Kapetan Jat ervejza Predrag Premović poseduje važeću letačku dozvolu, sa upisanim adekvatnim tipom vazduhoplova ( Boing 737-300 do 900) pa je neistinita informacija, objavljena u nekim medijima, da je leteo bez odgovarajuće dozvole, saopštio je danas Direktorat civilnog vazduhoplovstva.
Inspekcijskom proverom Direktorata civilnog vazduhoplovstva u Jat ervejzu, uočeni su nedostaci i propusti u dokumentaciji i procedurama u pogledu međukompanijske prelazne obuke, koju inače svaka avio- kompanija sadrži u operativnom priručniku , s obzirom da je kapetan Premović iz Aviogeneksa prešao u Jat ervejz.
Međutim, ti kompanijski propusti nemaju nikakve veze sa validnošću dozvole pomenutog kapetana.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva je zbog uočenih propusta u dokumentaciji i procedurama operativnog priručnika, podneo prekršajne prijave protiv odgovornih u lica u školstvu Jat ervejza.
Ti nedostaci u kompanijskom priručniku, ni u jednom trenutku nisu doveli u pitanje sigurnost i bezbednost vazdušnog saobraćaja, istaknuto je u saopštenju Direktorata.
Prema ranijem pisanju "Blica", prema rešenju koje je potpisala inspekcija Direkcije za civilno vazduhoplovstvo, konstatovano je da Premović nema validnu dokumentaciju da bi mogao da bude kapetan aviona, da ne postoje dokazi o sprovedenoj obuci i hitno su izdali nalog da se stopira njegovo dalje letenje u toj funkciji.
Direkcija za civilno vazduhoplovstvo dobila je prijavu da pilot Predrag Premović, koji je ove godine prešao iz "Aviogeneksa" u "Jat ervejz", nema adekvatnu dozvolu kao kapetan aviona. Inspekcija Direkcije, koju su činili Vesna Marković i Jovan Jovanović, izvršila je 28. septembra proveru u "Jat ervejzu" i u zapisniku navela brojne nepravilnosti.
Prema poslednjem pojašnjenju iz direktorata, radi se o nepravilnostima u vezi Jata a ne same pilotske dozvole.
U dosijeu pilota nije postojala validan dokumentacija koja može da potvrdi da je Predrag Premović završio stručne pilotske kurseve i da je završio obuku koja je definisana pravilnicima. Najveći propust, konstatovala je inspekcija, je činjenica da je sve vreme od zaposlenja do inspekcijske provere, odnosno od aprila do septembra, leteo na levom, kapetanskom sedištu aviona i prevozio putnike širom sveta.
Direkcija za civilno vazduhoplovstvo donela je 14. oktobra rešenje u kom su sve ove nepravilnosti navedene i u kom se stopira letenje pilota Premovića u svojstvu kapetana.
"Tokom inspekcijskog nadzora utvrđeno je da pilot Predrag Premović nema validnu dokumentaciju i ne ispunjava kriterijume kompanije da pilotira u svojstvu kapetana.
Izdat je nalog da pilot Premović više ne može da se planira kao kapetan. Dana 6. oktobra, odgovorna osoba za obuku u kompaniji "Jat ervejz" dostavila je informaciju da je izvršen celokupan uvid u dosije pilota i da je evidentirano da obuka koju je obavio pilot nije u skladu sa propisima u kompanijskom priručniku", navedeno je u rešenju koje je potpisao Nebojša Starčević, direktor Direkcije za civilno vazduhoplovstvo, napisao je "Blic".
"Blic" je takođe imao uvid u potvrdu "Aviogeneksa" o izvršenoj kapetanskoj obuci pilota Predraga Premovića koja je izdata 27. septembra, samo dan pre inspekcijske provere u "Jat ervejzu". U njoj jasno piše da pilot poseduje kapetansku dozvolu za tip aviona B737-200, ali nigde nema ni slova o bilo kakvim obukama, niti dozvolama za tip aviona B737-300 na kom je pet meseci leteo i prevozio putnike u "Jat ervejzu". Ova dva tipa aviona zahtevaju potpuno drugačije obuke, kurseve...
Pilot Premović od inspekcijske kontrole ne leti kao kapetan, ali obavlja funkciju savetnika za bezbednost generalnog direktora, piše "Blic".
(MONDO)