Kompanija "Delta M" od 100 najtraženijih artikala u Beogradu proda oko 40 odsto, dok je na teritoriji Srbije njen tržišni udeo oko 12 procenata, rekao je ministar za trgovinu, turizam i usluge Srbije Bojan Dimitrijević.

"U Srbiji postoje dominantni igrači na tržištu, ali to ne znači da su oni monopolisti, već je loše ukoliko te kompanije narušavaju i otežavaju konkurenciju", rekao je Dimitrijević na sastanku Odbora Privredne komore Srbije za trgovinu.

On je precizirao da se kompanija koja kontroliše više od 25 odsto tržišta smatra dominantnom, a polumonopolski položaj ima ukoliko "drži" više od 50 odsto tržišta. Preduzeće koje pokriva više od 40 odsto tržišta, kako je objasnio, mora da dokazuje da ne zloupotrebljava svoju monopolsku poziciju na tržištu.

Prema podacima Komisije za zaštitu konkurentnosti, "Delta" na tržištu Beograda učestvuje sa 35,4 odsto, udeo "Rodića" je 7,8, a "Merkatora" 3,6 odsto, naveo je Dimitrijević. U Srbiji "Rodić" ima šest odsto tržišta, a "Merkator" jedan odsto.

"Nelegalan rad i monopole na tržistu sprečićemo jačanjem konkurencije", rekao je Dimitrijević, koji je pozvao strane trgovačke lance da započnu poslovanje u Srbiji.

On je povezivanje hrvatskog "Agrokora" i srpske "Delte" protumačio kao "logičan odgovor na najavljeni dolazak nemačkog trgovačkog lanca 'Lidl'" u Hrvatsku.

Prema podacima Agencije za istraživanje tržišta, u Srbiji dominiraju klasične prodavnice (44 odsto), slede mini marketi (22 odsto), dok na hiper marketete i Keš end Keri otpada 7,5 odsto.

Delta objedinjuje prehrambene prodavnice pod imenom “Maksi”

Preduzeće Delta mapoloprodaja najavilo je da će brendovi u okviru tog trgovinskog sistema Delta maksi, C market i Pekabeta biti objedinjeni pod imenom "Maksi".

Prodavnice do 400 kvadratnih metara nosiće ime "mini maksi", supermarketi će kao i do sada nositi ime "maksi", dok će hipemarketi biti "super maksi", rekao je generalni direktor Delta maloprodaje Dragan Filipović.

Naovodeći da je novi logo "maksi" uradjen u kombinaciji crvene i zelene boje koja predstavlja svežinu, on je istakao da se jedinstven brend uvodi radi bolje komunikacije sa potrošačima.

Filipović je istakao da, firme Delta maksi, C market i Pekabeta "ostaju da postoje" kao posebne firme.

Prema njegovim recima, postavljanje novog imena na svim prodavnicama biće završeno do kraja 2007. godine i to će, kako je rekao, biti investicija od "više miliona evra".

On je najavio da će broj "maksi" supermarketa sa sadasnjih 67 do kraja sledeće godine biti povećan na 150 u Srbiji i Crnoj Gori, kao i da će u mreži "mini maksi" biti oko 600 prodavnica, od čega će polovina biti privatne trgovinske radnje koje potpišu ugovor o franšizi.

Filpović je rekao da će cene biti jedinstvene u istom tipu prodavnica, dodajući još da Deltini keš end keri objekti "tempo" neće menjati ime.

(Beta)