Vojni analitičar Aleksandar Radić ocenio je da današnji pad aviona "lasta" i pogibija jednog izuzetnog vojnog pilota pokazuje sav rizik letačke profesije - svuda u svetu pa i u Srbiji i da su nesreće moguće i sa najnovijom tehnikom.
"Kada sednete u kabinu aviona morate biti svesni da prihvatate jedan rizik koji ne prihvataju ostali ljudi i da kada, i imate najbolju i najnoviju tehniku uvek postoji mogućnost da nešto pođe naopako", rekao je Radić Tanjugu.
On je naveo i da je danas pao potpuno nov avion "Lasta" i da je "reč o prvom primerku iz serije koja se isporučuju za srpsko vojno vazduhoplovstvo".
Taj avion, kako je naveo Radić, posle dosadašnjih ispitivanja u zemlji "kao i u Iraku tokom eksploatacije 20 "Lasta" koje su tamo isporučene dobijao je samo pozitivne komentare od pilota".
Prema njegovim rečima, avion "lasta" do sada je, u odnosu na uobičajna iskustva koje postoje kada se nove letililice uvode u naoružnje svetskih armija " imao mnogo manje tehničkih problema nego što bi to moglo da se očekuje".
Radić je, uz konstataciju da je svaka nesreća u vazduhoplovstvu bolna ocenio i da se kroz analizu bilo kojih kriterijuma za letenje može zaključiti da udesa u vojnom vazduhoplovstvu nema mnogo.
"Analizirajući ranija iskustva sa naših prostora i u poređenju s drugim drzavama ne može da se primeti da postoji veći broj udesa", rekao je on.
Prema njegovim rečcima, ako se uzme broj časova naleta, istrošena tehnika osim aviona "Lasta", činjenica da su godinama piloti bili uskraćeni za kvalitetnu obuku zbog nedostatka goriva... "onda samo možemo da ustanovimo da udesa nema mnogo".
"Naravno mora sve da se učini da se radi preventivno ali nikada nećete dobiti potpuno garanciju bezbednosti upravo zbog rizka koja sama pilotska profesija podrazumeva", rekao je Radić.
Vojni anlitičar Bojan Dimitrijević ocenio je međutim, da je pad aviona i pogibija jednog od najiskusnijih pilota vojnog vazduhoplovstva majora Goran Savića tragičan događaj koji pokazuje i da je "vojno vazduhoplovstvo u značajnoj višegodišnjoj krizi".
On je rekao da treba sačekati rezulate istrage kako bi se precizno utvrdilo da li je do pada aviona i pogibije došlo zbog tehničke ili ljudske greške.
On je podsetio da je Savić i na velikom međunarodnom aeromitingu , početkom septembra na batajničkom aerodromu demonstrirao letne sposobnosti aviona "Lasta" i da je bio jedan od najiskusnijih pilota.
Dimitrijević smatra i da ukoliko se utvrdi da je reč o tehničkoj grešci, "treba preduzeti detaljnu istragu koja bi obuhvatala ne samo procedure i tehničko održavanje samog aviona već i kako je i pod kojim uslovima proizveden".
"Ukoliko se pokaže da su tehničke okolnosti bile uzrok katastrofi onda treba izvršiti i ispitavanje kako je došlo i do finaloizacije aviona" rekao je on podetivši da taj tip aviona, sredinom osamdesetih godina prošlog veka nije prihvaćen od strane tadašnjeg vojnog vazduhoplovstva.
Pilot Tehničkog opitnog centra Vojske Srbije, major Goran Savić, podlegao je povredama zadobijenim danas prilikom pada aviona "Lasta" u Novoj Pazovi.
Drugi pilot, potpukovnik Tomislav Bećagović iz Tehničkog opitnog centra Vojske Srbije, lakše je povređen, orijentisan i svestan, bez znakova unutrašnjeg krvarenja i preloma i nije životno ugrožen.
Piloti su bili na redovnom zadatku tehničke probe vazduhoplova, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.
