Slušaj vest

Automobilske gume se različito se habaju napred i pozadi. Preporuka je da se gume menjaju na svakih 40.000 kilometara, ali ta brojka zavisi od vrste gume, načina korišćenja, održavanja itd.

Vozači sa slabijom kupovnom moći često se odlučuju na metodu kombinovanja guma različitih proizvođača. Postavlja se pitanje: da li je dozvoljeno mešati gume različitih marki?

Nokian gume
Foto: Shutterstock

Zakonom to nije zabranjeno sve dok dubina šare na gazećem sloju ne padne ispod zakonskog minimuma od 1,6 mm, prenosi Jutarnji.

Međutim, ako menjate samo dve gume, one moraju ispunjavati jedan uslov: gume na istoj osovini moraju biti identične kada je reč o marki, modelu, dimenzijama, indeksu nosivosti i brzine, kategoriji (letnje, zimske, za sve sezone) i konstrukciji. Takođe, moraju imati iste tehničke specifikacije.

Možete voziti sa gumama različitih proizvođača, ali stručnjaci to ne preporučuju iz bezbednosnih razloga, jer svaka guma reaguje drugačije. Te razlike mogu negativno uticati na prijanjanje, kočenje, habanje i stabilnost vozila, posebno u lošim vremenskim uslovima.

All season guma
Foto: Shutterstock

Da li možete kombinovati zimske i letnje gume?

Ni to zakonom nije zabranjeno, ali kao i u prethodnom slučaju, ne preporučuje se zbog vremenskih uslova i stanja na putevima. Ako baš nemate izbora i morate ih kombinovati, Mišelin savetuje da se letnje gume postave napred, a zimske ili univerzalne pozadi, kako bi se obezbedilo bolje držanje puta i smanjio rizik od proklizavanja.

BONUS VIDEO:

04:13
Automobilista otkrio šta je najvažnije pri kupovini polovnog automobila Izvor: Kurir televizija