Nove autobuse, u kojima je vozačka kabina potpuno odvojena od prostora za putnike, Gradsko saobraćajno preduzeće je nabavilo od domaćeg proizvođača "Vulović transport" iz Kragujevca.

Upotrebom tih autobusa troškovi goriva biće dvostruko manji, a u značajnoj meri biće smanjen i nivo emisije štetnih gasova u okolinu.

Mnoge svetske metropole kao i manji ali ekološki svesniji gradovi, poput Segedina, već decenijama imaju vozila javnog prevoza koje koriste gas, bilo TNG bilo komprimovani (pod pritiskom) zemni gas.

U Beogradu se to dosad svodilo na eksperimente, iako je saradnjom NIS – Energogasa i Ikarbusa 1998. godine izgrađen prvi autobus za javni gradski prevoz na komprimovan prirodni gas

Jedan od njih je bio 2008. godine, kada je Direkcija za javni prevoz u gradski saobraćaj uvela prvi autobus na prirodni gas na liniji 707, doduše vlasništvo privatnog prevoznika.

Tokom naredna dva meseca, u GSP će stići još 25 novih niskopodnih klimatizovanih zglobnih autobusa.

Za ovu godinu, za prevoz Beograđana planira se nabavka još 150 novih autobusa, 15 zglobnih trolejbusa, kao i nastavak isporuke španskih tramvaja.

(MONDO/Tanjug)