Beogradski lopovi se, očigledno, iz dana u dan, specijalizuju za nove vrste krađa i novi plen. Tako, u poslednje vreme, interesovanje kradljivaca se "preselilo" sa motornih vozila na delove. Najčešće je reč o krađi akumulatora, katalizatora, auspuha... koji "stradaju" sa parkinga i iz vozila za samo nekoliko minuta, ako "stručnjak" dobro upotrebi alat.
Borislav Kovačević, šef Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima za PU Beograd, potvrđuje ovu informaciju i objašnjava:
"Krađe pojedinih delova iz motornih vozila su usko vezane za otkup sekundarnih sirovina", kaže Kovačević za "Novosti".
"Do skora su često kradeni akumulatori iz vozila zbog određene količine olova u njima, odnosno od kojeg je sastavljen. Kradena roba se u reciklažnim centrima otkupljuje po ceni od 600 do 1.000 dinara po komadu za putnička vozila, dok su akumulatori iz teretnih vozila skuplji, jer im je i težina veća."
Ovaj sagovornik kaže da je bilo čitavih serija krađa akumulatora u Novom Beogradu, kao i na Voždovcu, gde su lopovi, u toku samo jedne noći, uspeli da ukradu po deset akumulatora sa samo jednog parkinga.
Prema rečima Borislava Kovačevića, lopovi uglavnom kradu jeftinija vozila, kako zbog delova, tako i zbog reciklaže, koja im donosi dobit od svega što automobil može da pruži: gvožđe, bakar, aluminijum, lim....
Za ovo im preti novčana ili kazna do najviše tri godine zatvora. Međutim, prema nezvaničnim podacima, do sada još niko nije "pao" zbog ukradenih katalizatora, niti je "zaradio" maksimalnu robiju zbog krađe nekih drugih delova.
Sa dolaskom proleća, odnosno leta, u Beogradu je primetno porastao i broj krađa auspuha, pre svega sa dvotočkaša. Lopovi ovo, kako kaže Kovačević, ne čine zbog neke velike dobiti, nego uglavnom da bi na svom dotrajalom motoru ugradili nov auspuh a često i masku.
" Najčešće se kradu akumulatori iz "Zastavinih" vozila, jer se na njima lako otvara poklopac motora, šrafcigerom, sajlom... Lopovi imaju određeni sistem rada. Tako, jedna ekipa vadi akumulatore iz kola i spušta ih i ostavlja pored vozila. Nešto kasnije, na parking pristiže druga ekipa i tovari te akumulatore u svoja vozila, odvozi do skladišta, a zatim ih preprodaju", objašnjava Kovačević.
Neki lopovi rade i u manjim serijama, odnosno grupama. Kako policijakod njih ne bi zatekla veću količinu akumulatora. Odnosno, kako bi, dodaje Kovačević, bila isključena mogućnost da lopovi budu gonjeni po službenoj dužnosti, koja je predviđena samo za krađe preko 15.000 dinara. U protivnom ako je delo izvršeno, a procenjena vrednost ukradene robe manja od 15.000 dinara lopovi se mogu goniti samo po privatnoj tužbi.
"U novije vreme imamo učestalu pojavu krađa katalizatora s putničkih vozila. Katalizator je inače, deo koji je vezan sa izduvnom granom vozila i funkcija mu je da umanji štetnost izduvnih gasova. Postoje dva tipa, keramički i aluminijumski katalizatori, i upravo ovi drugi su sve češće meta kradljivaca", ističe ovaj sagovornik "Novosti".
Kovačević, dalje objašnjava, da aluminijumskih katalizatora ima različitih veličina, te da je praksa pokazala da su na meti lopova najčešće "Sitroenov" model "ksara pikaso", koji ima veliki katalizator i poseduje agregat (motor) "2.0 HD":
"Ti katalizatori otkupljuju se po ceni od 180 do 200 evra po komadu u reciklažnim centrima. Cena im je visoka, jer se iz katalizatora, elektrolitičkim putem, izdvajaju plemeniti metali: platina, zlato, srebro, bakar i druge komponenete. U pojedinim katalizatorima je moguće izdvojiti čak i do 30 grama platine, odnosno 8 - 10 grama zlata."
Na meti kradljivaca su takođe i vozila iz "Pežoovog" programa, ali je cena njihovih katalizatora nešto niža na reciklažnoj "pijaci" - oko 100 evra po komadu.
