Slušaj vest

Rashladna tečnost ili antifriz je ključni element sistema za hlađenje automobila koji sprečava zamrzavaje motora tokom zimskog perioda kada su temperature blizu nule ili ispod nje. Antifriz radi tako što snižava tačku zamrzavanje vode i povećava njenu tačku ključanja.

Time se stvaraju optimalni i idealni uslovi za hlađenje motora i njegov nesmetani rad. Održavanje odgovarajućeg nivoa antifriza je presudno za očuvanje ispravnosti sistema za hlađenje vozila.

Ako nivo antifriza padne ispod optimalnog nivoa, što se jasno vidi u posudi za tečnost, može doći do ozbiljnih oštećenja na motoru i drugim delovima automobila. Važno je povremeno pratiti nivo tečnosti i doliti po potrebi, ali se prethodno informišite koji antifriz je namenjen za vaš model automobila i motora.

Antifriz
Antifriz Foto: Shutterstock/Prasit Rodphan

Šta se radi ako se primeti curenje antifriza?

Curenje antifriza iz hladnjaka automobila je jedan od najčešćih problema. Postoji više mogućih uzroka, a možete i osetiti slatkasti miris u kabini vozila i po tome možete da posumnjate da možda nešto nije u redu sa njim, a i beli dim će početi da se pojavljuje iz auspuha

Hladnjak je izložen ekstremnim vremenskim uslovima tokom vožnje, tokom cele godine. Takođe, tu su prisutne i stalne vibracije tokom vožnje što ume da dovede do fizičkih oštećenja kao što su pukotine ili rupe.

Uglavnom fizička oštećenja nastaju prilikom direktnog udara, uglavnom kamenčića sa kolovoza. Nije neuobičajeno da dođe i do korozije metala od kog je hladnjak i napravljen.

Creva u sistemu za hlađenje su takođe izložena konstantnim promenama temperature i pritiska. Vremenom dolazi do njihovog habanja, starija creva mogu da postanu kruta i da lako puknu što dovodi do direktnog curenja antifriza.

Jedan od takođe važnih sastavnih delova sistema hlađenja jeste poklopac. Ako on je funkcioniše pravilno i ne održava potreban pritisak, povećava se rizik od isparavanja antifriza.

Dalje, važno spomenuti i potencijalne probleme u bloku motora ili glavi cilindra. Pukotine umeju da se stvore u cilindrima kao posledica naglog zagrevanja i hlađenja motora.

Pored gubitka same tečnosti (antifriza), to dovodi do naglog pregrevanja motora. Time dolazi i do korozije unutrašnjih komponenti.

Koji još delovi mogu da budu uzrok curenja antifriza?

Neispravna pumpa za vodu je ključni deo sistema za hlađenje motora. Ako ona ne radi pravilno, antifriz neće efikasno prenositi toplotu iz motora što dovodi do pregrevanja.

Tu je i mogući problem sa termostatom. Ovaj deo reguliše protok antfriza kroz motor održavajući optimalnu radnu temperaturu.

Anketa

Koliko vas realno košta održavanje automobila mesečno?

Stranica je zaštićena reCAPTCHA–om i primenjuju se Google-ova Politika privatnosti i Uslovi korišćenja

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.

BONUS VIDEO:

01:55
Pojačana kontrola saobraćaja počinje 22. septembra! U Sremsku Mitrovicu stigao najnoviji radar: Istovremeno može da meri brzinu šest saobraćajnih traka! Izvor: Kurir televizija