
Ova vest nije tačna, istaknuto je u saopštenju Udruženja, uz objašnjenje da je donošenjem novog Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju od 17. maja 2011. zakonodavac uveo minimalnu ekonomsku cenu ispod koje se ne može obavljati taksi prevoz.
"Termin minimalne ekonomske cene je uveden kako bi se sprečio damping cena taksi usluga koji su uveli pojedini vlasnici taksi udruženja kao najeftiniji vid reklame", nevelo je Udruženje.
Zakonodavac je predvideo zakonske odredbe koje, kako je ukazano, sankcionišu damping cena taksi usluga (popust), kako za taksi preduzetnika, tako i za taksi asocijaciju koja nudi usluge taksi prevoza mimo propisane najniže ekonomske cene taksi prevoza.
"Sadašnja cena taksi prevoza je još iz perioda kada je gorivo bilo 79, a evro 80 dinara, tako da u današnjim uslovima propisana cena realno ne predstavlja minimalnu ekonomsku cenu taksi prevoza", navedeno je u saopštenju.
Kao član državne komisije, Strukovno udruženje taksi preduzetnika je iniciralo i učestvovalo u izradi Izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.
Prema oceni tog udruženja, nakon usvajanja zakona, uveden je jednim delom red u obavljanje taksi prevoza.
"Međutim, situacija u kojoj se danas nalazi taksi preduzetništvo u Beogradu, pre svega zbog dugogodišnje nebrige gradske vlasti i pojedinih interesnih grupa koje su figurirale kao predstavnici taksi preduzetnika, dovodi u pitanje opstanak taksi preduzetnika", smatra SITAB.
Pritom podseća da se s više desetina dopisa rukovodstvo tog udruženja obraćalo gradonačelniku Beograda Draganu Đilasu, ali odgovore još nije dobilo.
"Možemo da pohvalimo saradnju sa Ministarstvom Infrastrukture, koje je svaki naš zahtev razmotrilo i uskladu sa zakonom i realnim mogućnostima i realizovao. Šteta što takva saradnja i sa gradski organima Beograda ne postoji", poručio je Upravni odbor SITAB-a.
Upravni sud, povodom komentara odluke tog suda o ukidanju jedinstvene cene taksi usluga, saopštio je da nezadovoljni imaju pravo na vanredno pravno sredstvo.
Upravni sud se oglasio povodom natpisa u štampanim i elektronskim medijima u kojima se komentariše presuda koju je doneo po tužbi Opšteg udruženja samostalnih auto-taksi prevoznika lica i stvari
"BEOTAKSI" protiv rešenja Komisije za zaštitu konkurencije.
"Sve iznete navode nezadovoljne stranke mogu isticati u vanrednom pravnom sredstvu nadležnom Vrhovnom kasacionom sudu, u skladu sa odredbama Zakona o upravnim sporovima", navedeno je u saopštenju.
Upravni sud je juče saopštio da je potvrdio odluku Komisije za zaštitu konkurencije, kojom je poništena Odluka beogradskih taksi udruženja iz 2006. godine o primeni jedinstvene cene taksi prevoza u Beogradu, bez prava na popuste.
(Tanjug)
"Termin minimalne ekonomske cene je uveden kako bi se sprečio damping cena taksi usluga koji su uveli pojedini vlasnici taksi udruženja kao najeftiniji vid reklame", nevelo je Udruženje.
Zakonodavac je predvideo zakonske odredbe koje, kako je ukazano, sankcionišu damping cena taksi usluga (popust), kako za taksi preduzetnika, tako i za taksi asocijaciju koja nudi usluge taksi prevoza mimo propisane najniže ekonomske cene taksi prevoza.
"Sadašnja cena taksi prevoza je još iz perioda kada je gorivo bilo 79, a evro 80 dinara, tako da u današnjim uslovima propisana cena realno ne predstavlja minimalnu ekonomsku cenu taksi prevoza", navedeno je u saopštenju.
Kao član državne komisije, Strukovno udruženje taksi preduzetnika je iniciralo i učestvovalo u izradi Izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.
Prema oceni tog udruženja, nakon usvajanja zakona, uveden je jednim delom red u obavljanje taksi prevoza.
"Međutim, situacija u kojoj se danas nalazi taksi preduzetništvo u Beogradu, pre svega zbog dugogodišnje nebrige gradske vlasti i pojedinih interesnih grupa koje su figurirale kao predstavnici taksi preduzetnika, dovodi u pitanje opstanak taksi preduzetnika", smatra SITAB.
Pritom podseća da se s više desetina dopisa rukovodstvo tog udruženja obraćalo gradonačelniku Beograda Draganu Đilasu, ali odgovore još nije dobilo.
"Možemo da pohvalimo saradnju sa Ministarstvom Infrastrukture, koje je svaki naš zahtev razmotrilo i uskladu sa zakonom i realnim mogućnostima i realizovao. Šteta što takva saradnja i sa gradski organima Beograda ne postoji", poručio je Upravni odbor SITAB-a.
Upravni sud, povodom komentara odluke tog suda o ukidanju jedinstvene cene taksi usluga, saopštio je da nezadovoljni imaju pravo na vanredno pravno sredstvo.
Upravni sud se oglasio povodom natpisa u štampanim i elektronskim medijima u kojima se komentariše presuda koju je doneo po tužbi Opšteg udruženja samostalnih auto-taksi prevoznika lica i stvari
"BEOTAKSI" protiv rešenja Komisije za zaštitu konkurencije.
"Sve iznete navode nezadovoljne stranke mogu isticati u vanrednom pravnom sredstvu nadležnom Vrhovnom kasacionom sudu, u skladu sa odredbama Zakona o upravnim sporovima", navedeno je u saopštenju.
Upravni sud je juče saopštio da je potvrdio odluku Komisije za zaštitu konkurencije, kojom je poništena Odluka beogradskih taksi udruženja iz 2006. godine o primeni jedinstvene cene taksi prevoza u Beogradu, bez prava na popuste.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.