• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MONDO TV: Pozovi 94, ali ne dahći u slušalicu

Osim vrlo dramatičnih poziva prilikom udesa, upucavanja ili infarkta operateri Hitne pomoći svakodnevno prime veliki broj ne koliko hitnih poziva, ali i onih sprdajućih.

Operateri Call centra Hitne pomoći Beograd dnevno prime i po 2.500 poziva, a primera radi danas je bilo 286 intervencija. Ima poziva koji su zaista urgentni, ali veliki broj njih su i lažne uzbune.

Mnogi zloupotrebljavaju to što je ovaj poziv besplatan, a služba dostupna svakome 24 sata dnevno. Dešava se da im dahću u slušalicu, da ih pozovu i šale se ili budu neprijatni prema operaterima (posebno ženama), javljaju se posle noćne pijanke i traže prevoz do kuće...

U slučaju da sa istog broja telefona stigne više poziva, a operateru se odmah na monitoru ispiše broj pozivaoca i razlozi zašto je već zvao, koji ne spadaju u delokrug ove medicinske službe broj se stavlja na "crnu listu".

"Ima onih koji pozivaju da bi potrošili svoje vreme ili da bi dali lažni poziv koji u tom momentu uopšte ne iziskuje dolazak lekarse ekipe, a možda se na drugom kraju grada dešava nešto izuzetno hitno", priča nam portparol Hitne pomoći dr Nada Macura.

I dok operateri strpljivo razgovaraju sa svakim pacijentom i beleže na šta se požalio, ispred zgrade u Franše Deperea vidimo vozilo kome je jedna guma probušena, a druga potpuno blatnjava. Rezultat odlaska na jednu ozbiljnu intervenciju u nepristupačni deo grada.



"Jedan lažni poziv sprečava ekipu da dođe tamo gde je ljudski život ugrožen, a to možete biti i Vi ili neko Vama drag. Treba da znate da se broj 94 poziva samo zbog najurgentnijih stanja kada je nečiji život zaista ugrožen", apeluju iz Hitne pomoći na čijem sajtu postoji niz objašnjenja kako da postupite u slučaju određenih zdravstvenih tegoba i u kojim konkretno slučajevima da se obratite ovoj službi za pomoć.

U call centru Gradskog zavoda za hitnu medicinsku pomoć rade operateri (lekari i medicinski tehničari) sa makar desetogodišnjim iskustvom na terenu. Svi operateri su prošli obaveznu obuku za rad na računaru, vođenju razgovora sa pacijentima i stručnim uputstvima za primanje poziva.

Na osnovu pitanja: U čemu je problem, šta se desilo? Kome je potrebna pomoć? Da li je unesrećena osoba svesna? Da li diše? i slično operater procenjuje stepen hitnosti poziva, a zatm dispečer vrši distribuciju poziva i po potrebi šalje ekipe na teren.

S obzirom da je u smeni do deset operatera može da se dogodi da se uključi govorni automat i da je poziv na čekanju, ali kada se linija oslobodi računar prebacuje vezu na prvog slobodnog lekara.

"Sve se odvija automatski i nije tačna priča koja se može čuti među građanima da nećemo da podignemo slušalicu. Kada Vam se javi lekar, trebalo bi da razgovarate sa njim smireno i govorite razgovetno", ističu u Hitnoj pomoći.

(A. P. - MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image