Slušaj vest

9. avgust 1965. – prvi Ford Transit kombi silazi sa proizvodne trake u Langliju, Velika Britanija
Šest decenija neprekidne proizvodnje – Transit ostaje ključni oslonac evropske privrede
Od lokalnih zanatlija do nacionalnih flota – vozilo koje pokreće posao bez greške
Ekonomija kombija – prema Cebr izveštaju, firme koje koriste kombije činile bi šestu najveću ekonomiju EU po BDP-u u 2023.
1 bilion evra doprinosa evropskoj ekonomiji u 2023. godini zahvaljujući poslovima vezanim za kombije
Ford Pro – lider u LCV segmentu već 10 godina zaredom
Elektrifikacija flote – E-Transit i E-Transit Custom predvode tranziciju ka održivom poslovanju
Do 14.000 evra uštedepo vozilu prelaskom na električne modele
Digitalna rešenja Ford Pro – unapređuju efikasnost, povezanost i upravljanje flotama širom Evrope

Kada je prvi kombi sišao sa proizvodne trake, davne 1965. godine, malo ko je mogao da predvidi kakav će uticaj ovo vozilo imati na poslovanje i ekonomije u decenijama koje dolaze.

Kada bi kompanije koje koriste kombije bile članica Evropske unije, bile bi šesta najveća ekonomija po BDP-u u 2023. godini – veća od zemalja poput Austrije, Irske ili Švedske, pokazuje izveštaj koji je za Ford Pro izradio Centar za ekonomska i poslovna istraživanja (Cebr).

Godine 2025, dok Transit obeležava 60 godina neprekidne proizvodnje, Transit i vozila koja je inspirisao i dalje su u samom srcu ekonomskog rasta širom Evrope. Od lokalnih pekara i pčelara, pa sve do nacionalnih kurirskih i dostavnih službi, Transit ostaje pouzdan poslovni partner.

„Tokom proteklih 60 godina, Transit je postao sinonim za posao koji se obavlja bez greške,“ izjavio je Hans Šep, generalni direktor Ford Pro, Evropa. „Nekada jasno vidljiv, a nekada tih, ali uvek pouzdan – već šest decenija Transit pokreće preduzeća i usluge koje održavaju naš svet u pokretu.“

Oslonac ekonomije

Prema izveštaju Cebr-a „The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024“, poslovanje povezano sa kombijima doprinelo je ekonomiji EU i Ujedinjenog Kraljevstva sa oko 1 bilion evra samo tokom 2023. godine.

Izveštaj procenjuje da je doprinos ovih delatnosti u stalnom porastu – zabeležen je rast od 27,4% od 2017. godine i 6,5% u odnosu na 2021. godinu – što je snažniji rezultat od mnogih sektora koji se ne oslanjaju primarno na kombije.

Takođe, navedeno je da je poslovanje vezano za kombije između 2021. i 2023. godine raslo brže od ukupne ekonomije EU. Kada bi preduzeća koja koriste kombije bila članica Evropske unije, ona bi po BDP-u bila šesta najveća ekonomija, odmah iza Nemačke, Francuske, Italije, Španije i Holandije.

Mala preduzeća, poput mobilnih prodavnica kafe i cvećara, čine 99% svih firmi u EU i predstavljaju ključnu pokretačku snagu ekonomskog rasta. Na sličan način, Transit porodica kombija koja ih podržava, ključni je faktor uspeha brenda Ford Pro, koji je već 10 godina zaredom vodeći brend lakih komercijalnih vozila u Evropi.

Danas Ford Pro nudi elektrifikovane verzije svakog modela iz Transit porodice, uključujući:
E-Transit – najprodavaniji potpuno električni kombi od 2 tone u Evropi, i
E-Transit Custom – električnu verziju najprodavanijeg kombija od 1 tone u Evropi.

Ova nova generacija Transita nastavlja legendarnu tradiciju pouzdanog poslovnog partnera i u eri elektrifikacije, pomažući korisnicima da svoje flote prebace na električna vozila i iskoriste niže troškove vlasništva koje ona donose.

Prema Cebr izveštaju, mala preduzeća bi mogla da uštede i do 14.000 evra po vozilutokom tri godine prelaskom na električne kombije.

Podrška malim i velikim biznisima već 60 godina

„Hemijske čistionice žele visoke odeljke u kombijima za isporuku odeće. Pekari traže vozila sa visokim krovom zbog brojnih polica koje im trebaju. Prodavcima voća i povrća potrebne su izuzetno široke police, a poslastičarima veći tovarni prostor“, stajalo je u reklamnim materijalima za Transit još davne 1967. godine.

Prva generacija Ford Transita bila je dizajnirana da pomogne svima — od samostalnih baštovana do velikih multinacionalnih kompanija — da urade više sa većom efikasnošću i udobnosti. Njegov ravan tovarni pod omogućavao je više prostora i lakše utovaranje, dok je motor postavljen napred obezbeđivao vožnju nalik putničkom automobilu.

Kupci Transita od samog početka su imali podršku široke Fordove mreže dilera. Tokom prvih nekoliko meseci proizvodnje, Transit se pravio samo u verziji sa kraćim međuosovinskim rastojanjem, ali su ubrzo usledile duže verzije, šasija kabina, minibus i kombi varijante, čime je Transit odgovorio na raznolike potrebe tržišta — baš kao iFord Pro danas.

Već 1966. godine, veliki flotni kupci koji su se oslanjali na Transit bili su policija, železničke i gasne kompanije, pa čak i vojska. Fordov odsek za Specijalna vozila (Special Vehicle Operations) brzo je odgovarao na zahteve za specifičnim verzijama Transita namenjenim posebnim zadacima.

2025_Transit_60_Generations_Hero_Image.jpg
Foto: Promo

 Preskačući do 2025. godine, tim Ford Pro Special Vehicles koristi svoje bogato inženjersko znanje da razvija visokoperformansne komponente, pomoćne energetske sisteme i digitalna rešenja koja omogućavaju integraciju spoljašnjih sistema u ekrane vozila, za flote poput The AA i London Ambulance Service u Velikoj Britaniji.

Svi članovi najnovije Transit porodice spremni su da se povežu sa Ford Pro ekosistemom softverskih, punjačkih i servisnih rešenja, koja vlasnicima pomažu da svoja vozila zadrže na putu i da posao obavljaju što efikasnije.

FORDLiive sistem povezanih usluga koristi podatke u realnom vremenu, kao i Ford Pro Telematics softver, koji pretvara podatke prikupljene direktno iz Transit vozila u korisne uvide i obaveštenja — pojednostavljujući upravljanje flotama kompanijama poput Daecher von Hunold u Nemačkoj.

„Šezdeset godina iskustva utkano je u svaki Transit, a svaka nova generacija nastaje na osnovu povratnih informacija i iskustava naših kupaca“, rekao je Hans Šep. „Danas, zahvaljujući našim Ford Pro digitalnim rešenjima, Transit može da se razvija brže nego ikada i da još bolje služi svojim korisnicima, nastavljajući svoje putovanje u budućnost kao vodeći simbol produktivnosti.“