Mnogi koji trenutno traže posao mogu potvrditi da je ovo jedno od najizazovnijih vremena za pronalaženje nove prilike.
Zapošljavanje je u padu u brojnim industrijama, dok masovna otpuštanja u pojedinim sektorima znače da se sve veći broj radnika takmiči za ograničen broj slobodnih radnih mesta.
Ipak, neke profesije su i dalje u velikoj potražnji. Prema izveštaju koji je objavila platforma "Monster", tokom trećeg kvartala izdvojilo se nekoliko najtraženijih zanimanja među oglasima poslodavaca. Trenutno, najviše prilika otvaraju sektori zdravstva, logistike, prodaje i korisničke podrške.
Najtraženija zanimanja trenutno su:
- registrovana medicinska sestra
- fizioterapeut
- vozač kamiona
- prodajni predstavnik
- radiološki tehničar / tehnolog
- logoped (terapeut za govor i jezik)
- dostavljač
- respiratorni terapeutradni terapeut (specijalista za rehabilitaciju)
- predstavnik korisničke podrške
"Zdravstvo očigledno prednjači na ovoj listi, čak nekoliko zanimanja pripada ovoj oblasti, posebno kliničkim pozicijama", ističe Vicki Salemi, karijerni ekspert platforme "Monster"
Izveštaj se zasniva na desetinama hiljada oglasa objavljenih tokom trećeg kvartala, a pokazuje i da se takozvane "suštinske profesije", poput vozača kamiona i dostavljača, i dalje odlikuju stabilnošću i otpornosti na krize.
Dok neka zanimanja sa liste zahtevaju stručne kvalifikacije ili profesionalne sertifikate, druga su dostupnija kandidatima koji još nemaju veliko iskustvo u toj oblasti.
"Ako radite u industriji u kojoj komunicirate sa klijentima, vrlo verovatno već posedujete veštine korisničke podrške", dodaje ona.
Ona savetuje kandidate koji žele da se oprobaju u novoj profesiji da ulaganje u dodatne veštine shvate kao korak koji može značajno povećati šanse za zapošljavanje. Pored toga, iako neka zanimanja nisu dospela na ovu listu, sezonsko zapošljavanje u trgovini i ugostiteljstvu već je u punom jeku uoči novogodišnjih praznika.
Bez obzira na to za koju poziciju konkurišete, Salemi savetuje kandidate da prilagode svaku prijavu konkretnom poslu, umesto da šalju masovne prijave na desetine oglasa.
"Nije poenta u količini prijava. Ključ je u fokusiranom pristupu, bolje je pažljivo odabrati nekoliko pozicija koje zaista odgovaraju vašim sposobnostima i ciljevima, nego se prijavljivati nasumično i nadati najboljem ishodu", ističe ona.
BONUS VIDEO:
(Kamatica/MONDO)