• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Profesori nemoćni pred agresivnim učenicima

Agresivnost učenika u nižim razredima osnovnih škola u Srbiji, znatno je veći problem za učitelje nego pre deset godina, a izraženiji su i nedisciplina na času, izostajanje sa nastave, psovke i nepristojno ponašanje.

Agresivnost učenika u nižim razredima osnovnih škola u Srbiji, znatno je veći problem za učitelje nego pre deset godina, a izraženiji su i nedisciplina na času, izostajanje sa nastave, psovke i nepristojno ponašanje.

Čak 30 odsto učitelja je navelo da im nedisciplina ometa rad na času.

Oni sve češće priznaju da su nemoćni i da ne znaju kako da postupaju sa agresivnim učenicima, onima koji psuju, galame na času, jurcaju po hodnicima, govore ružne reči.

Direktorka Instituta za pedagoška istraživanja Slobodanka Gašić-Pavišić istakla je, u izjavi Tanjugu, da analize učeničkog ponašanja pokazuju da su djaci poslednjih godina puni samovolje, nemaju poštovanja prema osoblju u školi, svojim drugovima, okolini...

Pavišić je u poslednjoj deceniji u dva navrata analizirala disciplinu na času i kako je ocenila, jedina utešna okolnost je ta što i u drugim zemljama ima djaka, čak i više nego kod nas, koji ometaju rad na času.

"Deca najčešće ometaju nastavu tako što razgovaraju na času, upadaju u reč, galame i tako prekidaju tok misli nastavnika, a u paletu djačkih marifetluka spadaju i škripanje stolica, bacanje stvari, gadjanje, pravljenje aviončića, jedenje na času..."

Dečaci znatno češće prave ispade na času nego devojčice, ali podaci pokazuju da su i devojčice sve nedisciplinovanije i da poslednjih godina predavačima prave sve veće probleme i glavobolju.

Kako je ocenila Pavišić u svom istraživanju, učitelji povezuju promene u ponašanju dece sa posledicama društvenih okolnosti u kojima smo živeli.

"Činjenica je da tokom bombardovanja 1999. godine deca nisu išla u školu, a pre toga su bili štrajkovi, pa su učenici bili na ulici, a osim toga, tada se agresivno ponašanje prosto veličalo", objasnila je ona.

Direktorka smatra da bi za buduće učitelje tokom studija trebalo uvesti poseban predmet, kako bi stekli veštine za rad u razredu punom nemirne dece i naučili kako da se pripreme da izbegnu te probleme i da ostvare konstruktivnu atmosferu u razredu.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image