"Prema policijskim podacima najviše reciklažnih centara koji se bave otkupom i prodajom ukradenih autodelova, među kojima i akumulatora i katalizatora, ima u Vojvodini", kaže Kovačević.
"Međutim, oni se najviše kradu u Beogradu. U našoj zemlji ne postoji organizovana reciklaža, naročito kada je reč o katalizatorima, jer se oni otkupljuju, a zatim izvoze u inostranstvo."
Ipak, prema podacima beogradske policije, tokom prošle nedelje, sa jednog parkinga u Novom Beogradu, četvoro građana prijavilo je krađu katalizatora. Svi su imali "Sitroenova" vozila. Po evidenciji Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima, za poslednjih pola godine, najviše katalizatora ukradeno je upravo u Novom Beogradu - 13, na Zvezdari - pet, dok su Voždovac i Vračar "prošli" sa po jednom krađom.
U prigradskim opštinama krađe katalizatora još nisu zabeležene, a u policiji to objašnjavaju time što građani svoje četvorotočkaše parkiraju u dvorištima i garažama.
"Ovi analitički podaci, svakako, nisu i realni", kaže Borislav Kovačević. "Sve brojke koje posedujemo su "tamne brojke". Odnosno, reč je o broju prijava građana da su im ukradeni katalizatori. Mnogi, međutim, to ne žele da prijave policiji, a neki ni ne znaju da im nedostaje ovaj deo automobila. Primete da nešto nije u redu tek kad počne da im "brokće" motor, kao da je pukao "lonac", pomisle da im je otišao auspuh, a onda u servisu shvate da su pokradeni! Nažalost, tada obično bude kasno, a i mnoge je stid da takve stvari prijavljuju nadležnima."
U Beogradu je, prema statistici koju poseduje policija, u poslednjem periodu primećeno znatno smanjenje krađe motornih vozila, pre svega automobila. Tačnije, u periodu od 1. januara do 1. maja prošle godine u prestonici je ukradeno 475 vozila. U istom periodu ove godine, taj broj je smanjen na 397. Samo u aprilu 2011. ukradena su 124 vozila, što je u proseku 4,1 dnevno. Ove godine, u istom mesecu, nestalo je 105 vozila, odnosno 3,5 dnevno, pišu "Novosti".
(MONDO)
Borislav Kovačević, šef Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima za PU Beograd, potvrđuje ovu informaciju i objašnjava:
"Krađe pojedinih delova iz motornih vozila su usko vezane za otkup sekundarnih sirovina", kaže Kovačević za "Novosti".
"Do skora su često kradeni akumulatori iz vozila zbog određene količine olova u njima, odnosno od kojeg je sastavljen. Kradena roba se u reciklažnim centrima otkupljuje po ceni od 600 do 1.000 dinara po komadu za putnička vozila, dok su akumulatori iz teretnih vozila skuplji, jer im je i težina veća."
Ovaj sagovornik kaže da je bilo čitavih serija krađa akumulatora u Novom Beogradu, kao i na Voždovcu, gde su lopovi, u toku samo jedne noći, uspeli da ukradu po deset akumulatora sa samo jednog parkinga.
Prema rečima Borislava Kovačevića, lopovi uglavnom kradu jeftinija vozila, kako zbog delova, tako i zbog reciklaže, koja im donosi dobit od svega što automobil može da pruži: gvožđe, bakar, aluminijum, lim....
Za ovo im preti novčana ili kazna do najviše tri godine zatvora. Međutim, prema nezvaničnim podacima, do sada još niko nije "pao" zbog ukradenih katalizatora, niti je "zaradio" maksimalnu robiju zbog krađe nekih drugih delova.
Sa dolaskom proleća, odnosno leta, u Beogradu je primetno porastao i broj krađa auspuha, pre svega sa dvotočkaša. Lopovi ovo, kako kaže Kovačević, ne čine zbog neke velike dobiti, nego uglavnom da bi na svom dotrajalom motoru ugradili nov auspuh a često i masku.
" Najčešće se kradu akumulatori iz "Zastavinih" vozila, jer se na njima lako otvara poklopac motora, šrafcigerom, sajlom... Lopovi imaju određeni sistem rada. Tako, jedna ekipa vadi akumulatore iz kola i spušta ih i ostavlja pored vozila. Nešto kasnije, na parking pristiže druga ekipa i tovari te akumulatore u svoja vozila, odvozi do skladišta, a zatim ih preprodaju", objašnjava Kovačević.
