• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

De Bono: Teorija o šest šešira u poslovanju

Zaposleni u velikim firmama trebalo bi da nauče i primene veštinu kreativnog razmišljanja koja će im skratiti vreme za donošenje odluka i smišljanje pravih rešenja, kao i uštedeti novac, izjavio je jedan od vodećih svetskih autoriteta u oblasti kreativnog razmišljanja Edvard de Bono.

Zaposleni u velikim firmama trebalo bi da nauče i primene veštinu kreativnog razmišljanja koja će im skratiti vreme za donošenje odluka i smišljanje pravih rešenja, kao i uštedeti novac, izjavio je jedan od vodećih svetskih autoriteta u oblasti kreativnog razmišljanja Edvard de Bono.

Tradicionalan način razmišljanja koji su uspostavili još Sokrat, Platon i Aristotel nedovoljno je dobar, jer zanemaruje konstruktivno razmišljanje, rekao je De Bono na tribini za članove Američke privredne komore, koju je u "Ateljeu 212" organizovala agencija "Nju moment".

Prema njegovim rečima, jedan od osnovnih principa tradicionalnog načina razmišljanja je debata koja je neefikasan način za brzo pronalaženje najboljih rešenja i smišljanje inovacija.

De Bono, kao alternativu, nudi "paralelno" razmišljanje, odnosno sopstvenu teoriju "šest šešira", koju, kako je naveo, koriste i velike kompanije kao što su IBM i DuPont.

Metod "šest šešira", za razliku od debate u kojoj se sagovornici međusobno ubeđuju, podrazumeva "zajedničko gledanje u istom pravcu", odnosno zajedničko posmatranje stvari iz različitih uglova, objasnio je de Bono.

On je precizirao da se "beli šešir" odnosi na to koje informacije su nam potrebne i kako ćemo ih dobiti, "crveni šešir" znači osećanja i intuiciju, "crni šešir" je kritičarski i podrazumeva oprez, "žuti" su koristi i vrednosti, "zeleni" je kreativnost i mašta, dok je "plavi šešir" organizator svih ostalih šešira.

Prednost teorije "šest šešira" je u tome što dovođenjem u pitanje ustaljenog, šablonskog načina razmišljanja omogućava stvaranje novih ideja i brže dolaženje do rešenja, čime kompanijama ili vladama koje ga koriste štedi vreme i novac, rekao je de Bono.

On je slična predavanja održao i u kompanijama "Nestle", "Boš", "Hajneken", "Simens", "Kodak".

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image