
Kako je avion prizemljen i nisu izvršene sve probe, obustavljen je i prijem u naoružanje novoproizvedenih primeraka te letelice.
Vazduhoplovni novinar i urednik portala Tangosix Petar Vojinović ocenio je da činjenica da Vojska Srbije ni šest meseci nakon nesreće nije objavila makar skraćeno obrazloženje uzroka udesa Savićeve "laste" ilustruje "nesnalaženje u komunikaciji s javnošću i nebrigu prema porodici, koja je najviše pogođena tom tragedijom".
"Ono što, takođe, zabrinjava je pristajanje sistema odbrane na obrazloženje dodele ordena pilotima od predsednika Republike gde se oni proglašavaju herojima, umesto žrtvama neprofesionalno realizovanog programa razvoja poslednje verzije školskog aviona 'lasta'", rekao je Vojinović agenciji Beta.
On je ocenio da je Vojska, iskrenim obraćanjem javnosti, trebalo da prizna seriju neshvatljivih propusta (u razvoju aviona) i da konkretnim merama ilustruje nameru da te propuste ispravi.
Vojinović je rekao da je program školskog aviona "lasta" dao "infuziju optimizma" priči o oporavku srpske vazduhoplovne industrije, ali je i pokazao koliko su godine neulaganja i gubitka kvalitetnog kadra ostavila posledica na samokritičnost i realan pristup tom programu.
"Odgovorni moraju biti javno istaknuti, jer je u pitanju kredibilitet sistema odbrane i naše namenske industrije koja ima perspektivu, ali ne na ovakav način", rekao je Vojinović.
Komentrišući činjenicu da ni posle šest meseci Ministarstvo odbrane nije saopštilo uzroke pada Laste u Novoj Pazovi, vojni analitičar Aleksandar Radić rekao je da se nekada dešava da je potrebno više vremena, jer u avionskim nesrećama nema situacije u kojoj je uzrok samo jedna stvar.
"Uvek je tu niz okolnosti koje dovode do nekog takvog slučaja. Primetno je, međutim, da je mnogo važnije kako će nešto da se prezentira nego šta se desilo, i tu treba tražiti razlog za ćutanje", rekao je Radić.
Radić je podsetio da su zvanične institucije ćutale i kada su se dešavali raniji udesi, kao što je gubitak dva aviona "orao", jednog "miga 29" i jednog "supergaleba".
Prema njegovim rečima, to što nije saopšten uzrok pada "laste" dovelo je do toga da ti avioni ne lete već pola godine, što je rezultiralo zastojem u obuci novih pilota ali i zastojem u prijemu novoproizvedenih aviona u naoružanje.
"Umesto da se uveliko leti, "lasta" još čeka. To je i vrlo loša referenca za izvoz. Ministar odbrane pokazuje interes samo za izvoz naoružanja ali ovakva situacija je veoma loša za to pitanje. Kako očekujete da prodate avion koji vam i kod kuće ne leti?", rekao je Radić.
Avion V-54 (Lasta) Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije srušio se 26. septembra u Novoj Pazovi, tokom redovne tehničke probe.
Pilot Tehničko-opitnog centra major Goran Savić je poginuo, dok je drugi pilot potpukovnik Tomislav Bećagović uspeo da se spasi iskakanjem, iako je zadobio povrede.
Načelnik Generalštaba Vojske Srbije Ljubiša Diković tada je rekao da se nesreća dogodila zato što su "otkazale komande na avionu", ali je predsednik Srbije Tomislav Nikolić odlikovao Savića Zlatnom medaljom za hrabrost "Miloš Obilić" jer je žrtvovao svoj život, pokušavajući da avion usmeri tako da ne ugrozi nikoga na zemlji.
Ministarstvo odbrane formiralo je komisiju koja je imala zadatak da ispita uzroke udesa ali ona nije zvanično saopštila svoj nalaz.
(Beta, foto: printscreen)
Vazduhoplovni novinar i urednik portala Tangosix Petar Vojinović ocenio je da činjenica da Vojska Srbije ni šest meseci nakon nesreće nije objavila makar skraćeno obrazloženje uzroka udesa Savićeve "laste" ilustruje "nesnalaženje u komunikaciji s javnošću i nebrigu prema porodici, koja je najviše pogođena tom tragedijom".
"Ono što, takođe, zabrinjava je pristajanje sistema odbrane na obrazloženje dodele ordena pilotima od predsednika Republike gde se oni proglašavaju herojima, umesto žrtvama neprofesionalno realizovanog programa razvoja poslednje verzije školskog aviona 'lasta'", rekao je Vojinović agenciji Beta.
On je ocenio da je Vojska, iskrenim obraćanjem javnosti, trebalo da prizna seriju neshvatljivih propusta (u razvoju aviona) i da konkretnim merama ilustruje nameru da te propuste ispravi.
Vojinović je rekao da je program školskog aviona "lasta" dao "infuziju optimizma" priči o oporavku srpske vazduhoplovne industrije, ali je i pokazao koliko su godine neulaganja i gubitka kvalitetnog kadra ostavila posledica na samokritičnost i realan pristup tom programu.
"Odgovorni moraju biti javno istaknuti, jer je u pitanju kredibilitet sistema odbrane i naše namenske industrije koja ima perspektivu, ali ne na ovakav način", rekao je Vojinović.
Komentrišući činjenicu da ni posle šest meseci Ministarstvo odbrane nije saopštilo uzroke pada Laste u Novoj Pazovi, vojni analitičar Aleksandar Radić rekao je da se nekada dešava da je potrebno više vremena, jer u avionskim nesrećama nema situacije u kojoj je uzrok samo jedna stvar.
"Uvek je tu niz okolnosti koje dovode do nekog takvog slučaja. Primetno je, međutim, da je mnogo važnije kako će nešto da se prezentira nego šta se desilo, i tu treba tražiti razlog za ćutanje", rekao je Radić.
Radić je podsetio da su zvanične institucije ćutale i kada su se dešavali raniji udesi, kao što je gubitak dva aviona "orao", jednog "miga 29" i jednog "supergaleba".
Prema njegovim rečima, to što nije saopšten uzrok pada "laste" dovelo je do toga da ti avioni ne lete već pola godine, što je rezultiralo zastojem u obuci novih pilota ali i zastojem u prijemu novoproizvedenih aviona u naoružanje.
"Umesto da se uveliko leti, "lasta" još čeka. To je i vrlo loša referenca za izvoz. Ministar odbrane pokazuje interes samo za izvoz naoružanja ali ovakva situacija je veoma loša za to pitanje. Kako očekujete da prodate avion koji vam i kod kuće ne leti?", rekao je Radić.
Avion V-54 (Lasta) Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije srušio se 26. septembra u Novoj Pazovi, tokom redovne tehničke probe.
Pilot Tehničko-opitnog centra major Goran Savić je poginuo, dok je drugi pilot potpukovnik Tomislav Bećagović uspeo da se spasi iskakanjem, iako je zadobio povrede.
Načelnik Generalštaba Vojske Srbije Ljubiša Diković tada je rekao da se nesreća dogodila zato što su "otkazale komande na avionu", ali je predsednik Srbije Tomislav Nikolić odlikovao Savića Zlatnom medaljom za hrabrost "Miloš Obilić" jer je žrtvovao svoj život, pokušavajući da avion usmeri tako da ne ugrozi nikoga na zemlji.
Ministarstvo odbrane formiralo je komisiju koja je imala zadatak da ispita uzroke udesa ali ona nije zvanično saopštila svoj nalaz.
(Beta, foto: printscreen)
Pridruži se MONDO zajednici.