"Tužilastvo za visokotehnološki kriminal, u saradnji sa Posebnim odeljenjem za visokotehnološki kriminal MUP-a, od sinoć preduzima određene mere i utvrđuje da li je došlo do eventualne zloupotrebe platnih kartica na način kako je to u medijima opisano", istakao je Stamenković u izjavi Tanjugu.

On je rekao da informacije sa kojima tužilaštvo trenutno raspolaže odgovaraju tome da je pre dva dana jedna banka u Rumuniji prijavila krađu baze podataka i da je nekih 17.000 kratica u toj zemlji blokirano, kao i da je izdato upozorenje zemljama u okruženju da može doći do zloupoterebe platnih kartica.

Stamenković je objasnio da je moguće da u susednim zemljama dođe do prelivanja izvršenja određenog krivičnog dela, i da je s tim u vezi potrebno biti oprezan, posebno kada je u pitanju novac ili bankarske transakcije.

Građani, prema njegovim rečima, treba da budu prisebni, ne treba da podležu bilo kakvoj vrsti panike, ali treba da preduzmu sve mere radi zaštite podataka na svojim karticama.

"Nikada PIN brojeve ne nositi sa sobom i ne upisivati ih u telefone, a kada su u pitanju bankarski automati, najednostavniji način zaštite je da se jednom rukom pokrije brojčanik gde se broj PIN-a ukucava", rekao je Stamenkovih i dodao da su sve to jednostavne mere sa kojima građani mogu delotvorno da se zaštite.



Komercijalna banka isključila je danas oko 2.000 "viza" platnih kartica, zbog postojanja opasnosti od zloupotrebe tih sredstava plaćanja i klijentima će za par dana biti izdati nove, izjavio je Tanjugu izvršni direktor za marketing u Komercijalnoj banci Goran Milićević.

Domaći mediji prenose da je nekoliko najvećih banaka u Srbiji, iz bezbednosnih razloga, svojim klijentima blokiralo platne kartice kompanije "Viza".

Rajfajzen, Hipo Alpe Adrija i Unikredit banka su potvrdile da su iz preventivnih razloga blokirale određeni broj platnih kartica, da bi sprečile zloupotrebe njihovih klijenata i na osnovu upozorenja kartičarskih asocijacija.

Mediji prenose i deo saopštenja kompanije "Viza internešenel" u kome se navodi da ta kompanija za platne kartice tesno sarađuje sa bankama na rešavanju problema, kako klijenti ne bi bili oštećeni.

Svi klijenti kojima su kartice privremeno blokirane, dobili su pravovremenu informaciju putem SMS obaveštenja i ostalih informativnih kanala banaka u čijim filijalama klijenti mogu obaviti sve potrebne finansijske transakcije.

Izrada novih kartica je u toku, za šta klijenti neće snositi nikakve troškove, a u narednom periodu očekuje se zvanično objašnjenje od kartičnih asocijacija u vezi sa nastalom situacijom.

Korisnici drugih kartičarskih kuća, kao što su "Masterkard", "Ameriken ekpres" i "Dajners" nisu ugroženi.

Kod banaka u Srbiji nije bilo propusta u sistemu zaštite podataka o platnim karticama, rečeno je agenciji Beta u Forumu za prevenciju zloupotreba platnih kartica.

U tom telu pri Privrednoj komori Srbije (PKS) naveli su da u slučajevima kompromitovanja podataka o kojima je bilo reči u domaćim medijima odgovornost ne snose banke u Srbiji.

Kako je danas preneo internet portal kamatica.com, u susednoj Rumuniji predstavnici kompanije "Viza" i banke su se već oglasile tim povodom i rade na rešavanju tog problema.

Rumunska CEC banka, koja je u državnom vlasništvu, u procesu je blokade i izdavanja 17.000 novih kartica koje mogu biti kompromitovane kao posledica incidenta.

U saopštenju CEC banke navodi se da je blokada usledila posle službenog upozorenja da su ugrožene informacije na platnim karticama koje su izdale rumunske banke i strane finansijske instuticije.

CEC banka izričito navodi da napad nije usmeren samo ka klijentima te banke, da nije posledica propusta u sistemu banke, kao i da je problem, prema indicijama, nastao u ugrožavanju sigurnosti međunarodne data baze.

Informaciju o potencijalnom bezbednosnom riziku za vlasnike viza kartica potvrdilo je i Udruženje banka Rumunije.

(Tanjug)