
Šef Odseka turističke inspekcije za Beograd Vladimir Lakić izjavio je jutros da je počela kontrola agencije "Triniti travel", jer ima putnika koji su kod nje kupili aranžmane za putovanje u Bugarsku i Grčku.
"Moramo objediniti svu dokumentaciju, da vidimo koliko putnika ima, ko je uplatio, za koje termine su uplaćeni", rekao je Lakić RTS-u.
Lakić je rekao da je juče počela kontrola u prisustvu pripadnika MUP-a, da se prikupljaju podaci i da je agencija bila zatvorena.
U međuvremenu, lišen je slobode vlasnik agencije "Triniti" pod sumnjom da je izvršio krivično delo zloupotreba službenog položaja tako što je deo novca od uplaćenih turističkih aranžmana zadržavao za sebe, a reč je o iznosima od 50.000 do 150.000 dinara.
Grupa srpskih turista iz Hurgade, kojima je bio uskraćen avioprevoz u Egiptu, doputovala je sinoć oko 20 sati na beogradski aerodrom "Nikola Tesla".
Avionom "Jata" sinoć oko 20 sati na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" stiglo je oko 100 turista. Vidno nezadovoljni, oni su ispričali novinarima da su neki od njih bili izbaceni iz hotelskih soba, a da su čekajući avionski prevoz za Beograd, morali da se sami snađu za hranu i vodu.
Naše turiste iz Hurgade, među kojima je bilo dosta male dece, na aerodromu su dočekali članovi porodice i prijatelji.
Jedan od turista koji je letovao u Hurgadi Dane Angelov podelio je svoje iskustvo sa novinarima, navodeći da je grupa sa kojom je bio juče oko podneva morala da napusti hotel.
"
Onda su nas odveli na aerodrom gde smo ostali satima...", kazao je on pokazujući novinarima slike na kojima se vidi kako su sitna deca čekajući avionski prevoz spavala na koferima.
Angelov je kazao da je povratni let za Beograd, o kome ih je obavestio predstavnik ambasade u Kairu, protekao, na svu sreću, bez problema.
Neki od turista vidno nezadovoljni nisu bili rasposloženi da govore o problemima koji su ih na letovanju zadesili, a neki su se požalili da su prošli "kako se ko snašao" budući da u jednom trenutku, kako kažu, nisu mogli da dobiju ni vodu ni hranu.
Radinka Pekić iz Novog Sada, koja je sa porodicom pošla na dugo očekivani odmor, kazala je da je, uprkos svemu, zadovoljna reakcijom države i službenika ambasade u Egiptu.
Kako je rekla, srećna okolnost je bilo to što se grupa turista iz Srbije dobro slagala i da su zahvaljujući dobroj međusobnoj organizaciji izbegli najgore-da budu izbačeni iz hotela.
"Ipak je ta agonija trajala 36 sati i bili smo čak i u poziciji da su nam zabranjivali da jedemo i pijemo vodu što se svelo na to da ako imate para nećete biti gladni, ali smo uspeli da napravimo dogovor među nama i da rešimo problem u hotelu", kazala je ona.
Prema rečima Pekićeve, očekuje se da predstavnici agencije budu kažnjeni i da se slične stvari ne ponavljaju kako turistima ponovo na narednim letovanjima ne bi bio uprašćen odmor.
Igor Nikolić u Hurgadu je pošao sa dvoje male dece i trebalo je da ostane na letovanju do 2. septembra.
Vidno nezadovoljan kazao je da je grupa od oko 70 ljudi sa koja je, pored njegove porodice, bila u hotelu bila izbačena iz soba, a da je po povratku u avionu čuo da su u drugim hotelima gde su grupe bile manje, turisti bili izbačeni iz smeštaja.
"Sami smo se organizovali i zvali amabasadu u Kairu, a menadžment hotela vršio je pritisak da nas izbaci što pre i obaveštvao nas da li avion kreće ili ne", kazao je Nikolić.
Kako je rekao, na kraju je došao predstavnik ambasade koji ih je obavestio kada avion kreće, a potom je i organizovan put do aerodroma.
Inače, u Egiptu ima još srpskih turista i oni bi trebalo da se vrate 26. i 27. avgusta.
"Njima je plaćen i obezbeđen smeštaj", rekao je šef Odseka turističke inspekcije za Beograd Vladimir Lakić.
On je je istakao da je prilikom poslednje kontrole Trinitija ustanovljeno da je sve bilo u redu, da je agencija poslovala u skladu sa propisima i da nije nađen nikakav nedostatak.
"Putnicima smo uvek savetovali i sada im govorimo da upute pismenu žalbu agenciji zatim i nama i da se sa svom dokumentacijom obrate zahtevom "Takovo osiguranju" kako bi aktivirali polisu osiguranja, odnosno garanciju putovanja", rekao je Lakić.
Lakić je objasnio da, ukoliko je došlo do nepoštovanja usluge iz programa putovanja, putnik treba prvo da se žali agenciji, odnosno da pokuša da postigne dogovor sa agencijom, kako bi mu ona isplatila obeštećenje.
Ukoliko ne postigne dogovor sa agencijom, onda bi trebalo da uputi žalbu inspekciji, rekao je Lakić.
"Mi prilikom inspekcijske kontrole pokušavamo da nađemo modus kako bi se putnik i agencija dogovorili", rekao je Lakić.
Ako je putnik nezadovoljan i ako agencija ne izvrši povraćaj novca, inspekcija preduzima kaznene mere i zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv agencije i potom sud odlučuje o kazni, objasnio je Lakić.
Problem sa povratkom turista nastao je kada je ustavljeno da agencija "Triniti travel" nje platila dugove aviokompaniji u Egiptu , a prva grupa turista vratila se u Beograd juče ujutro.
