Pešačenje ili karta za prevoz, nije dilema za Beograđane koji s kraj na kraj grada moraju da putuju i po 50 kilometara. Ipak i dake ima upornih ljudi koji su spremni da se i dalje švercuju, pišu "Novosti".

Niz Ibarsku magistralu, preko Čukaričke padine, Sajma, pa sve do centra grada, ako ne želite da platite kartu, možete da putujete i do dva sata. Pa ko ima vremena na pretek, a nema pare za kartu može da se upusti u tu avanturu.

Autobus na liniji 56 od Petlovog brda do Sajma može da "preživi" i do tri kontrole. Bar je toliko kontrolnih punktova na putu ove linije. Prva je već na stanici kod toplane, "na pola puta za Zlatibor", kako obično znaju da kažu oni koji dolaze u ove krajeve.

Slična je situacija i za povratak kući. Kontrole, iskakanje pojedinaca na pojavu tamno i svetloplavih uniformi i pešačenje. Od sajma do Ade Ciganlije, preko pruge, kroz gradilište, po vrelom suncu, opet samo manja grupa ljudi pešači.

"Ušparao sam 60 dinara, a izgubio sat vremena na pešačenju, videću koliko će mi se to na kraju meseca isplatiti", priča Raša K. radnik. "Bar dok ne dođe zima ili kiša".

"Neću da plaćam kartu, studiram pa mi je svaki dinar neophodan, mada znam da to nije u redu", priča Milan R. "Sad je još i lepo vreme pa mogu da se prošetam. Nisam ih ovde očekivao, pa sad ima da pešačim do sledeće stanice niz magistralu".

Do stanice ima dobrih 20 minuta brzog hoda uz "zujanje" kamiona, autobusa i automobila. Na prvoj stanici kod salona prelepih i preskupih automobila, gomila ljudi izlazi i ide ka Adi. Autobus ipak nije pregledan, ali već na sledećoj stanici kod Šećerane još jedna kontrola.

I tu je samo par ljudi izašlo iz autobusa i nastavilo peške. Kod "Jugopetrola" jedan sugrađanin uzalud pokušava da sa table sa nazivom linija skine natpis da stajalište privremeno ne radi. Na zemlji se već nalazi nekoliko papira sa pocepanim obaveštenjem.

"Ma neće, bre, a šta ti tu snimaš a?"

Dalji put pešice je više nego opasan. Most se gradi, radnici rade, manja grupica, nekoliko devojaka i žena u srednjim godinama se provlače pored metalnih stepenica. Na zemlji daske, kamen, građevinski materijal, prolazi se kroz gradilište. Žene hrabro idu kroz podvožnjak, nekako se provlače kroz znakove opasnosti i izbegavaju saobraćaj.

"E, šta ćemo sad da hvatamo, Mico, 88 ili neki drugi do Sava centra", pita se mlada dama, lepo sređena.

Stiže sledeći bus, "37", prepun, ulazi ko gde može. Gospođa koja je išla peške dobacuje čoveku koji je ušao na zadnja vrata da ne radi automat-validator.

Kontrolori su inače i u sredu nastavili u istom ritmu kao i pre pet dana, kada su uvedene nove mere u javni gradski prevoz, a pojačanim tempom nastaviće i ubuduće. To je jedini način da se prevoz naplati. To govore i prvi rezultati, broj očitavanja kartica se drastično povećao, kaže Željko Ožegović član Gradskog veća.

Mada je bilo gužve i zastoja, kao i "pobune" među sugrađanima, gradske vlasti ostaće istrajne u sprovođenju svog nauma i zasada nikakvih promena neće biti.

"Mere će ostati na snazi", kaže Ožegović. "Preuranjeno je govoriti o eventualnim novim merama ili izmeni postojećih, s obzirom na to da su počele da se primenjuju pre samo pet dana. Naravno, ukoliko uočimo način da se ovaj proces još više unapredi, Grad će to i učiniti. Presek stanja imaćemo sledeće sedmice. Postupaćemo u zavisnosti od rezultata. U svakom slučaju, pokušaćemo da unapredimo prevoz i učinimo sve što će poboljšati protočnost i sprečiti stvaranje "uskih grla".

Ožegović dodaje da je prethodnih dana gužva nastala jer su pojedini građani bez karte odbijali da napuste vozilo, što je zadržavalo kontrolore. On ističe da su zaposleni u "Bus plus" kontroli obučeni i da im je potrebno svega minut i po da obave proveru putnika u vozilu, u redovnim okolnostima.

"Zato apelujem na građane da poštuju nove mere, kupuju karte i overavaju ih, kako ubuduće ne bi dolazilo do nepotrebnih zastoja", rekao je Ožegović. "Ono što je do nas mi ćemo nastojati da rešimo. Već smo obavili nekoliko sastanaka i efekat je reorganizacija kontrolora na tačkama gde su primećeni zastoji, kod Sajma, Ade Ciganlije i Pančevačkog mosta".

(MONDO)