Gradonačelnik Beogrda Dragan Đilas tvrdi da je cena karte za prevoz u glavnom gradu podignuta zbog povećanja cene goriva, a ne zbog povećanja PDV.

Od 90 miliona evra koliko Beograd godišnje izdvaja za subvencije za javni prevoz, 45 miliona ide samo za troškove goriva, a od druge polovine besplatno se u Beogradu vozi 200.000 učenika i još toliko naših sugrađana koristi neki oblik regresirane mesečne karte, izjavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Đilas reagujući na jučerašnje navode ministra finansija Mlađana Dinkića.

Gostujući na RTS Dinkić je naveo da je gradonačelnik Beograda iskoristio povećanje PDV-a da bi podigao cene prevoza u gradu.

"Da nije subvencija, karta za prevoz bila bi duplo skuplja", rekao je Đilas.

Gradonačelnik Beograda je objasnio da je cena prevoza podignuta 20 odsto ne zbog PDV-a, nego zato što je gorivo od poslednjeg povećanja cene prevoza skočilo sa 105 na 147 dinara i dodao da je povraćaj dela akcize od 2,5 dinara svega 1,63 odsto cene litra goriva.

"Ukoliko mi ministar Dinkić objasni kako da sa 1,63 odsto nadoknadim povećanje cene goriva od 40 odsto javno se obavezujem da ću ga predložiti za Nobelovu nagradu iz oblasti ekonomije", istakao je Đilas.

Đilas je napomenuo da je Beograd spreman da se u korist najsiromašnijih građana Srbije odrekne povratka akcize od 2,5 dinara po litru, ukoliko se republička vlada obaveže da će svim zaposlenim u državnim firmama i administraciji koji rade u Beogradu dok traje kriza plaćati redovnu mesečnu kartu, umesto što im taj novac daje na ruke.

"Naravno, to se neće desiti, jer je takav potez nepopularan. Ministar Dinkić obećao je da će dok traje kriza gledati kroz prste višku zaposlenih u republičkoj administraciji, ali zato sugeriše Beogradu da saseče svoje troškove u javnom prevozu, iako vrlo dobro zna da se to može uraditi samo ako se na ulicu kao tehnološki višak istera 2.000 radnika GSP-a 'Beograd'", rekao je Đilas i napomenuo da se to u Beogradu neće desiti.

Naprotiv, kako dodaje, grad će nastaviti da zajedno sa zaposlenima unapređuje rad GSP "Beograd", da kupuje nova vozila, a u isto vreme da insistira da svako ko se vozi gradskim prevozom mora da ima plaćenu kartu.

"Kao što je i sam ministar Dinkić rekao, javni prevoz u Beogradu je stvar Beograda i beogradskih vlasti, pa ga pozivam da se u taj posao više ne meša. Nadam se da su rečenice poput one da bi se ukidanjem subvencija za gradski prevoz u Beogradu mogao napraviti auto-put između Šapca i Rume ipak daleka prošlost", zaključio je Đilas.

Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić ponovio je danas da vlada ni na koji način nije uticala na povećanje cene gradskog prevoza u Beogradu i da je isključivi razlog za to gubitak Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd".

"Dragan Đilas (gradonačelnik Beograda) je u svojoj današnjoj izjavi potvrdio ono što sam ja juče rekao, da je isključivi razlog povećanja cene gradskog prevoza u Beogradu za čak 20 odsto gubitak koji ima GSP, a ne mere vlade", rekao je Dinkić u izjavi novinarima.

"Vlada nije za GSP podigla akcizu, niti cenu goriva ni za jedan dinar, pet dinara akcize na dizel mi u potpunosti refundiramo", objasnio je on.

Prema rečima Dinkića, vlada nijednim načinom nije uticala na povećanje cene gradskog prevoza u Beogradu, "ali Đilas je potvrdio ono što smo mi na neki način sumnjali da su gubici GSP neodrživi i iznose čak oko 10 milijardi dinara".

Kako je naveo, 10 milijardi dinara je dve trećine gubitaka "Železnice Srbije".

"Dakle jedno komunalno preduzeće u Beogradu ima gubitak na nivou dve trećine subvencija za "Železnicu" koja je mnogo veći sistem, ili za GSP se daje tri puta više nego kompletne rudnike sa podzemnom ekspolatacijom Resavica u čitavoj Srbiji", rekao je Dinkić.

(Tanjug/Foto: Beta,arhiva)