U vreme reklamnih blokova, na svim televizijama sa nacionalnom pokrivenošću, jačina zvuka drastično se povećava u odnosu na prethodni program, a emitere koji ne koriguju ta odstupanja očekuju kazne, poručuju iz Republičke agencije za telekomunikacije.
RATEL je obavio merenje jačine zvuka u reklamama na osnovu zahteva Republičke radiodifuzne agencije i primedbi građana da se zvuk u reklamnom bloku drastično povećava, rečeno je Tanjugu u RATEL-u.
Prema merenjma, najveća odstpanja imaju komerciijalne televizije, kao što su Pink, Prva, Avala i Hepi, a nešto manje prekoračenje zabeleženo je u programu Javnog servisa.
Maksimalna dozvoljena jačina tona u signalu analogne televizije je 50 kiloherca i to je jedan od tehničkih uslova koji stoji u dozvoli za emitovanje, ali emiteri to ne poštuju, pa su prilikom kontrole izmerene jačine dostizale 70, pa čik i više od 100 kiloherca, objasnili su u RATEL-u.
Emiteri su dobili upozorenje da koriguju jačinu zvuka, a onima koji to ne učine do sledeće kontrole slede prekršajne prijave i kazne koje predviđa Zakon o elektronskim komunikacijama, dodaju u RATEL-u.
RATEL očekuje da će svi emiteri korigovati jačinu zvuka i da do kažnjavanja neće doći, jer, kako navode u toj agenciji, televizije mogu da podese jačinu zvuka u okviru dozvoljenih granica, bez obzira na to kakva je reklama i sadržaj koji dobijaju za emitovanje.
Oscilacije u visini zvuka u reklama primetila je i RRA, pa je podnela zahtev RATEL-u da to proveri, rekao je Tanjugu portparol RRA Srboljub Bogdanović.
On je dodao da je u RRA stizao veliki broj prijava i primedbi građana koje su "iritirale" oscilacije u jačini zvuka između reklama i informativnih, zabavnih i drugih televizijskih sadržaja.
(Tanjug)