvavanje. Kod 2.5 turbo hibridnog sistema koristi se tzv. „over-expansion“ ciklus, pri čemu se namerno odlaže zatvaranje usisnog ventila tokom kompresije, kako bi se smanjio efektivni stepen kompresije smeše u cilindru, dok se istovremeno zadržava visok stepen ekspanzije tokom sagorevanja.

Ova tehnika smanjuje potrošnju energije tokom kompresije smeše, dok maksimizira energiju dobijenu sagorevanjem, što značajno povećava efikasnost motora.

Dodatno, unapređen dizajn klipova i značajno proširen opseg trostrukog ubrizgavanja goriva povećavaju brzinu sagorevanja, stabilizuju proces sagorevanja i smanjuju mogućnost detonacije, dodatno poboljšavajući efikasnost rada motora.

Unapređenja transmisije i motora poboljšavaju efikasnost potrošnje goriva i iskustvo u vožnji

Fokusiranjem na paralelnu strukturu P1+P2 motora i unapređenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, postignuto je poboljšanje u efikasnosti potrošnje goriva i performansama, uz istovremeno glatko menjanje brzina i bolju uglađenost pogonskog sklopa.

Povezivanjem P1 elektromotora direktno sa motorom, sistem smanjuje vreme potrebno za njegovo pokretanje. Precizna kontrola opterećenja motora i pogonske sile P1 i P2 motora osigurava rad motora u opsegu visoke efikasnosti, čime se dodatno poboljšava potrošnja goriva.

Benzinski 2.5 turbo hibridni sistem, koji se koristi u potpuno novom Palisade modelu, ostvaruje maksimalnu potrošnju od 14,1 km/l, maksimalnu sistemsku snagu od 334 KS i maksimalni obrtni moment od 460 Nm, što predstavlja približno 45% veću efikasnost goriva, 19% više snage i 9% veći obrtni moment u poređenju sa standardnim 2.5 turbo benzinskim modelom.

Hibridni sistem nove generacije sa 1.6 turbo benzinskim motorom poboljšava efikasnost potrošnje goriva za više od 4% kod SUV vozila srednje veličine u poređenju sa prethodnim modelima, povećavajući maksimalni obrtni moment sa 367 Nm na 380 Nm i poboljšavajući odziv pri ubrzanju.

Pored toga, uključivanjem P1 elektromotora u logiku Active Shift Control (ASC) transmisije za hibride, postignuto je brže i glađe menjanje brzina nego ranije. Unapređena kontrola spojnice motora dodatno smanjuje vreme potrebno za aktivaciju motora prilikom prelaska iz EV režima, što poboljšava udobnost i performanse. P1 motor se takođe koristi za smanjenje vibracija motora i buke tokom punjenja baterije u stanju mirovanja, doprinoseći većoj udobnosti i tišini u kabini.

(Image 8) Hyundai Motor Group's Next-generation Hybrid System copy.jpg
Foto: Promo

Tehnologije elektrifikacije unapređuju performanse hibridne vožnje

Uz pogonski sistem nove generacije, Grupa će integrisati napredne tehnologije elektrifikacije kako bi poboljšala performanse, efikasnost i konkurentnost svojih novih hibridnih vozila.

Grupa je predstavila niz tehnologija usmerenih ka elektrifikaciji, koje uključuju: električni pogon na svim točkovima (e-AWD), sistem za kontrolu kretanja vozila sa elektrifikacijom (e-VMC 2.0), e-Handling 2.0, asistenciju za izbegavanje prepreka pomoću elektrifikacije (e-EHA 2.0), e-Ride 2.0, Stay Mode, V2L i pametno regenerativno kočenje.

Sistem e-AWD dodaje P4 pogonski motor na zadnju osovinu kod vozila opremljenih ovom tehnologijom, čime se poboljšavaju performanse vožnje i odziv pri ubrzanju. Grupa planira da ponudi i e-AWD i konvencionalni mehanički AWD, u zavisnosti od klase vozila i zahteva tržišta.

Sistem e-VMC 2.0 dostupan je na hibridnim vozilima opremljenim e-AWD sistemom, a poboljšava stabilnost vožnje i udobnost zahvaljujući nezavisnoj kontroli obrtnog momenta prednjeg i zadnjeg motora. Ovaj sistem obuhvata e-Handling 2.0, e-EHA 2.0 i e-Ride 2.0.

e-Handling 2.0 poboljšava sprečavanje naginjanja vozila u krivinama tako što nezavisno kontroliše prednji i zadnji motor, primenjujući obrtni moment u suprotnim pravcima kako bi se snizilo težište vozila. Dok je originalni e-Handling sistem povećavao stabilnost i odzivnost vozila kontrolom ubrzanja i usporenja jednog motora, verzija 2.0 omogućava još precizniju kontrolu za unapređeno iskustvo vožnje.

e-EHA 2.0 je tehnologija za pomoć pri izbegavanju prepreka u hitnim situacijama, koja koristi radare i kamere vozila kako bi detektovala potencijalne frontalne sudare. Ona unapređuje manevar izbegavanja putem precizne kontrole kočenja prednjih i zadnjih motora tokom naglih pokreta volana od strane vozača.

