• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Žeželjev most lakši za 1.000 tona!

Šta je sporno u generalnom projektu novog Žeželjevog mosta? Umesto 13.000, most bi trebalo da bude težak oko 12.000 tona, saznaju "Novosti".

Ukoliko bude građen prema generalnom projektu koji je, krajem prošle godine, izradio špansko-italijanski konzorcijum "Azvi", novi Žeželjev most biće za oko 1.000 tona lakši nego što je to bilo predviđeno idejnim projektom, pišu "Novosti".

Uz to, bočni lukovi će, umesto 32, biti visoki 30 metara. Najzad, ranije predviđene vertikalne, trebalo bi na novom mostu da budu zamenjene kosim zategama.

Ukupna težina mosta prema idejnom projektu je, inače, trebalo da iznosi oko 13.000 tona betona i čelika, a rezervu prema ovoj i drugim pobrojanim izmenama, iznela je Komisija za mostove republičkog Ministarstva za infrastrukturu, potvrdio je našem listu njen predsednik Dejan Kovačević

"Reč je o izmenama na koje, po važećim srpskim propisima, saglasnost može da da samo Državna reviziona komisija Ministarstva za prostorno planiranje", bio je izričit Kovačević.

Toj komisiji, međutim, zahtev za izdavanje saglasnosti na izmene još nije stigao. Tako je stvorena svojevrsna pat pozicija, jer bez odobrenog generalnog projekta ni vojvođanski Sekretarijat za urbanizam ne može da izda odobrenje za početak radova, što je, inače, bilo planirano još za jesen prošle godine.

U celoj priči koja, inače, izaziva sve veće negodovanje Novosađana, izgleda nije nebitna ni činjenica da će, ako pomenute izmene generalnog projekta ipak budu prihvaćene, troškovi gradnje mosta biti manji za otprilike dva miliona evra.

To, naime, otvara i pitanje za koga bi to, zapravo, bila ušteda: izvođača radova koji bi svakako inkasirao ranije ugovorenih 45,3 miliona evra ili investitora kojem bi, za pomenuti iznos uštede, cena bila umanjena?

Formalni investitor je, inače, republička Vlada koja je svoja ovlašćenja prenela na "Železnice Srbije", a novac za gradnju obezbeđuju EU (26,1 miliona) i AP Vojvodina i Grad Novi Sad (zajedno 19,3 miliona evra).

Ugovor sa "Azvijem" koji je posao dobio na međunarodnom tenderu potpisan je još u januaru 2011, a rok za završetak mosta je 30 meseci. Od tada je, međutim, prošlo gotovo 14, a radovi još nisu ni počeli, podseća list.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image