(Tanjug/MONDO/FoNet,arhiva)
"Kada sednete u kabinu aviona morate biti svesni da prihvatate jedan rizik koji ne prihvataju ostali ljudi i da kada, i imate najbolju i najnoviju tehniku uvek postoji mogućnost da nešto pođe naopako", rekao je Radić Tanjugu.
On je naveo i da je danas pao potpuno nov avion "Lasta" i da je "reč o prvom primerku iz serije koja se isporučuju za srpsko vojno vazduhoplovstvo".
Taj avion, kako je naveo Radić, posle dosadašnjih ispitivanja u zemlji "kao i u Iraku tokom eksploatacije 20 "Lasta" koje su tamo isporučene dobijao je samo pozitivne komentare od pilota".
Prema njegovim rečima, avion "lasta" do sada je, u odnosu na uobičajna iskustva koje postoje kada se nove letililice uvode u naoružnje svetskih armija " imao mnogo manje tehničkih problema nego što bi to moglo da se očekuje".
Radić je, uz konstataciju da je svaka nesreća u vazduhoplovstvu bolna ocenio i da se kroz analizu bilo kojih kriterijuma za letenje može zaključiti da udesa u vojnom vazduhoplovstvu nema mnogo.
"Analizirajući ranija iskustva sa naših prostora i u poređenju s drugim drzavama ne može da se primeti da postoji veći broj udesa", rekao je on.
Prema njegovim rečcima, ako se uzme broj časova naleta, istrošena tehnika osim aviona "Lasta", činjenica da su godinama piloti bili uskraćeni za kvalitetnu obuku zbog nedostatka goriva... "onda samo možemo da ustanovimo da udesa nema mnogo".
"Naravno mora sve da se učini da se radi preventivno ali nikada nećete dobiti potpuno garanciju bezbednosti upravo zbog rizka koja sama pilotska profesija podrazumeva", rekao je Radić.
Vojni anlitičar Bojan Dimitrijević ocenio je međutim, da je pad aviona i pogibija jednog od najiskusnijih pilota vojnog vazduhoplovstva majora Goran Savića tragičan događaj koji pokazuje i da je "vojno vazduhoplovstvo u značajnoj višegodišnjoj krizi".
On je rekao da treba sačekati rezulate istrage kako bi se precizno utvrdilo da li je do pada aviona i pogibije došlo zbog tehničke ili ljudske greške.
On je podsetio da je Savić i na velikom međunarodnom aeromitingu , početkom septembra na batajničkom aerodromu demonstrirao letne sposobnosti aviona "Lasta" i da je bio jedan od najiskusnijih pilota.
Dimitrijević smatra i da ukoliko se utvrdi da je reč o tehničkoj grešci, "treba preduzeti detaljnu istragu koja bi obuhvatala ne samo procedure i tehničko održavanje samog aviona već i kako je i pod kojim uslovima proizveden".
"Ukoliko se pokaže da su tehničke okolnosti bile uzrok katastrofi onda treba izvršiti i ispitavanje kako je došlo i do finaloizacije aviona" rekao je on podetivši da taj tip aviona, sredinom osamdesetih godina prošlog veka nije prihvaćen od strane tadašnjeg vojnog vazduhoplovstva.
Pilot Tehničkog opitnog centra Vojske Srbije, major Goran Savić, podlegao je povredama zadobijenim danas prilikom pada aviona "Lasta" u Novoj Pazovi.
Drugi pilot, potpukovnik Tomislav Bećagović iz Tehničkog opitnog centra Vojske Srbije, lakše je povređen, orijentisan i svestan, bez znakova unutrašnjeg krvarenja i preloma i nije životno ugrožen.
Piloti su bili na redovnom zadatku tehničke probe vazduhoplova, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.
(Tanjug/MONDO/FoNet,arhiva)
Rapsodija Zvezde, Olimpijakos je pao u Areni: Ovako se ide u plej-of Evrolige!
Pravio haos na utakmici Zvezde, sada joj opet sudi! Evroliga ga vratila u Arenu posle velikog skandala
Ovako će izgledati novi kružni tok u centru Beograda! U sredini sat od 15.000.000 RSD: "To će biti simbol grada"
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Miloš Teodosić ne igra protiv Olimpijakosa: Još jedan problem za Crvenu zvezdu