Posebno nakon naglih upravljačkih zahvata, e-EHA 2.0 pomaže tako što koristi prednji motor za pogon unapred, dok koči zadnji motor radi snižavanja težišta vozila, čime se smanjuje naginjanje i poboljšava stabilnost.

e-Ride 2.0 maksimizira udobnost vožnje minimiziranjem vertikalnih pokreta pri prelasku preko ležećih policajaca. Iskorišćava promene težišta vozila kontrolom motora u suprotnim pravcima prilikom ulaska i izlaska sa prepreke, kako bi se smanjili nagibi i poskakivanje.

Stay Mode prilagođava „Utility Mode“ iz električnih vozila za upotrebu u hibridima, omogućavajući prijatniji boravak u vozilu dok miruje, korišćenjem visokovoltažne baterije. Stay Mode omogućava upotrebu svih udobnih funkcija u vozilu, uključujući klima-uređaj i multimediju, bez pokretanja motora, i može se koristiti do jednog sata kada je stanje napunjenosti baterije između 70 i 80 procenata.

Ovaj sistem takođe uključuje funkciju „Rezervisano korišćenje Stay moda“. Ova funkcija se sinhronizuje sa navigacionim sistemom i započinje punjenje visokovoltažne baterije otprilike 2 km pre dolaska na željenu destinaciju korisnika, sa ciljem da nivo napunjenosti baterije po dolasku bude između 70 i 80 procenata, kako bi se maksimiziralo vreme korišćenja Stay moda.

Pored toga, V2L funkcija (Vehicle-to-Load) nove generacije hibridnog sistema omogućava maksimalni izlaz od 3,6 kW, što je uporedivo sa električnim vozilima, i omogućava korisnicima da pune i napajaju spoljne uređaje i ličnu tehniku. V2L se može koristiti kontinuirano dok motor radi, kao i u Stay modu dok motor ne radi. U tom slučaju može se iskoristiti do 50% kapaciteta baterije (od 80% do 30% napunjenosti).

Druge nove tehnologije uvedene uz hibridni sistem sledeće generacije uključuju Hijerarhijsku prediktivnu kontrolu (HPC) i Pametno regenerativno kočenje, koje doprinose boljoj efikasnosti potrošnje goriva.

HPC optimalno upravlja punjenjem baterije predviđanjem putanje i uslova na putu, birajući najbolji način vožnje (npr. EV, hibridni, regenerativno kočenje itd.) za maksimalnu uštedu goriva.

Pametno regenerativno kočenje automatski primenjuje optimalnu silu regenerativnog kočenja na osnovu podataka iz navigacije i udaljenosti do vozila ispred, čime se smanjuje potreba za korišćenjem papučice kočnice i povećava dopuna baterije kroz regeneraciju, dodatno poboljšavajući efikasnost.

Grupa planira da nastavi s unapređivanjem postojećih tehnologija, istovremeno razvijajući nove sisteme kako bi korisnicima pružila još bolje iskustvo elektrifikovane vožnje.

Hibridna ponuda se širi od kompaktnih do velikih i luksuznih modela

Grupa planira da kombinuje novu hibridnu transmisiju sa različitim motorima, u rasponu ukupne snage sistema od nešto više od 100 KS pa do srednjih 300 KS, čime će predstaviti raznovrsnu ponudu hibridnih vozila – od kompaktnih, preko velikih, do luksuznih modela.

Sa ovim proširenim spektrom snage, broj hibridnih pogonskih sistema porašće sa tri na pet, a najnoviji 2.5 turbo hibridni pogon debitovaće u potpuno novom modelu Palisade hybrid, čija je serijska proizvodnja počela ovog meseca. Ovaj sistem će se u budućnosti primenjivati i na druge Hyundai i Kia modele.

Grupa planira da 2026. uvede 2.5 turbo hibridni sistem sa pogonom na zadnje točkove, i ima za cilj da postepeno proširi hibridnu tehnologiju i na Genesis luksuzni brend, primenjujući ovaj pogon na ključne modele tokom vremena.

Za sve buduće hibridne modele, Grupa planira primenu novog hibridnog sistema, uz dodatne tehnologije fokusirane na elektrifikaciju, prilagođene karakteristikama pojedinačnih modela i klasa vozila, kao i zahtevima regionalnih tržišta.