U Srbiji se 12 odsto ispitanika slaže sa stavom da je ženi mesto u kući, podaci su istraživanja ''Indeksa ciljne grupe'' TGI (Target Group Index), koje je u četvrtak saopštila Agencija za istraživanje tržišta ''Mediana''.
U Srbiji se 12 odsto ispitanika slaže sa stavom da je ženi mesto u kući, podaci su istraživanja ''Indeksa ciljne grupe'' TGI (Target Group Index), koje je u četvrtak saopštila Agencija za istraživanje tržišta ''Mediana''.Po tom pitanju najliberalnija je Slovenija, u kojoj 6 odsto anketiranih smatra da je ženi mesto u kući, zatim Hrvatska, gde tako misli 10 odsto ispitanika. U Crnoj Gori 17 odsto ispitanika misli da žena treba da bude kod kuće, a u Turskoj - takvih je čak 51 odsto.
Demografski podaci ukazuju da se starija starosna struktura ispitanika, tačnije populacija iznad 45 godina u mnogo većoj meri slaže sa ovom tvrdnjom nego mladja populacija (ispod 45 godina) i to većinom muškarci.
Ukoliko se posmatra regionalna podela, ispitanici iz centralne Srbije su patrijarhalniji od žitelja Vojvodine, gde je indeks odstupanja od proseka najveći.
Neslaganje raste sa stepenom obrazovanja i primanjima, tako da medju fakultetski obrazovanim i dobrostojećim ispitanicima ima najmanje onih koji smatraju da je ženi mesto u kući.
TGI, odnosno Indeks Ciljne Grupe, je nastao u Engleskoj 1969. godine kao istraživački projekat kompanije BMRB (British Market Research Bureau) iz Londona.
TGI je jedinstven oblik istraživanja tržišta, koji se sprovodi u 58 zemalja širom sveta i godišnje ima oko 700.000 ispitanika.
Istraživanjima je obuhvaćeno 5.000 robnih marki, 450 proizvodnih i uslužnih kategorija i 18 sektora potrošnje.
(Tanjug)