• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Bus plus: Prvo "uhodavanje", pa kažnjavanje

Novi "Bus plus” sistem počinje da radi 1. februara. Putnici će dok se ne "uhodaju" moći da ponište kartu i tokom vožnje. Kontrolori će zbog grešaka u overavanju samo upozoravati putnike i neće kažnjavati, dok će 500.000 kupac biti nagrađen.

U vozilima javnog gradskog i prigradskog prevoza od srede primenjivaće se novi "bus plus" sistem naplate, pa će svi građani biti dužni da svoje karte validiraju na automatima (čitačima karata), koji su postavljeni u svim vozilima GSP-a, "Laste", Bg voza i privatnih prevoznika.

U "Bus plusu" očekuju da neće biti većih gužvi i nedoumica, da će se putnici brzo snaći i navići, ali mole i za strpljenje i naglašavaju da je najvažnije unapred pripremiti kartu, pre ulaska u vozilo, prenosi "Press".

Prvih mesec dana kontrolori će zbog grešaka u overavanju samo upozoravati putnike, da bi se navikli na novi sistem. Svojevrsna "obuka" inače traje već dve nedelje u vozilima GSP-a.

Do sada je izdato više od 450.000 personalizovanih karata.

"Validacija znači da kada uđe u vozilo, putnik treba da prinese svoju karticu blizu čitača, a kada se čuje zvučni signal, to će značiti da je kartica očitana i da je vožnja naplaćena. Validatori za očitavanje karata radiće samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje", kaže portparol "Bus plusa" Gordana Perović.

Međutim, Perović je kazala da će u prvih mesec dana dok se putnici ne uhodaju moći da ponište kartu i tokom vožnje.

"U početku, karte će biti overavane i tokom vožnje - ne samo kada je autobus na stajalištu. Planirano je da se prvog meseca putnici "uhodaju". Bitno je da kada putnik ulazi u prevoz unapred pripremi svoju karticu da ne bi zadržavao nikoga iza sebe, ali je potrebno malo strpljenja kad su veće gužve. Sve karte moraju da se validiraju, jer će ti podaci služiti za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima", kazala je Perović.

Nakon validacije karata, podaci se registruju u operativno kontrolnom centru i tako se dobijaju podaci o kategoriji putnika koji su se čekirali.

"Na svim linijama biće raspoređeno 200 kontrolora, i kada oni uđu u vozilo, posebnim aparatom moći će da očitaju da li je putnik validirao kartu, odnosno platio vožnju. Oni će sa sobom nositi prenosne uređaje, imaće identifikacione kartice, prisloniće ih na validator i blokirati ga. Putnike će pregledati prislanjanjem svojih kartica na prenosni uređaj i ako karte nisu čekirane, izdavaće putnicima doplatnu kartu", kazala je Perović za list.

Doplatna karta koštaće 1.500 dinara, a rok za plaćanje je osam dana.

Nagrada za 500.000 kupca



U Direkciji za javni prevoz danas je u okviru Bus plus sistema otvoren operativno-kontrolni centar u kom će se obrađivati podaci o svim vozilima.

Pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz Goran Stanojević kazao je da opremanje najmodernijom opremom kontrolno operativnog centra omogućeno praćenje svih vozila u realnom vremenu i dobijanje niza podataka koji će podići bezbednost putnika, vozača i ukupnog saobraćaja.

Stanojević je rekao da će operateri u svakom trenutku znati gde se nalazi vozilo, brzinu kretanja vozila, a biće moguća i komunikacija operatera i vozača putem poruka.

"Vozač će poruke dobijati na displeju koji je ispred njega, a isto tako će moći i da pošalje već pripremljene poruke. Neke od poruka koje će vozač moći slati su - saobraćajna nezgoda, potrebna hitna pomoć ili kvar vozila", rekao je Stanojević.

Bijelić je rekao da će Bus plus sistem ukazati na optrećenost pojedinih linija što će omogućiti promene na bolje tim linijama.

Prema njegovim rečima, pravi efekti Bus plus sistema biće za dva-tri meseca, a u prvom periodu će moći da budu ispravljene sve eventualne anomalije.

Direktor Direkcije za javni prevoz Zoran Šarac kazao je da je 1.851 vozilo opremljeno Bus plus sistemom i da je u vozila ugrađeno 6.400 validatora.

Prema poslednjim podacima do 30. januara je izdato 488.060 personalizovanih kartica, što je veći broj od do sada kupljenih markica, rekao je Šarac.

Od 18. januara od kako je počela prodaja i dopuna nepersonalizovanih karata dopunjeno je 41.710 nepersonalizovanih kartica, a 80.000 sugrađana starijih od 65 godina uplatilo je svoje kontrolne markice za ovu godinu.

Menadžer Bus plus sistema Veljko Vlahović kazao je da će 500.000. građanin koji kupi personalizovanu karticu biti nagrađen.

(MONDO)



Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image