Đaci u oglednim odeljenjima, posebno budući bankarski službenici smatraju da je matura koju polažu obimna i da bi iz tog razloga neki rezultati mogli da se prihvate na fakultetima kao deo prijemnog ispita.

Pojedini đaci, a u ova odeljenja idu uglavnom nadarena deca koja su se "prešla” vrlo visoki upisni prag i imala odličan uspeh tokom školovanja, žale se i što unutar škole nemaju kome da se obrate za pomoć u izradi zadataka, jer i nastavnici priznali da ne znaju da ih reše, iako su bili deo tima koji je sastavljao zadatke.

Učenici koji na maturi imaju nepoznate zadatke takođe smatraju da ih to stavlja u neravnopravni položaj u odnosu na ostale u Srbiji.

Izveštaj sa Foruma đačih parlamenata koji je pronašla "Politika" u „Studiji praćenja realizacije maturskog ispita u oglednim odeljenjima područja rada ekonomija, pravo i administracija”, a koju su sačinili stručnjaci Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja pre godinu i po dana, otkriva deo razloga zašto su ove godine u pojedinim školama gotovo čitava odeljenja pala na maturi.

Đaci su se požalili da su kasno dobili priručnike, da nastavnici ne umeju da im pomognu oko određenog broja pitanja, da su morali da se dovijaju po drugim školama da dobiju rešene zadatke, da im je teško da nauče napamet sve odgovore, a da im se ne priznaju odgovori korišćenjem principa ključnih reči…

Iz učeničkih komentara se uočilo i da se na testu proveravaju znanja iz gradiva koja su malo ili koja uopšte nisu obrađivana tokom školovanja.

Za razliku od đaka, poslodavci su u istraživanju rekli da su vrlo zadovoljni i da bi ove maturante vrlo rado videli zaposlene u svojim preduzećima.

Od školske 2003/04 godine sukcesivno su uvođeni novi četvorogodišnji ogledni programi: poslovni administrator, finansijski administrator, bankarski službenik, komercijalista i službenik u osiguranju.

Program maturskog ispita pripremljen je uz konsultacije i prema zahtevima Unije poslodavaca, Privredne komore Srbije, odgovarajućih poslovnih udruženja i uz aktivno o učešće srednjih stručnih škola i sastoji se ispita iz jezika i književnosti, maturskog praktičnog rada i ispita za proveru stručno-teorijskih znanja, koji se pokazao i kao najproblematičniji.

(MONDO)