Agresivnost učenika u nižim razredima osnovnih škola u Srbiji, znatno je veći problem za učitelje nego pre deset godina, a izraženiji su i nedisciplina na času, izostajanje sa nastave, psovke i nepristojno ponašanje.
Agresivnost učenika u nižim razredima osnovnih škola u Srbiji, znatno je veći problem za učitelje nego pre deset godina, a izraženiji su i nedisciplina na času, izostajanje sa nastave, psovke i nepristojno ponašanje.Čak 30 odsto učitelja je navelo da im nedisciplina ometa rad na času.
Oni sve češće priznaju da su nemoćni i da ne znaju kako da postupaju sa agresivnim učenicima, onima koji psuju, galame na času, jurcaju po hodnicima, govore ružne reči.
Direktorka Instituta za pedagoška istraživanja Slobodanka Gašić-Pavišić istakla je, u izjavi Tanjugu, da analize učeničkog ponašanja pokazuju da su djaci poslednjih godina puni samovolje, nemaju poštovanja prema osoblju u školi, svojim drugovima, okolini...
Pavišić je u poslednjoj deceniji u dva navrata analizirala disciplinu na času i kako je ocenila, jedina utešna okolnost je ta što i u drugim zemljama ima djaka, čak i više nego kod nas, koji ometaju rad na času.
"Deca najčešće ometaju nastavu tako što razgovaraju na času, upadaju u reč, galame i tako prekidaju tok misli nastavnika, a u paletu djačkih marifetluka spadaju i škripanje stolica, bacanje stvari, gadjanje, pravljenje aviončića, jedenje na času..."
Dečaci znatno češće prave ispade na času nego devojčice, ali podaci pokazuju da su i devojčice sve nedisciplinovanije i da poslednjih godina predavačima prave sve veće probleme i glavobolju.
Kako je ocenila Pavišić u svom istraživanju, učitelji povezuju promene u ponašanju dece sa posledicama društvenih okolnosti u kojima smo živeli.
"Činjenica je da tokom bombardovanja 1999. godine deca nisu išla u školu, a pre toga su bili štrajkovi, pa su učenici bili na ulici, a osim toga, tada se agresivno ponašanje prosto veličalo", objasnila je ona.
Direktorka smatra da bi za buduće učitelje tokom studija trebalo uvesti poseban predmet, kako bi stekli veštine za rad u razredu punom nemirne dece i naučili kako da se pripreme da izbegnu te probleme i da ostvare konstruktivnu atmosferu u razredu.
(Tanjug)