• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Jedan broj za hitnu,policiju i vatrogasce

Uvođenje sistema 112, jedinstvenog broja za pozivanje policije, vatrogasaca i hitne pomoći, zavisiće od finansija, a jedan od predloga za obezbeđivanje tih sredstava biće da se iz pretplate fiksne i mobilne telefonije izdvaja po 10 dinara na mesečom nivou.

To je juče najavio načelnik Sektora MUP-a Srbije za vanredne situacije Predrag Marić.

U Srbiji još nije počeo da funkcioniše sistem 112, a Marić, kako je rekao Tanjugu, očekuje se da on bude pušten u rad u narednim godinama.

Prema njegovim rečima, u toku je rad na izmenama Zakona o vanrednim situacijama koje treba da definišu način finansiranja, odnosno uspostavljanje i održavanje sistema 112, koji će u narednim godinama etapno zameniti aktuelne brojeve vatrogasne, policijske i službe Hitne pomoći.

"U toku je rad na izmenama Zakona o vanrednim situacijama koje trebaju da definišu način finansiranja, odnosno uspostavljanja i održavanja sistema 112, gde je predviđeno da se izdvajanjem po 10 dinara iz pretplate na fiksnu i mobilnu telefoniju obezbede potrebna sredstva kako bi se taj sistem u nekom narednom periodu od par godina uspostavio i počeo da funkcioniše u pravom smislu", objasnio je Marić.

On je podsetio da je sistem 112 već uveden u gotovo svim zemljama EU i zemljama u okruženju.

U Srbiji će taj sistem biti postepeno uvođen, kako bi se građani prilagodili ukidanju brojeva 92, 93 i 94, koje su zbog dugogodišnje upotrebe dobro zapamtili, a dok se ne prilagode novitetu ti brojevi će funkcionisati paralelno sa 112.

Marić je rekao da će prema postojecim proračunima uvođenje i kompletno funkcionisanje tog sistema koštati oko 30 miliona evra.

Uvođenje tog sistema, kako je Marić istakao, omogućiće mnogo brže i efikasnije reagovanje službi koje su nadležne za vanredne situacije.

Služba 112 je sistem povezanih pozivnih centara koji omogućavaju brzo i efikasno pozivanje hitnih službi (policija, vatrogasci, hitna pomoć), optimizaciju njihovog delovanja i samim tim bržu i efikasniju pomoć ugroženim građanima.

Kada bude uvedena, građanima iz zemlje i inostranstva će u svim hitnim situacijama biti omogućeno da dobiju pomoć pozivom jednog jedinog broja - 112, čime se maksimalno skraćuje vreme reagovanja i podiže kvalitet rada nadležnih hitnih službi.

Budući da ne postoji univerzalni model organizovanja te službe, svaka zemlja je organizuje u skladu sa svojim specifičnostima i dosadašnjom praksom.

Tako se za Srbiju razmatra model sa četiri centra (Beograd, Novi Sad, Niš i Kragujevac), gde bi se slivali svi pozivi na broj 112, a odatle bi bili distribuirani operativnim centrima i dežurnim službama nadležnih hitnih službi na njihovim lokacijama.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image