"Hadžije su doputovale juče oko 14 sati kada su ih, posle uobičajene sanitarne procedure i pasoške kontrole, dočekali službenici carine koji su se prema njima odnosili neprofesionalno i tendenciozno, ucenjujući ih i tražeći novac", navodi se u pismu Mešihata dostavljenom predsedniku Vlade Srbije i direktoru Carine.

Sa druge strane, u Upravi carina Srbije demantovali su tvrdnje da je putnicima iz Istanbula tražen novac kako im prtljag ne bi bio otvaran. Čak, kažu, nema nikakve zvanične pritužbe putnika.

Mešihat je zatražio od nadležnih da se oni koji su se tako poneli "adekvatno sankcionišu i da se ispita pozadina ovakvog ponašanja".

"Zbog osetljivosti problema, tražimo da nadležni upute izvinjenje Islamskoj zajednici i muslimanima, kako se ovakvi i slični postupci ne bi ponovili", piše u pismu.

U Carini kažu da su pomenuti putnici su u skladu sa važećim propisima prošli redovnu carinsku proceduru.

"Nekoliko torbi je pregledano i na skeneru (bez otvaranja) i aerodrom su napustili bez plaćanja carinskih dažbina, jer je ustanovljeno da nemaju ništa za carinjenje", rečeno je u službi Uprave carina za odnose sa javnošću.

U dopisu Uprave carina dostavljenom medijima je navedeno da Unutrašnja kontrola Uprave carina nije primila nikakvu pritužbu putnika bilo kojeg jučerašnjeg leta, te ni leta iz Istanbula.

"Sve zvanične prijave se redovno ispituju, a za to je ustanovljen i dežurni broj telefona 066-303-300 Unutrašnje kontrole Uprave carina, kojem bi i predstavnici Mešihata trebali da se obrate. Prioritet Uprave carina je da štiti prava građana i da ne dozvoli bilo kakve zloupotrebe, kao i da se korupciji najoštrije suprostavi, a za to je preko potrebna saradnja oštećenih koji bi slučajeve za to prijavljivali nadležnim službama", dodaje se u dopisu Uprave.

(Beta)