
U TIMSS istraživanju (Trends in International Mathematics and Science Study) sprovedenom tokom 2011. godine, đaci 4. razreda osnovne škole su iz matematike ostvarili 516 poena, koliko i iz prirodnih nauka, a prosek TIMSS skale je 500 bodova.
"To znači da su naši đaci ostvarili natprosečan rezultat", rekao je ministar Žarko Obradović na predstavljanju najnovijih rezultata međunarodnog postignuća učenika.
U Srbiji je do sada tri puta rađeno TIMSS istraživanje, 2003. 2007. i prošle godine. Na testiranju 2007, kada su testirani i đaci 8. razreda, naši učenici su u oblasti matematike osvojili 486 poena, a iz prirodnih nauka (biologija, hemija, fizika i geografija) 470 poena, što nas je, kao i 2003. godine, svrstalo u grupu onih koji su ispod proseka na TIMSS skali postignuća.
U istraživanju, koje je na međunarodnom nivou sprovedeno u 4. i 8. razredu, učestvovalo je 600.000 đaka iz 63 zemlje i 14 subnacionalnih entiteta, a naši đaci su, kada je u pitanju matematika, bolji od vršnjaka iz Alberte (Kanada), Švedske, Malte, Norveške, Hrvatske, Novog Zelanda, Španije, Rumunije, Poljske, Turske.
Učenici iz Slovenije, Australije, Mađarske, Češke, Italije ne razlikuju se od prosečnog učinka đaka iz Srbije, rekao je DATA menadžer TIMSS 2011. Dejan Stanković.
Najbolje rezultate iz matematike postigle su azijske zamlje, Singapur, Južna Koreja, Hong Kong, Kineski Tajpej (Tajvan) i Japan, a za njima slede Severna Irska, Severna Karolina (SAD), Finska, Engleska, Rusija...
Kada su u pitanju rezultati iz prirodnih nauka, najbolje su opet bile azijske zemlje, ali se u sam vrh umešala i Finska. Naši đaci su bolji u poznavanju prirodnih nauka od đaku u Španiji, Poljskoj, Novom Zelandu, Norveškoj, Turskoj.
Naši đaci su na skali na kojoj su i Slovenija, Hrvatska, Litvanija, Belgija, rekao je Stanković.
Istraživanje se radi svake četiri godine počev od 1995. i sprovodi ga Međunarodno udruženje za evaluaciju obrazovnih postignuća iz Amsterdama, u saradnji sa partnerskim organizacijama, poput Instituta za pedagoška istraživanja, koji je nacionalni centar za Srbiju.
Nacionalni koordinator TIMSS 2011. Slobodanka Gašić Pavišić navela je da su rezultati pokazali da naši učenici imaju više samopouzdanja nego što je prosek, a da su đacima iz azijskih zemalja, koji inače postižu najbolje rezultate, nedostaje samopouzdanje.
Ministar Obradović naveo je da su faktori poput stogih kriterijuma za izbor nastavnika, kontinuitet u obrazovanju, značaj obrazovanja za društvo i pojedinca, kriterijumi koji čine uspešnim jedan obrazovni sistem, što će, prema njegovim rečima, biti u fokusu "prosvetne vlasti i u narednom periodu.
(Tanjug)
"To znači da su naši đaci ostvarili natprosečan rezultat", rekao je ministar Žarko Obradović na predstavljanju najnovijih rezultata međunarodnog postignuća učenika.
U Srbiji je do sada tri puta rađeno TIMSS istraživanje, 2003. 2007. i prošle godine. Na testiranju 2007, kada su testirani i đaci 8. razreda, naši učenici su u oblasti matematike osvojili 486 poena, a iz prirodnih nauka (biologija, hemija, fizika i geografija) 470 poena, što nas je, kao i 2003. godine, svrstalo u grupu onih koji su ispod proseka na TIMSS skali postignuća.
U istraživanju, koje je na međunarodnom nivou sprovedeno u 4. i 8. razredu, učestvovalo je 600.000 đaka iz 63 zemlje i 14 subnacionalnih entiteta, a naši đaci su, kada je u pitanju matematika, bolji od vršnjaka iz Alberte (Kanada), Švedske, Malte, Norveške, Hrvatske, Novog Zelanda, Španije, Rumunije, Poljske, Turske.
Učenici iz Slovenije, Australije, Mađarske, Češke, Italije ne razlikuju se od prosečnog učinka đaka iz Srbije, rekao je DATA menadžer TIMSS 2011. Dejan Stanković.
Najbolje rezultate iz matematike postigle su azijske zamlje, Singapur, Južna Koreja, Hong Kong, Kineski Tajpej (Tajvan) i Japan, a za njima slede Severna Irska, Severna Karolina (SAD), Finska, Engleska, Rusija...
Kada su u pitanju rezultati iz prirodnih nauka, najbolje su opet bile azijske zemlje, ali se u sam vrh umešala i Finska. Naši đaci su bolji u poznavanju prirodnih nauka od đaku u Španiji, Poljskoj, Novom Zelandu, Norveškoj, Turskoj.
Naši đaci su na skali na kojoj su i Slovenija, Hrvatska, Litvanija, Belgija, rekao je Stanković.
Istraživanje se radi svake četiri godine počev od 1995. i sprovodi ga Međunarodno udruženje za evaluaciju obrazovnih postignuća iz Amsterdama, u saradnji sa partnerskim organizacijama, poput Instituta za pedagoška istraživanja, koji je nacionalni centar za Srbiju.
Nacionalni koordinator TIMSS 2011. Slobodanka Gašić Pavišić navela je da su rezultati pokazali da naši učenici imaju više samopouzdanja nego što je prosek, a da su đacima iz azijskih zemalja, koji inače postižu najbolje rezultate, nedostaje samopouzdanje.
Ministar Obradović naveo je da su faktori poput stogih kriterijuma za izbor nastavnika, kontinuitet u obrazovanju, značaj obrazovanja za društvo i pojedinca, kriterijumi koji čine uspešnim jedan obrazovni sistem, što će, prema njegovim rečima, biti u fokusu "prosvetne vlasti i u narednom periodu.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.