Neki lopovi rade i u manjim serijama, odnosno grupama. Kako policijakod njih ne bi zatekla veću količinu akumulatora. Odnosno, kako bi, dodaje Kovačević, bila isključena mogućnost da lopovi budu gonjeni po službenoj dužnosti, koja je predviđena samo za krađe preko 15.000 dinara. U protivnom ako je delo izvršeno, a procenjena vrednost ukradene robe manja od 15.000 dinara lopovi se mogu goniti samo po privatnoj tužbi.
"U novije vreme imamo učestalu pojavu krađa katalizatora s putničkih vozila. Katalizator je inače, deo koji je vezan sa izduvnom granom vozila i funkcija mu je da umanji štetnost izduvnih gasova. Postoje dva tipa, keramički i aluminijumski katalizatori, i upravo ovi drugi su sve češće meta kradljivaca", ističe ovaj sagovornik "Novosti".
Kovačević, dalje objašnjava, da aluminijumskih katalizatora ima različitih veličina, te da je praksa pokazala da su na meti lopova najčešće "Sitroenov" model "ksara pikaso", koji ima veliki katalizator i poseduje agregat (motor) "2.0 HD":
"Ti katalizatori otkupljuju se po ceni od 180 do 200 evra po komadu u reciklažnim centrima. Cena im je visoka, jer se iz katalizatora, elektrolitičkim putem, izdvajaju plemeniti metali: platina, zlato, srebro, bakar i druge komponenete. U pojedinim katalizatorima je moguće izdvojiti čak i do 30 grama platine, odnosno 8 - 10 grama zlata."
Na meti kradljivaca su takođe i vozila iz "Pežoovog" programa, ali je cena njihovih katalizatora nešto niža na reciklažnoj "pijaci" - oko 100 evra po komadu.
"Prema policijskim podacima najviše reciklažnih centara koji se bave otkupom i prodajom ukradenih autodelova, među kojima i akumulatora i katalizatora, ima u Vojvodini", kaže Kovačević.
"Međutim, oni se najviše kradu u Beogradu. U našoj zemlji ne postoji organizovana reciklaža, naročito kada je reč o katalizatorima, jer se oni otkupljuju, a zatim izvoze u inostranstvo."
Ipak, prema podacima beogradske policije, tokom prošle nedelje, sa jednog parkinga u Novom Beogradu, četvoro građana prijavilo je krađu katalizatora. Svi su imali "Sitroenova" vozila. Po evidenciji Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima, za poslednjih pola godine, najviše katalizatora ukradeno je upravo u Novom Beogradu - 13, na Zvezdari - pet, dok su Voždovac i Vračar "prošli" sa po jednom krađom.
U prigradskim opštinama krađe katalizatora još nisu zabeležene, a u policiji to objašnjavaju time što građani svoje četvorotočkaše parkiraju u dvorištima i garažama.
"Ovi analitički podaci, svakako, nisu i realni", kaže Borislav Kovačević. "Sve brojke koje posedujemo su "tamne brojke". Odnosno, reč je o broju prijava građana da su im ukradeni katalizatori. Mnogi, međutim, to ne žele da prijave policiji, a neki ni ne znaju da im nedostaje ovaj deo automobila. Primete da nešto nije u redu tek kad počne da im "brokće" motor, kao da je pukao "lonac", pomisle da im je otišao auspuh, a onda u servisu shvate da su pokradeni! Nažalost, tada obično bude kasno, a i mnoge je stid da takve stvari prijavljuju nadležnima."
U Beogradu je, prema statistici koju poseduje policija, u poslednjem periodu primećeno znatno smanjenje krađe motornih vozila, pre svega automobila. Tačnije, u periodu od 1. januara do 1. maja prošle godine u prestonici je ukradeno 475 vozila. U istom periodu ove godine, taj broj je smanjen na 397. Samo u aprilu 2011. ukradena su 124 vozila, što je u proseku 4,1 dnevno. Ove godine, u istom mesecu, nestalo je 105 vozila, odnosno 3,5 dnevno, pišu "Novosti".
(MONDO)
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona
Svetislav Pešić dobio dva strašna pojačanja: Još jača Srbija napada Dansku u Beogradu!
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!