Izrada Generalnog urbanističkog plana (GUP) Beograda u skladu je sa Zakonom o planiranju i izgradnji, pratećim pravilnicima i odlukama, i predstavlja osnovni instrument za održivi razvoja područja glavnog grada, ocenili su danas učesnici stručno-privrednog skupa u Privrednoj komori Beograda na kojoj je promovisan Nacrt GUP-a Beograda.
Predloženim rešenjima novog plana predviđena je podela teritorije glavnog grada na prostorne zone i urbanističke celine - centralna zona zauzima 3.236 hektara, srednja zona 11.538 hektara, a periferena zona 62.972 hektara.
Sektor stanovanja je jedan od najvećih, a u okviru GUP-a predviđena je zamena postojećeg dotrajalog stambenog fonda, sanacija neplanske gradnje, ali i izgradnja novih stambenih površina.
Novim GUP-om predviđena je revitalizacija gradskog centra, ali i aktiviranje potencijala u zoni priobalja, naglasili su danas predstavnici Urbanističkog zavoda Beograda.
Kada je u pitanju privreda predviđene su dalje aktivnsoti na izmeštanju privrednih objekata iz centralne gradske zone, neophodno je očuvanje kvaliteta poljoprivrednog zemljišta u perifernoj zoni, kao i dodatno opremanje saobraćajne infastrukture.
Beograd bi, prema projekcijama novog GUP-a, trebalo da dobije i neke izmene u saobraćaju, a to se pre svega odnosi na izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada, nastavak izgradnje obilaznica ali i izgradnja Beogradskog metroa.
Saobraćaj u većini metropola u svetu funkcioniše pre svega zahvaljujući saobraćajnim prstenovima, pa se slično planira i za srpsku prestonicu.
Nacrt GUP-a predviđa izgradnju četiri prstena od kojih je prvi prsten - obilaznica oko kruga dvojke, drugi je nešto širi i trebalo bi da poveže Novi Beograd preko Mosta na Adi, Bulevara despota Stefana do Pančevačkog mosta.
Planirano je da treći prsten omogući izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada i poveže ga sa Pančevačkim ritom, dok je kao četvrti saobraćajni prsten predviđena oblilaznica od Batajnice, preko Dobanovaca, Bubanj Potoka, prema Viinči i Pančevu.
Nacrtom novog GUP-a takođe je predviđeno unapređenje javnog gradskog prevoza u glavnom gradu, a najveća novina bi trebalo da bude izgradnja Beogradskog metroa.
Takođe je neophodno proširiti kapacitete Beo voza, napraviti garaže na obodima grada, nastaviti izgradnju železničke stanice Centar u Prokopu, nove teretne železničke stanice, ocenili su učesnici današnjeg skupa.
Nacrt Generalnog urbanističkog plana Beograda ziložen je u zgradi Urbanističkog zavoda Beograda kao i na njihovom internet sajtu.
(Tanjug)
Predloženim rešenjima novog plana predviđena je podela teritorije glavnog grada na prostorne zone i urbanističke celine - centralna zona zauzima 3.236 hektara, srednja zona 11.538 hektara, a periferena zona 62.972 hektara.
Sektor stanovanja je jedan od najvećih, a u okviru GUP-a predviđena je zamena postojećeg dotrajalog stambenog fonda, sanacija neplanske gradnje, ali i izgradnja novih stambenih površina.
Novim GUP-om predviđena je revitalizacija gradskog centra, ali i aktiviranje potencijala u zoni priobalja, naglasili su danas predstavnici Urbanističkog zavoda Beograda.
Kada je u pitanju privreda predviđene su dalje aktivnsoti na izmeštanju privrednih objekata iz centralne gradske zone, neophodno je očuvanje kvaliteta poljoprivrednog zemljišta u perifernoj zoni, kao i dodatno opremanje saobraćajne infastrukture.
Beograd bi, prema projekcijama novog GUP-a, trebalo da dobije i neke izmene u saobraćaju, a to se pre svega odnosi na izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada, nastavak izgradnje obilaznica ali i izgradnja Beogradskog metroa.
Saobraćaj u većini metropola u svetu funkcioniše pre svega zahvaljujući saobraćajnim prstenovima, pa se slično planira i za srpsku prestonicu.
Nacrt GUP-a predviđa izgradnju četiri prstena od kojih je prvi prsten - obilaznica oko kruga dvojke, drugi je nešto širi i trebalo bi da poveže Novi Beograd preko Mosta na Adi, Bulevara despota Stefana do Pančevačkog mosta.
Planirano je da treći prsten omogući izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada i poveže ga sa Pančevačkim ritom, dok je kao četvrti saobraćajni prsten predviđena oblilaznica od Batajnice, preko Dobanovaca, Bubanj Potoka, prema Viinči i Pančevu.
Nacrtom novog GUP-a takođe je predviđeno unapređenje javnog gradskog prevoza u glavnom gradu, a najveća novina bi trebalo da bude izgradnja Beogradskog metroa.
Takođe je neophodno proširiti kapacitete Beo voza, napraviti garaže na obodima grada, nastaviti izgradnju železničke stanice Centar u Prokopu, nove teretne železničke stanice, ocenili su učesnici današnjeg skupa.
Nacrt Generalnog urbanističkog plana Beograda ziložen je u zgradi Urbanističkog zavoda Beograda kao i na njihovom internet sajtu.
(Tanjug)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija