• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Industrija pića profitira na maloletnicima

Maloletničko konzumiranje alkohola donosi proizvodjačima alkoholnih pića u SAD 23 milijarde dolara, odnosno 17,5 odsto sveg novca koji Amerikanci godišnje potroše za kupovinu pića, pokazalo je jedno istraživanje na univerzitetu Kolumbija.

Maloletničko konzumiranje alkohola donosi proizvodjačima alkoholnih pića u SAD 23 milijarde dolara, odnosno 17,5 odsto sveg novca koji Amerikanci godišnje potroše za kupovinu pića, pokazalo je jedno istraživanje na univerzitetu Kolumbija.

Takodje se procenjuje da gotovo polovinu prihoda ovom sektoru američke industrije zajedno donose maloletnici i odrasli koji preterano piju - 62,9 milijardi dolara, ili 48,8 odsto, izveštava Rojters.

"Iz ovoga vidimo da za industriju alkoholnih pića postoji veliki konflikt interesa izmedju profita i javnog zdravlja", kaže Suzan Foster, jedna od učesnica istraživanja. Ona je, zajedno sa svojim kolegama, koristila informacije iz četiri velike američke studije, kojima je bilo obuhvaćeno 260.580 ljudi starijih od 12 godina.

Zabrinjava podatak da nešto preko četvrtine maloletnih uživalaca alkohola "zadovoljava standardne kreterijume" da budu proglašeni zavisnicima, dok je taj procenat kod populacije starije od 21 godine 9,6 odsto.

Maloletničko konzumiranje alkohola i alkoholizam su u tesnoj vezi, upozorava Fosterova. Oni koji počinju da piju pre 21. godine izloženi su dva puta većem riziku da u kasnijem životu postanu zavisnici od alkohola.

Kod dece koja počinju da piju alkohol pre petnaeste godine, rizik od kasnijeg alkoholizma je čak četiri puta veći.

Kao i svaka druga industrija, i proizvodjači alkohola održavaju ili povećavaju potrošnju "vrbovanjerm" novih potrošača ili trudom da postojeći povećaju konzumiranje njihovih proizvoda. Rani početak konzumiranja alkohola koristi tom sektoru na oba ova načina, upozoravaju američki istraživači.

Tim iz Bostona apeluje da se na nacionalnom nivou reguliše reklamiranje alkoholnih pića, naglašavajući da je izloženost tim reklamama u direktnoj vezi sa ranim konzumiranjem alkohola.

Takodje se predlaže pokretanje zdravstvene kampanje koja bi imala za cilj povećanje svesti o zloupotrebi alkohola medju mladima i preporučuje podsticanje osiguravajućih kompanija da pokrivaju troškove lečenja alkoholičara.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image