
Iako su se radnici nadali da će za prevoz sugrađana proizvesti svih 200 autobusa, Grad će ipak većinu vozila nabaviti od poljskog "Solarisa". Do kraja ovog meseca "Ikarbus" će GSP Beograd isporučiti još 22 vozila.
Pre dva dana novinari "Novosti" su zatekli radnike ispred hale kako glancaju i pripremaju pet autobusa za isporuku.
"Naši niskopodni zglobni autobusi, napravljeni na samohodnim šasijama nemačke fabrike MAN, dugački su 18 metara i 75 centimetara, što je za 625 milimetara duže od prethodnih autobusa koje smo proizvodili" kaže za "Novosti" Petar Baltić, tehnički direktor u "Ikarbusu".
"Putnici će na raspolaganju imati 48 mesta za sedenje, dok u autobusu ukupno ima 155 mesta. U vozilima postoji i prostor za invalide, a automatska rampa omogućava lak ulazak majki sa kolicima i osoba sa invaliditetom".
Nova vozila imaju horizontalan EEV MAN motor, koji je između "euro 5" i "euro 6", tako da su to u Srbiji trenutno ekološki najčistiji motori. Ona u zoni motora poseduju sistem za automatsko gašenje požara, a u svakom autobusu postoje četiri kamere sa video nadzorom tokom 24 sata.
"Vrednost jednog autobusa iznosi 225.000 evra bez PDV, a svi elementi su vrhunskog kvaliteta. Prvi put su postavljene i aluminijumske spoljne oplate, pa očekujemo da više neće biti problema sa korozijom. Osvetljenje je diodno iznutra, a spolja je kombinacija LED i standardnog. Garancija na karoseriju je 12 godina, a na pod sedam. Isporuka preduzeću GSP će biti sukcesivna do kraja marta".
"Ikarbus" već dve godine ne izvozi svoja vozila, već autobuse prodaje samo u Srbiji, iako ima 330 stručnih radnika i veliki fabrički prostor.
"Mogli bismo da značajno doprinesemo razvoju ne samo beogradske, već i privrede u celoj zemlji, jer smo uvozili samo ono čega u Srbiji nema", naglašava Baltić za "Novosti".
U "Ikarbusu" kažu i da su kada je reč o zglobnim autobusima očekivali veći obim posla, ali se nadaju da će u projektu nabavke 100 gasnih solo autobusa za potrebe gradskog prevoza dobiti celokupan posao od Grada.
Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić, istakao je da je stanje u fabrici, koja je nekada bila neprikosnoveni gigant u proizvodnji autobusa, dobro i da posla imaju i u narednih nekoliko meseci.
"U narednom periodu očekujemo potpisivanje nekoliko ugovora, kao i da se ispoštuje odluka po kojoj će Beograd finansirati proizvodnju domaćih autobusa ove godine", kaže Vićentić. "Najveći problemi fabrike su malo tržište i kriza u kojoj se nalaze naši kupci. To pokušavamo da rešimo tako što sarađujemo sa jednim od najvećih svetskih proizvođača autobusa MAN. Sa njima proizvodimo savremenije i bolje modele sa kojima ćemo moći da konkurišemo i na drugim tržištima".
"IKARBUS" je u većinskom državnom vlasništvu od 1. januara 2010. godine, a neuspela privatizacija iz 2008. raskinuta je svega godinu dana kasnije. Generalni direktor Vićentić kaže da su od tada sve bolji, i što je najvažnije, zaposlenima se redovno isplaćuju zarade.
Kako su u prethodnom periodu mogle da se čuju kritike na račun ove fabrike, jer nije na vreme isporučila vozila, zaposleni odgovaraju da je do kašnjenja došlo zbog administracije i dugih rokova isporuke delova sa zapada.
(MONDO, foto Ikarbus.rs)
Pre dva dana novinari "Novosti" su zatekli radnike ispred hale kako glancaju i pripremaju pet autobusa za isporuku.
"Naši niskopodni zglobni autobusi, napravljeni na samohodnim šasijama nemačke fabrike MAN, dugački su 18 metara i 75 centimetara, što je za 625 milimetara duže od prethodnih autobusa koje smo proizvodili" kaže za "Novosti" Petar Baltić, tehnički direktor u "Ikarbusu".
"Putnici će na raspolaganju imati 48 mesta za sedenje, dok u autobusu ukupno ima 155 mesta. U vozilima postoji i prostor za invalide, a automatska rampa omogućava lak ulazak majki sa kolicima i osoba sa invaliditetom".
Nova vozila imaju horizontalan EEV MAN motor, koji je između "euro 5" i "euro 6", tako da su to u Srbiji trenutno ekološki najčistiji motori. Ona u zoni motora poseduju sistem za automatsko gašenje požara, a u svakom autobusu postoje četiri kamere sa video nadzorom tokom 24 sata.
"Vrednost jednog autobusa iznosi 225.000 evra bez PDV, a svi elementi su vrhunskog kvaliteta. Prvi put su postavljene i aluminijumske spoljne oplate, pa očekujemo da više neće biti problema sa korozijom. Osvetljenje je diodno iznutra, a spolja je kombinacija LED i standardnog. Garancija na karoseriju je 12 godina, a na pod sedam. Isporuka preduzeću GSP će biti sukcesivna do kraja marta".
"Ikarbus" već dve godine ne izvozi svoja vozila, već autobuse prodaje samo u Srbiji, iako ima 330 stručnih radnika i veliki fabrički prostor.
"Mogli bismo da značajno doprinesemo razvoju ne samo beogradske, već i privrede u celoj zemlji, jer smo uvozili samo ono čega u Srbiji nema", naglašava Baltić za "Novosti".
U "Ikarbusu" kažu i da su kada je reč o zglobnim autobusima očekivali veći obim posla, ali se nadaju da će u projektu nabavke 100 gasnih solo autobusa za potrebe gradskog prevoza dobiti celokupan posao od Grada.
Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić, istakao je da je stanje u fabrici, koja je nekada bila neprikosnoveni gigant u proizvodnji autobusa, dobro i da posla imaju i u narednih nekoliko meseci.
"U narednom periodu očekujemo potpisivanje nekoliko ugovora, kao i da se ispoštuje odluka po kojoj će Beograd finansirati proizvodnju domaćih autobusa ove godine", kaže Vićentić. "Najveći problemi fabrike su malo tržište i kriza u kojoj se nalaze naši kupci. To pokušavamo da rešimo tako što sarađujemo sa jednim od najvećih svetskih proizvođača autobusa MAN. Sa njima proizvodimo savremenije i bolje modele sa kojima ćemo moći da konkurišemo i na drugim tržištima".
"IKARBUS" je u većinskom državnom vlasništvu od 1. januara 2010. godine, a neuspela privatizacija iz 2008. raskinuta je svega godinu dana kasnije. Generalni direktor Vićentić kaže da su od tada sve bolji, i što je najvažnije, zaposlenima se redovno isplaćuju zarade.
Kako su u prethodnom periodu mogle da se čuju kritike na račun ove fabrike, jer nije na vreme isporučila vozila, zaposleni odgovaraju da je do kašnjenja došlo zbog administracije i dugih rokova isporuke delova sa zapada.
(MONDO, foto Ikarbus.rs)
Pridruži se MONDO zajednici.