• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Erbasovi avioni lete za SAD

Dva "Erbasova" aviona A380, najveće putničke letelice na svetu, u ponedeljak su poletela sa evropskih aerodroma u Tuluzu, u Francuskoj i Frankfurtu, u Nemačkoj, na prvi probni let ka SAD.

Dva "Erbasova" aviona A380, najveće putničke letelice na svetu, u ponedeljak su poletela sa evropskih aerodroma u Tuluzu, u Francuskoj i Frankfurtu, u Nemačkoj, na prvi probni let ka SAD, kako bi još jednom potvrdili da su sasvim spremni za uključivanje u saobraćaj.

Jedan džinovski avion, koji može da prihvati do 845 putnika, bio je prazan kada je u ranim jutarnjim satima poleteo sa aerodroma Blanjak u Tuluzu. U njemu su bili samo članovi posade, koja će ga prebaciti do Los Andjelesa, gde će obaviti seriju testova čiji je cilj da se utvrdi njegova uskladjenost, zbog ogromnih dimenzija, sa tom "vazdušnom lukom".

Nešto kasnije, drugi A380 sa 500 pozvanih putnika, napustio je Frankfurt na letu ka njujorškom aerodromu "Džon Kenedi", sa sličnim zadatkom.

Jedan od testova treba da potvrdi da se, uprkos brojnosti putnika, prihvat i napuštanje aviona mogu obaviti brzo i efikasno. Letove su organizovali proizvodjač, "Erbas" i nemački avioprevoznik "Lufthanza" kako bi potencijalnim američkim kupcima pokazali sve prednosti najnovijeg aviona, koji od Frankfurta do Njujorka leti za osam sati.

Za "Erbas", koji se nalazi u finansijskoj krizi upravo zbog kašnjenja sa isporukama A380, to je prilika da se pokaže da je avion konačno spreman za prvu predaju kupcu, singapurskom prevozniku SIA, u oktobru ove godine.

"Lufthanzin" pilot Jirgen Raps, koji je ranije leteo na A380, izjavio je da je, uporkos veličini, reč o letelici "hitroj i zahvalnoj za upravljanje". Novi A380 do sada je obavio probne letove ka oko 40 aerodroma u svetu, a proizvodjač računa da će do 2011. godine "više od 70 aerodroma biti spremno da ga prihvati".

Isporuka dvospratnog aviona odlagana je do sada više puta, za skoro dve godine, zbog problema u proizvodnji, što će koštati kompaniju oko četiri miljarde evra. "Erbas" je prošlog meseca objavio plan stabilizacije, kojim se predvidja ukidanje 10.000 radnih mesta u fabrikama u Nemačkoj, Francuskoj, Španiji i Britaniji.

Posle inauguralnog leta, "Lufthanza" i "Erbas" obaviće u utorak pokazni let za čikaški aerodrom "O'Hara". Avion potom leti ka Hongkongu i nazad, a onda će se uputiti prema Vašingtonu, 25. marta i obaviti završni probni let prema saobraćajnom centru "Lufthanze" u Minhenu tri dana kasnije.

Avion A380, koji troši četiri litra (jedan galon) kerozina po putniku svakih 130 kilometara (80 milja) i može da leti oko 8.000 nautičkih milja sa jednim punjenjem goriva. U avion staje najamanje 555 putnika. "Erbas" je do sada dobio 166 porudžbina za tu letelicu.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image