Dok većina muslimana tokom meseca posta Ramazana, koji je počeo ovog vikenda, radi manje, u reklamnim agencijama je upravo suprotno - biznis cveta, jer se tokom ovog islamskog verskog praznika značajno povećava broj reklama u televizijskim emisijama, ali i njihova cena, objavio je praški dnevnik "Hospodaržske novini" (HN).

Šef egipatske medijske agencije "Starcom Egypt" Kusama Džamal je za list "Internešenel herald tribjun" (International Herald Tribune) izjavio da je tokom prošlogodišnjeg Ramazana cena reklamnih poruka bila dvostruko viša od uobičajenih.

Ne radi se pri tome, dodao je on, samo o reklamama za hranu, čija potrošnja zahvaljujući noćnim obedima tokom ramazana raste, već i za elektroniku.

"Komercijalna upotreba" ramazana se, kako su navele HN, proširuje i u SAD, gde živi gotovo tri miliona muslimana, a to priznaje i Mohamed Abdul Alem čija firma na internet sajtu "Islamicity.com" prodaje "perfektne ramazanske poklone".

Osim urmi, kojima tradicionalno, prema ugledu na proroka Muhameda, muslimani uveče završavaju svoj dnevni post, ta firma na Internetu nudi i Kuran u elektronskoj formi, ili pretraživač sa porukama i željama povodom Ramazana.

Skraćeno radno vreme uvedeno u većini zemalja Persijskog zaliva, medjutim, stvara i odredjene probleme, navele su HN dajući primer da Ujedinjeni Arapski Emirati, čiji je sastavni deo i Dubai, zbog tih propisa svakoga dana gube oko 20.000.000 dolara, što predstavlja 0,8 odsto dnevnog bruto domaćeg proizvoda (BDP).

"U Kuranu, niti u šerijatskim zakonima nije jasno rečeno da tokom Ramazana mora biti skraćeno radno vreme", tvrdi imam iz džamije u emiratu Sardza. On smatra da se normalno radno vreme može skratiti samo u poslednjih 10 dana Ramazana, kada se mora ostati budan tokom noći zbog specijalnih molitvi.

(Tanjug)