
Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić ocenio je u četvrtak da nacionalni avio-prevoznik "Jat ervejz" mora da pronadje strateškog partnera kako bi opstao u konkurenciji stranih avio prevoznika koji će, u skladu sa evropskim sporazumom o "slobodnom nebu", iduće godine doći u Srbiju.
"Sigurno će biti raspisan tender za strateškog partnera", rekao je Ilić i dodao da je druga mogućnost za poboljšanje položaja nacionalnog avio prevoznika obnavljanje flote i kupovina novih aviona, za šta nema sredstava.
On je podsetio da je Vladi Srbije više puta predložio dva rešenja - ili pronalaženje strateškog partnera ili kupovinu novih aviona, dodavši da su glavni problemi nacionalnog avio prevoznika stara i izuzetno loša flota i velika dugovanja.
Ilić je rekao da je Srbija potpisnik sporazuma o "slobodnom nebu" i objasnio da od iduće godine "nećemo moći da branimo nacionalnu kompaniju administrativnim merama jer svako može leteti sa aerodroma Nikola Tesla kud god hoće".
Jat ulazi u veliki problem i sada je vreme da se ili proda ili nadje strateški partner koji će da kupi deo akcija, rekao je Iilić navodeći da je posle razgovora sa ministrom finansija Mladjanom Dinkićem zaključeno da sredstava za obnavljanje avio flote nema.
Dinkić je u sredu najavio da će ministarstva za kapitalne investicije i za finansije uskoro predložiti Vladi da "Jat ervejz" bude ponudjen stranom partneru na upravljanje, uz uslov da investira u kupovinu novih aviona.
On je objasnio da "Jat" nema sopstvenih sredstava da kupuje nove avione, niti ih ima država, i zato će dva ministarstva predložiti Vladi da bude dat na upravljanje nekoj renomiranoj svetskoj kompaniji.
Uslov je da ta kompanija investira u kupovinu novih aviona, rekao je Dinkić za Radioteleviziju Srbije i dodao da bi time "Jat" ostao nacionalna kompanija, uz podelu profita i zajedničko ulaganje.
(Tanjug)
"Sigurno će biti raspisan tender za strateškog partnera", rekao je Ilić i dodao da je druga mogućnost za poboljšanje položaja nacionalnog avio prevoznika obnavljanje flote i kupovina novih aviona, za šta nema sredstava.
On je podsetio da je Vladi Srbije više puta predložio dva rešenja - ili pronalaženje strateškog partnera ili kupovinu novih aviona, dodavši da su glavni problemi nacionalnog avio prevoznika stara i izuzetno loša flota i velika dugovanja.
Ilić je rekao da je Srbija potpisnik sporazuma o "slobodnom nebu" i objasnio da od iduće godine "nećemo moći da branimo nacionalnu kompaniju administrativnim merama jer svako može leteti sa aerodroma Nikola Tesla kud god hoće".
Jat ulazi u veliki problem i sada je vreme da se ili proda ili nadje strateški partner koji će da kupi deo akcija, rekao je Iilić navodeći da je posle razgovora sa ministrom finansija Mladjanom Dinkićem zaključeno da sredstava za obnavljanje avio flote nema.
Dinkić je u sredu najavio da će ministarstva za kapitalne investicije i za finansije uskoro predložiti Vladi da "Jat ervejz" bude ponudjen stranom partneru na upravljanje, uz uslov da investira u kupovinu novih aviona.
On je objasnio da "Jat" nema sopstvenih sredstava da kupuje nove avione, niti ih ima država, i zato će dva ministarstva predložiti Vladi da bude dat na upravljanje nekoj renomiranoj svetskoj kompaniji.
Uslov je da ta kompanija investira u kupovinu novih aviona, rekao je Dinkić za Radioteleviziju Srbije i dodao da bi time "Jat" ostao nacionalna kompanija, uz podelu profita i zajedničko ulaganje.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.