(agencije/MONDO, foto:Tanjug/Zoran Žestić)
"Moramo objediniti svu dokumentaciju, da vidimo koliko putnika ima, ko je uplatio, za koje termine su uplaćeni", rekao je Lakić RTS-u.
Lakić je rekao da je juče počela kontrola u prisustvu pripadnika MUP-a, da se prikupljaju podaci i da je agencija bila zatvorena.
U međuvremenu, lišen je slobode vlasnik agencije "Triniti" pod sumnjom da je izvršio krivično delo zloupotreba službenog položaja tako što je deo novca od uplaćenih turističkih aranžmana zadržavao za sebe, a reč je o iznosima od 50.000 do 150.000 dinara.
Grupa srpskih turista iz Hurgade, kojima je bio uskraćen avioprevoz u Egiptu, doputovala je sinoć oko 20 sati na beogradski aerodrom "Nikola Tesla".
Avionom "Jata" sinoć oko 20 sati na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" stiglo je oko 100 turista. Vidno nezadovoljni, oni su ispričali novinarima da su neki od njih bili izbaceni iz hotelskih soba, a da su čekajući avionski prevoz za Beograd, morali da se sami snađu za hranu i vodu.
Naše turiste iz Hurgade, među kojima je bilo dosta male dece, na aerodromu su dočekali članovi porodice i prijatelji.
Jedan od turista koji je letovao u Hurgadi Dane Angelov podelio je svoje iskustvo sa novinarima, navodeći da je grupa sa kojom je bio juče oko podneva morala da napusti hotel.
"
Onda su nas odveli na aerodrom gde smo ostali satima...", kazao je on pokazujući novinarima slike na kojima se vidi kako su sitna deca čekajući avionski prevoz spavala na koferima.
Angelov je kazao da je povratni let za Beograd, o kome ih je obavestio predstavnik ambasade u Kairu, protekao, na svu sreću, bez problema.
Neki od turista vidno nezadovoljni nisu bili rasposloženi da govore o problemima koji su ih na letovanju zadesili, a neki su se požalili da su prošli "kako se ko snašao" budući da u jednom trenutku, kako kažu, nisu mogli da dobiju ni vodu ni hranu.
Radinka Pekić iz Novog Sada, koja je sa porodicom pošla na dugo očekivani odmor, kazala je da je, uprkos svemu, zadovoljna reakcijom države i službenika ambasade u Egiptu.
Kako je rekla, srećna okolnost je bilo to što se grupa turista iz Srbije dobro slagala i da su zahvaljujući dobroj međusobnoj organizaciji izbegli najgore-da budu izbačeni iz hotela.
"Ipak je ta agonija trajala 36 sati i bili smo čak i u poziciji da su nam zabranjivali da jedemo i pijemo vodu što se svelo na to da ako imate para nećete biti gladni, ali smo uspeli da napravimo dogovor među nama i da rešimo problem u hotelu", kazala je ona.
Prema rečima Pekićeve, očekuje se da predstavnici agencije budu kažnjeni i da se slične stvari ne ponavljaju kako turistima ponovo na narednim letovanjima ne bi bio uprašćen odmor.
Igor Nikolić u Hurgadu je pošao sa dvoje male dece i trebalo je da ostane na letovanju do 2. septembra.
Vidno nezadovoljan kazao je da je grupa od oko 70 ljudi sa koja je, pored njegove porodice, bila u hotelu bila izbačena iz soba, a da je po povratku u avionu čuo da su u drugim hotelima gde su grupe bile manje, turisti bili izbačeni iz smeštaja.
"Sami smo se organizovali i zvali amabasadu u Kairu, a menadžment hotela vršio je pritisak da nas izbaci što pre i obaveštvao nas da li avion kreće ili ne", kazao je Nikolić.
Kako je rekao, na kraju je došao predstavnik ambasade koji ih je obavestio kada avion kreće, a potom je i organizovan put do aerodroma.
Inače, u Egiptu ima još srpskih turista i oni bi trebalo da se vrate 26. i 27. avgusta.
"Njima je plaćen i obezbeđen smeštaj", rekao je šef Odseka turističke inspekcije za Beograd Vladimir Lakić.
On je je istakao da je prilikom poslednje kontrole Trinitija ustanovljeno da je sve bilo u redu, da je agencija poslovala u skladu sa propisima i da nije nađen nikakav nedostatak.
"Putnicima smo uvek savetovali i sada im govorimo da upute pismenu žalbu agenciji zatim i nama i da se sa svom dokumentacijom obrate zahtevom "Takovo osiguranju" kako bi aktivirali polisu osiguranja, odnosno garanciju putovanja", rekao je Lakić.
Lakić je objasnio da, ukoliko je došlo do nepoštovanja usluge iz programa putovanja, putnik treba prvo da se žali agenciji, odnosno da pokuša da postigne dogovor sa agencijom, kako bi mu ona isplatila obeštećenje.
Ukoliko ne postigne dogovor sa agencijom, onda bi trebalo da uputi žalbu inspekciji, rekao je Lakić.
"Mi prilikom inspekcijske kontrole pokušavamo da nađemo modus kako bi se putnik i agencija dogovorili", rekao je Lakić.
Ako je putnik nezadovoljan i ako agencija ne izvrši povraćaj novca, inspekcija preduzima kaznene mere i zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv agencije i potom sud odlučuje o kazni, objasnio je Lakić.
Problem sa povratkom turista nastao je kada je ustavljeno da agencija "Triniti travel" nje platila dugove aviokompaniji u Egiptu , a prva grupa turista vratila se u Beograd juče ujutro.
(agencije/MONDO, foto:Tanjug/Zoran Žestić)
Pridruži se MONDO zajednici.