• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Francuzi grade beogradski metro

Predstavnici grada Beograda i francuske kompanije “Alstom” juče su načelno postigli dogovor o gradnji prve linije beogradskog metroa, od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu.

Dogovoreno je da bi studija trebalo da bude završena do septembra 2012. godine, kao i da bi već sredinom 2013. radovi mogli da počnu, piše "Blic."

Na sastanku se pričalo o tome da bi sledeći korak posle studije bio obezbeđivanje novca i izbor izvođača radova. Francuska će sa donacijom od tri miliona evra finansirati izradu studije.

Procena je da bi za izgradnju te linije bilo potrebno tri do tri i po godine, pa bi ona, praktično, mogla da počne da se koristi krajem 2016. ili u prvoj polovini 2017.

Sa pravne strane, svemu tome prethodi ratifikacija međudržavnog sporazuma između Francuske i Srbije, što bi trebalo da se dogodi u septembru, potpisivanje memoranduma o razumevanju između grada i "Alstoma" i deklaracije o namerama između grada, Republike Srbije i Francuske, kaže za list dobro upućeni izvor.

Francuska je pokazala interes za učešće u projektu metroa i ponudila donaciju od tri miliona evra, uslovivši je obavezom Srbije da sama obezbedi novac za gradnju. A da se kompozicije vozova kupe upraavo od “Alstoma.”

Grad i republika nisu želeli da pristanu na takav aranžman. Domaća strana jeste zainteresovana za nabavku ovih kompozicija, ali je zahtev bio i da Francuska obezbedi povoljne kredite za izgradnju prve linij.

Prema saznanima lista, posle skoro godinu dana pregovora, krajem jula premijer Francuske poslao je dopis premijeru Mirku cvetkoviću u kojem se, između ostalog, kaže da je francuska voljna da obezbedi 500 miliona evra za realizaciju projekta metroa.

Deo novca bi bio korišćen za građevinske radove na izgradnji, a kamate koje bi srbije, odnosno Beograd, plaćale bile bi onolike kolike su I kod razvojnih banaka, na čemu je Beograd sve vreme insistirao, piše “Blic.”

Prva linija metroa od Ustaničke do Tvorničke ulice duga je 15 kilometara.

Procene su da bi grad trebalo da ima najmanje tri linije. Druga bi se ukrštala sa prvom kod Pravnog fakulteta I išla do Karaburme do vidikovca, a treća preko mosta preko Ade I spajala Novi Beograd sa Čukaricom. U perspektivi prva linija će biti produžena do Bloka 45 na Novom beogradu.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image