• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Najk" najavio proširenje i reorganizaciju

Rukovodioci američke kopanije "Najk" saopštili su da će u naredne tri godine otvoriti još 100 novih prodavnica širom sveta, u okviru plana da do 2011. uvećaju tržišnu vrednost tog, najvećeg svetskog proizvodjača sportske odeće i obuće na 23 milijarde dolara (17,75 milijardi evra).

Rukovodioci američke kopanije "Najk" saopštili su da će u naredne tri godine otvoriti još 100 novih prodavnica širom sveta, u okviru plana da do 2011. uvećaju tržišnu vrednost tog, najvećeg svetskog proizvodjača sportske odeće i obuće na 23 milijarde dolara (17,75 milijardi evra).

Izvršni direktor "Najka" Mark Parker je izjavio za AP da se strategija sastoji u tome da se poveća tržište i za kompaniju, i za njene maloprodajne partnere, uz ličniji pristup pojedinačnim kupcima.
Parker je na godišnjem sastanku "Najkovih" analitičara i investitora rekao da je će, u okviru te strategije, akcenat biti stavljen na definisanje potreba potrošača podelom te marke u šest kategorija: fudbal, košarka, trčanje, treninzi za muškarce, fitnes za žene i sportska kultura.

Kompanija je dosad bila podeljena na tri segmenta - odeća, obuća i oprema.

"Suštinski menjamo način na koji organizujemo kompaniju", rekao je Parker naglašavajući da je to strategija razvoja i da nisu planirana nikakva otpuštanja.

"Najk", koji je lane ostvario prodaju u vrednosti 15 milijardi dolara, nada se da će steći bolji uvid u potrebe pojedinaca kroz sopstvene prodavnice, maloprodaju i Internet.

Predsednik marke "Najk" Čarli Denson je ocenio da kompanija sada drugačije gleda na profil kupaca. Nekada su kupci uzrasta od 18 do 22 godine smatrani istom ciljnom grupom, ali sada se tretiraju kao posebna, različita individualna tržišta, ne samo u pogledu godina, već i interesovanja.

Potpredsednik "Najka" za globalni trend Trevor Edvards je primetio da se mlade devojke svrstavaju u segment tržišta koji se najbrže razvija i koji sada obuhvata oko 20 miliona žena samo u SAD.
"Najk" je 2004. organizovao ženski maraton koji sada svake godine okuplja oko 15.000 takmičarki, ima desetine prodavnica u SAD samo za žene i specijalni sajt Nikewomen.com.

Američki gigant takodje radi na poboljšanju marketinga širom sveta, posebno u zemljama s naglim privrednim rastom poput Rusije, Kine i Indije. Očekuje se da će Kina za nekoliko godina postati drugo najveće "Najkovo" tržište.

"U Kini 50 miliona dece počinje da igra košarku, još nisu kupili svoje prve 'najke' ali kupiće ih", uveren je Denson.

Pored atletske obuće i odeće za sportiste, "Najk" se nada da će proširiti i segment artikala "sportske kulture", odnosno modnih proizvoda namenjenih svakodnevnoj upotrebi.

Parker je ponovio ono sto je analitičarima rekao u decembru prošle godine - da "Najk" traži kompanije za kupovinu. Mada nije precizirao o kojim je firmama reč, on je istakao da one koje su dosad preuzete, kao što je "Konvers", dobro posluju. (Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image