
Japan namerava da se protiv globalnog otopljavanja i porasta cena nafte bori novim propisom koji će naložiti da se do 2030. godine sva vozila kreću na mešavini etanola i običnog benzina.
Nova politika ministarstva za životnu sredinu zahteva da od 2010. godine motori svih novih automobili budu u stanju da rade na smesi od 10 proceneta etanola - alkoholnog goriva od kukuruza ili šećera - i 90 proceneta benzina, saopštio je danas predstavnik ministarstva.
Prebacivanje na etanol podvlači hitnost koju osećaju razvijene zemlje u pokušaju da zauzadaju učinke gasova koji proizvode efekat staklene bašte i smanje zavisnost od uvozne nafte.
Mešavine sa etanolom su već u širokoj upotrebi u Brazilu, a juče su proizvodjači automobila u SAD objavili planove udvostručenja produkcije vozila koja koriste takozvanu fleksibnilnu tehnologiju goriva do 2010. godine.
Japan trenutno dozvoljava mešavinu do 3 proceneta etanola na svojim pumpama, ali praktično nema automobila koji koriste takvo gorivo.
Medjutim, činjenica je da je etanol skuplji od benzina i čini dve trećine računa za gorivo. Japanski cilj o 10-odstotnoj etanolskoj mešavini daleko je iza standarda koji su postavili američki fabrikanti koji već prave automobile koji mogu da koriste mešavinu od 85 procenata.
(Beta)
Nova politika ministarstva za životnu sredinu zahteva da od 2010. godine motori svih novih automobili budu u stanju da rade na smesi od 10 proceneta etanola - alkoholnog goriva od kukuruza ili šećera - i 90 proceneta benzina, saopštio je danas predstavnik ministarstva.
Prebacivanje na etanol podvlači hitnost koju osećaju razvijene zemlje u pokušaju da zauzadaju učinke gasova koji proizvode efekat staklene bašte i smanje zavisnost od uvozne nafte.
Mešavine sa etanolom su već u širokoj upotrebi u Brazilu, a juče su proizvodjači automobila u SAD objavili planove udvostručenja produkcije vozila koja koriste takozvanu fleksibnilnu tehnologiju goriva do 2010. godine.
Japan trenutno dozvoljava mešavinu do 3 proceneta etanola na svojim pumpama, ali praktično nema automobila koji koriste takvo gorivo.
Medjutim, činjenica je da je etanol skuplji od benzina i čini dve trećine računa za gorivo. Japanski cilj o 10-odstotnoj etanolskoj mešavini daleko je iza standarda koji su postavili američki fabrikanti koji već prave automobile koji mogu da koriste mešavinu od 85 procenata.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.
