Direktor sektora za naplatu putarine u Putevima Srbije Milenko Caković kazao je da su preduzete sve mere i da su rampe radile punim kapacitetom.

"Mi, kao sektor naplate putarine, preduzeli smo sve što je u našoj moći da posao teče neprekidno i ubrzano. Ne možemo mi da snosimo odgovornost za to što je velika količina putnika u tranzitu u isto vrema došla na naplatnu stanicu. Nemamo prava ni mogućnosti da kažemo čekajte, nemojte da idete svi zajedno", kazao je Caković na konferenciji za novinare.

Vozila su u kolonama dugim i po desetak kilometara u nedelju, 8. jula, na naplatnoj rampi Nais u smeru ka Nišu čekala i po tri sata da plate putarinu.

Caković je kazao da je 7. jula naplatnu rampu Nais kod Niša prošlo više od 18.000 vozila bez gužvi, ali da je dan kasnije 3.000 manje vozila napravilo višekilometarske kolone iako su rampe radile neprestano punim kapacitetom.

To se desilo, istakao je, pošto je između 10.00 i 11.00 do rampe istovremeno došao veliki broj vozila i stvorio čep koji se zatim održavao daljim prilivom vozila.

Caković je kazao da je maksimalna propusna moć naplatne rampe Bubanj Potok na izlazu iz Beograda 2.350 vozila na sat, dok je propusna moć rampe Nais 1.800 vozila na sat i da naplata po vozilu traje između 15 i 30 sekundi.

Kako je dodao Caković, narednih vikenda u julu mogu očekivati gužve na naplatim rampama na autoputu u smeru ka Bugarskoj zbog pojačanog saobraćaja i Turaka koji iz Zapadne Evrope idu na odmor, a gužve u suprotnom smeru se očcekuju od početka avgusta, kada se odmori završe.

Vršilac dužnosti generalnog direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak kazao je da su gužvu na naplatnoj rampi kod Niša izazvali Turci u tranzitu.

"Turci su u noći između subote i nedelju spavali na odmarališitima duž autoputa od Bubanj Potoka do Niša i u jednom trenutku istovremeno krenuli i došli do naplatne rampe", kazao je on.

Na pitanje novinara da li oseća odgovornost zbog loše ogranizacije Drobnjak je odgovorio da taj posao "radi 25 godina i da zna kako treba da ga uradi".

On je kazao i da će sa saobraćajnom policijom razgovarati o tome da se vozila sa stranim registracijam na delu autoputa kroz Beograd usmere na obilaznicu kako bi se poboljšao protok saobraćaja.

Drobnjak je kazao i da radovi na obnavljanju preostalih sedam kilometara autoputa kroz Beograd moraju da se obavljaju sada zbog povoljnih vremenskih uslova i manje frekvencije saobraćaja nego tokom proleća i jeseni.

Završetak radova na rehabilitaciji 28 kilometara autoputa kroz Beograd kasni godinu dana, kazao je Drobnjak i dodao da će poslednja deonica biti završena do 25. ili 26. avgusta, pre septembarskih gužvi.

Predstavnici Puteva Srbije su najavili da će cenu uređaja za elektronsku naplatu putarine - tagova smanjiti na jedan dinar.

Odluka o prodaji tagova po ceni od jednog dinara je pripremljena, ali se čeka da je potrvrde Upravni odbor Puteva Srbvije i nova Vlada, kazali su u Putevima i dodali da je elektronska naplata moguća na svi 39 rampi na autoputevima u Srbiji.

Elektronske naplata putarine bez zadržavanja vozila na rampama povećaće propusnu moć naplatnih rampi i doprineti smanjenju gužvi, ocenili su u Putevima Srbije.

(Beta)