• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Potpisan ugovor za beogradski metro

Predstavnici grada Beograda, Vlade Srbije i Vlade Francuske potpisali su danas izjavu o namerama o projektu "Beogradskog metroa", koji predstavlja početak saradnje te tri strane na realizaciji tog projekta.

Izjavu su potpisali gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić i državni sekretar pri Ministarstvu ekonomije, finansija i industrije Francuske Pjer Leluš, a tom činu prisustvovao je i premijer Srbije Mirko Cvetković.

Francuska je još pre nekog vremena izrazila spremnost da iz sredstava Fonda za studije za pomoć privatnom sektoru da oko tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za izgradnju Beogradskog metroa.

Planirano je da studiju izvodljivosti uradi francuska projektantska kuća "Ežis rejl" (Egis rail), koja bi posao trebalo da obavi za 15 meseci, dok bi u izgradnji metroa učestvovala kompanija "Alstom transport", koja je tokom 70 godina postojanja izgradila više od 40 metro sistema u svetu.

Prva linija metroa trebalo bi da vodi od Ustaničke ulice do Tvorničke u Zemunu, a, prema najavama gradskih vlasti, ona će proraditi 2017. godine.

Druga trasa trebalo bi da ide od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a veza dve linije bila bi kod novog mosta preko Save, odakle bi se linija možda produžila do Bloka 45.

Planirano je da kapacitet vagona bude 600 putnika, što znači šestoro ljudi po metru kvadratnom, ali će konkretni detalji o prvoj liniji metroa, ipak, biti poznati tek kada bude završena studija izvodljivosti, za čiju izradu će biti potrebno 15 meseci.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je danas da je potpisivanje izjave o namerama o projektu "Beogradskog metroa" veliki dan za Beograd i Srbiju, budući da predstavlja početak realizacije tog projekta o kome Beograđani sanjaju već 40 godina.

"Već 40 godina Beograđani sanjaju o metrou i veruju da će jednog dana moći kao građani drugih metropola da se najbrže prevoze iz jednog u drugi deo grada", rekao je Đilas posle potpisivanja tog dokumenta.

Gradonačelnik Beograda je napomenuo da je aktuelna gradska vlast do sada realizovala i druge projekte o kojima se sanjalo i da je to najbolji dokaz da metro neće ostati samo san, već da će za nekoliko godina postati java.

Saradnja sa Vladom Francuske i kompanijom "Alstom transport", kao i realizacija drugih velikih projekata gradske vlasti, prema Đilasovim rečima, najbolja su garancija da će biti realizovan i projekat "Beogradskog metroa".

On je Vladi Francuske zahvalio na ucecšću u projektu i na finansijskoj pomoći za izradu studije izvodljivosti i izgradnji prve linije metroa.

Predstavnici Grada Beograda, Vlade Srbije i Vlade Francuske potpisali su danas izjavu o namerama o projektu "Beogradskog metroa", koji predstavlja početak saradnje te tri strane na realizaciji tog projekta.

Izjavu su potpisali Đilas, potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić i državni sekretar pri Ministarstvu ekonomije, finansija i industrije Francuske Pjer Leluš, a tom činu je prisustvovao i premijer Srbije Mirko Cvetković.

Francuska je još pre nekog vremena izrazila spremnost da iz sredstava Fonda za studije za pomoć privatnom sektoru da oko tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za izgradnju beogradskog metroa.

Planirano je da studiju izvodljivosti uradi francuska projektantska kuća "Ežis rejl" (Egis rail), koja bi posao trebalo da obavi za 15 meseci, dok bi u izgradnji metroa učestvovala kompanija "Alstom transport", koja je tokom 70 godina postojanja izgradila više od 40 metro sistema u svetu.

Prva linija metroa trebalo bi da vodi od Ustaničke ulice do Tvorničke u Zemunu, a prema najavama gradskih vlasti, ona će proraditi 2017. godine.

Druga trasa trebalo bi da ide od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a veza dve linije bila bi kod novog mosta preko Save, odakle bi se linija možda produžila do Bloka 45.

Planirano je da kapacitet vagona bude 600 putnika, što znači šestoro ljudi po metru kvadratnom, ali će konkretni detalji o prvoj liniji metroa, ipak, biti poznati tek kada bude završena studija izvodljivosti, za čiju izradu će biti potrebno 15 meseci.

(Tanjug/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image